تعداد بازدید: 2812

توصیه به دیگران 0

شنبه 30 مرداد 1395-21:39

عضو کمیسیون انرژی مجلس در جلسه شورای اداری سیمرغ:

دولت برخاسته از رای مردم است و باید به آن احترام گذاشت

در جلسه شورای اداری سیمرغ مطرح شد: فرماندار: اگر مسئولی از طرف مدیران خود تحت فشار برای جذب نیروی غیربومی است، اطلاع دهد/ ادیانی راد: دولت برخاسته از رای مردم است و باید به آن احترام گذاشت. ارائه گزارش عملکرد دولت ضروری است تا مردم خدمات را ببینند/ رضیان: هیچگاه قول جذب به اقوام و دوستان ندادم.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضا شریعتی: پیش از ظهر شنبه جلسه شورای اداری شهرستان سیمرغ با حضور دو نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

فرج الله یدالله پور -فرماندار سیمرغ- با بیان اینکه هفته دولت نماد وحدت بین دولت و ملت عزیز است، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی شفاف از عملکرد خدمت‌گذاران و دستگاه‌های دولتی به مردم می تواند سبب تقویت جامعه شود.

فرماندار سیمرغ با اشاره به نیازمندی‌های شهرستان سیمرغ تصریح کرد: کتابچه‌ای تحت عنوان سیمای شهرستان سیمرغ تهیه‌ و نیازمندی‌های کلان شهرستان به شکل مکتوب برای نماندگان منطقه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه سیمرغ شهرستانی نوپاست، اظهار کرد: انتظار ما این است به سیمرغ باید با وجه ملی نگاه شود، چرا که هر شهرستان نوپا و جدیدالتأسیسی برای برآورده کردن انتظارات مردم با مشکل زیرساختی روبه‌رو است.

 یدالله پور با بیان اینکه در هفته دولت امسال افتتاح 23 پروژه را با هزینه‌کرد بیش از 107 میلیارد ریال در شهرستان شاهد هستیم، اظهار کرد: در رأس این پروژه‌ها احداث سایت اداری شهرستان اولویت ماست.

وی با بیان اینکه جذب نیروی خدماتی از شهرستان های همجوار قابل قبول نیست، اظهار کرد: اگر مسئولی از طرف مدیران خود تحت فشار برای جذب نیروی غیربومی است، اطلاع دهد.

فرماندار سیمرغ افزود: شهرستان سیمرغ کاملاً بر محور کشاورزی است و نیاز داریم در زمینه افزایش بهره‌مندی و بهره‌وری مردم از اراضی کشاورزی به زیرساخت‌های این حوزه توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای آبیاری باغات به آبیاری تحت‌ فشار توجه شده است، تأکید کرد: در این حوزه بیش از 324 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض در اختیار باغداران شهرستان قرار گرفت. البته مشکل ماندآبی اراضی کشاورزی مشکل ساز و باعث شده نتوانیم از اراضی کشاورزی بهره وری مناسب تری داشته باشیم.

یدالله پور با بیان این که سیمرغ ظرفیت بسیار خوبی در حوزه ورزش کشتی دارد، اما به لحاظ امکانات محروم است، تاکید کرد: حق جوانان شهرستان سیمرغ به‌ویژه علاقه‌مندان به کشتی است که سالن مناسبی در اختیارشان باشد و اگر این اتفاق رخ دهد، این شهرستان می تواند جویبار دوم در حوزه کشتی باشد.

*نمایندگان به مردم ظلم نکنند

حجت الاسلام محمد باقر یوسفی -امام جمعه سیمرغ- در ادامه جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: در انتخاب نیروی بومی ادارات در حق مردم سیمرغ ظلم شده است.

وی با بیان اینکه حضور مسئولان در نماز جمعه ضروری است، اظهار کرد: با این حضور، جوانان از دین فاصله نمی گیرند به مسئول اعتماد می کنند.

وی با انتقاد از جذب نیروها در ادارات توسط نمایندگان مجلس اظهار کرد: به خدا قسم اگر چنین اتفاقی روی دهد ظلم به جوانان است و نباید در حق کسی ظلم کرد.

یوسفی با انتقاد از حضور نیافتن به موقع علی ادیانی اظهار کرد: انتظار داشتیم بعد از دوماه، نمایندگان به موقع به جلسه بیایند.

*قول جذب ندادم

عبدالله رضیان -نماینده مردم قائمشهر، سواکوه، سیمرغ وجویبار در مجلس- مازندران را مهد ورزش خواند و اظهار کرد: یزدانی سبب سربلندی مازندران شد و متاسفانه دیدیم در مورد سلیمی حق کشی شد.

 عضو کمیسیون صنایع مجلس در جلسه شورای اداری شهرستان سیمرغ اظهار کرد: ناحیه صنعتی سنگتاب ظرفیت مناسب صنعتی، اقتصادی و اشتغالزایی سیمرغ است، ولی نبود برخی زیر ساخت ها و امکانات باعث شده این مجموعه صنعتی با توان واقعی خود نتواند فعالیت بکند.

رضیان در ادامه افزود: تقویت صنعت در شهرستان سیمرغ جزو لازمه‌های توسعه این شهر است و با سیاست گذاری باید شهرستان را از این وضع خارج کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: به کارگیری نیروهای بومی در سیمرغ باید در اولویت قرار داشته باشد.

وی همچنین از نبود اشتغال و درآمد پایدار به عنوان یکی از دلایل مهاجرت مردم از شهرستان سیمرغ نام برد و ادامه داد: ارتقای شهرستان در گرو پایداری فضاهای کسب و کار و تولید است .

رضیان همچنین از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا به صورت تخصصی در انجام وظایف محوله اقدام کنند و با اشاره به اینکه کشور از لحاظ مدیریتی با مشکلاتی مواجه است، ادامه داد: ضعف های مدیریتی زمینه ساز مشکلاتی در اشتغالزایی جوانان شده است.

وی با اشاره به تصویب نشدن منطقه آزاد در پی اختلاف نمایندگان مازندران اظهار کرد: در برخی موارد نبود اتحاد مسئولان باعث ضرر شده است و بنابراین باید نگاه کلان داشته باشیم.

رضیان با تاکید بر اجرا نشدن برخی طرح ها که سبب خسارت به مازندران است، خاطر نشان کرد: سمنان به دنبال آب خزر است اما ما نتوانستیم از سد البرز خود و یا آب های سطحی به درستی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هیچگاه قول جذب به اقوام و دوستان ندادم، اظهار کرد: نگاه باید به آخرت هم باشد.

رضیان در خصوص ارتباط دو نماینده گفت: ارتباط تنگاتنگی داریم و در جلسات گاه جای هم حرف می زنیم. هرچند اختلاف نظر وجود دارد، ضمن نشست با هم حل می کنیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس سیاسی بازی را آفت خواند و اظهار کرد: ارائه خدمت آن گونه که باید در حوزه سیمرغ صورت نگرفت که به همین دلیل شرمنده مردم هستم.

*آمدی جانم!

در حالی که جلسه به پایان خود نزدیک شده بود، سیدعلی ادیانی راد -دیگر نماینده منطقه- وارد شد که رضیان خطاب به او گفت: آمدی جانم به قربانت، ولی حالا چرا؟! ادیانی هم گفت: می گم حالا چرا!

نایب رئیس کمیسیون انرژی گفت: حرف های اقای رضیان حرف های من و حرف های من حرف های اقای رضیان است.

وی با بیان اینکه در هفته دولت قرار داریم، اظهار کرد: دولت برخاسته از رای مردم است و باید به آن احترام گذاشت.

نایب رئیس کمیسیون انرژی تاکید کرد: ارائه گزارش عملکرد به مردم ضروری است تا مردم خدمات را ببینند.

وی با اشاره به جایگاه نظارتی مجلس بر دولت اظهار کرد: این به معنای سازش با دولت و یا دخالت نیست.

ادیانی راد با تاکید بر آنکه نظارت و انتقاد در تضاد نیستند، اظهار کرد: برخی معادلات در طول انقلاب جابجا شده است، مردم از نماینده انتظار آسفالت کردن و یا مواردی مثل این دارند در حالی که  وظیفه نماینده نظارتی و قانونگذاری و دولت مجری است.

وی با انتقاد از سیاست زدگی اظهار کرد: سیاست زدگی آفت خدمت رسانی و ظلم به مردم است ونباید درگیر آن شد.


  • يکشنبه 31 مرداد 1395-11:43

    اقای ادیانی اشتباه بزرگی کردیم که از شما حمایت کردیم..یه کوچولو برای رفاقتها ارزش قایل شو..چشم بهم بزنی 4 سال میرسه ..رفقا رو فراموش نکن.هر چند میدونم پشت سرت رو هم نگاه نمیکنی..از دوستان خیر خواه مشورت بگیر..


    ©2013 APG.ir