تعداد بازدید: 3003

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 13 مرداد 1395-22:29

نماینده ساری و میاندورود در مجلس:

از نوشته های مطبوعات بهره می برم/ به کمک خبرنگاران نیاز دارم

یوسف نژاد: با افتخار اعلام می کنم در مسائل استان، کشور، عمومی و ... به کمک خبرنگاران نیاز دارم/ جاودانی: مجمع نمایندگان، مدیر فرهنگی را نمی خواهد و فقط با مدیران صنعتی و اقتصادی نشست برگزار می کند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: علی اصغر یوسف نژاد در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست پاسخگویی به سوالات حوزه فعالان رسانه است تا به روشی برسیم و بتوانیم به این عرصه کمک کنیم.

وی با بیان اینکه خبرنگاران در تمام دنیا مرجع در مسائل سیاسی، اجتماعی، انتخابات و ... هستند، افزود: تسلط خبرنگار از فرد مصاحبه شونده بیشتر است و گاهی اوقات فرد را به چالش می کشانند.

نماینده مردم ساری با اشاره به اینکه خبرنگار هیچ وقت ابزار دستگاه قرار نمی گیرد، گفت: خبرنگار می تواند نماینده و یا هر فرد دیگری را به چالش بکشاند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر جایگاه خبرنگار تقویت می شد آیا در کشور مساله سه هزار میلیاردی و فیش های حقوقی نجومی و مسائل این چنینی داشتیم؟

یوسف نژاد با اشاره به اینکه در بسیاری از مسائل پیشرفته در دنیا، خبرنگاران پیشگام هستند، ادامه داد: خانه مطبوعات رسالت دارد نسبت به خبرنگاران، آموزش و نظارت داشته باشد و نفع آن به جامعه می رسد.

وی با بیان اینکه همه ما در یک کشتی نشستیم، خاطرنشان کرد: با افتخار اعلام می کنم در مسائل استان، کشور، عمومی و ... به کمک خبرنگاران نیاز دارم.

نماینده مردم ساری و میاندورود با اشاره به اینکه این نشست یک نشست برد برد است، اظهار کرد: این یک تقاضا است که اصحاب رسانه به من کمک کنند. هر دو باید در کنار هم باشیم تا موفق شویم.

یوسف نژاد با بیان اینکه به وسع خودم تلاش کردم برای طرح جامع رسانه، از نمایندگان امضا جمع کنم، افزود: اکنون مساله جامع رسانه ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه  قانون برنامه ششم در دستور کار مجلس است که مسائل فرهنگی هم بخشی از این برنامه را تشکیل می دهد، گفت:  رسانه باید در این حوزه به من کمک کند تا به رقم خوردن حرکت های فرهنگی منجر شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دستگاه های مختلفی در حوزه فرهنگ فعالیت می کنند اما این دستگاه ها باید با همفکری در این زمینه کار کنند تا به موازی کاری منجر نشود.

یوسف نژاد با بیان اینکه خانه مطبوعات به عنوان صنف می تواند در تصمیم گیری ها و ارزشیابی مدیران مرجع باشد، ادامه داد: سیاه نمایی و تعریف و تمجید بی مورد از مدیر، از سوی خبرنگار پذیرفته نیست.

وی خاطرنشان کرد: من به امانتداری و صداقت شما اعتماد دارم و نسبت گفتار و قضاوت های خبرنگاران می تواند ملاک تصمیم گیری باشد.

این مسئول با بیان اینکه مطبوعات در مازندران از نظر کمی قابل دفاع و از کیفی هم رو به رشد است، افزود: رسانه ها را مطالعه می کنم و از نوشته های مطبوعات بهره می برم. حضور خبرنگاران برای شفاف سازی و انضباط کاری و اینکه مدیران، مسیر را درست بروند بسیار کارساز است.

یوسف نژاد با اشاره به اینکه درباره سورت در استان این حساسیت را ایجاد کردیم که مورد توجه قرار گیرد، گفت: این حساسیت به وجود آمده تا آن چه در اندازه این چشمه است اتفاق افتد.

نماینده مردم ساری و میاندورود با اشاره به این که دولت 8 منطقه را به عنوان منطقه آزاد اعلام کرده است، تصریح کرد: مازندران سه نقطه را که ویژگی منطقه آزاد شدن دارد، می تواند معرفی کند. استانداری هفته گذشته نظر خود را اعلام کرده که کدام منطقه برای ایجاد منطقه آزاد مناسب است.

وی با بیان اینکه سفر هیات های اقتصادی خارجی به داخل استان باعث می شود فضای مثبتی در ذهن این افراد ایجاد شد، خاطرنشان کرد: این گونه نیست که هر سفر اقتصادی منجر به عقد قرارداد شود و از نظر استانداردهای بین المللی اگر 5 درصد هم منجر به عقد قرارداد شود قابل قبول است.

یوسف نژاد با اشاره به سفرهای خوبی که در ماه های اخیر انجام شده ، گفت: هنوز از ظرفیت تجارت خارجی کشورهای همسایه بهره نبردیم.

*مجمع نمایندگان، مدیر فرهنگی نمی خواهد

احد جاودانی -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران- در این نشست گفت: از اینکه یک مازندرانی عضو هیات رئیسه مجلس است و نه تنها مطالبات منطقه ساری و میاندورود بلکه مطالبات استانی را پیگیری می کند، خرسند هستیم، هرچند که نمایندگان استان را افراد ملی می دانیم.

وی با بیان این که برای اتمام پروژه تالار مرکزی شهر ساری تلاش شود، تامین اعتبار شده و امسال باید به بهره برداری برسد، تاکید کرد: اگر این پروژه به بهره برداری برسد بزرگترین مرکز شمال کشور است.

جاودانی با بیان این که در این وضعیت اسفناک زندگی، چرا خبرنگاران بیمه نیستند، ادامه داد: وقتی درد معیشت باشد قلم حرکت نمی کند.

وی با انتقاد از عملکرد مجمع نمایندگان استان گفت: مجمع نمایندگان، مدیر فرهنگی را نمی خواهد و فقط با مدیران صنعتی و اقتصادی نشست برگزار می کند.

جاودانی با اشاره به این که بودجه فرهنگی کشور به چشم نمی آید، ادامه داد: یک ششم بودجه فرهنگی کشور به وزارت ارشاد می رسد و هنرمندان واقعا مشکل دارند.

وی با اشاره به این که تکلیف فرهنگ و هنر مشخص شود و یک متولی داشته باشند، بیان کرد: 78 دستگاه و ارگان از بودجه فرهنگی کشور استفاده می کنند.


  • دوشنبه 18 مرداد 1395-16:19

    اگر سازمان هایی که بودجه فرهنگی دارند، درصدی از آن را به رسانه های کیفی اختصاص دهند بخشی از مشکلات رسانه های تاثیرگذار استان رفع خواهد شد


    ©2013 APG.ir