تعداد بازدید: 2840

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 8 مهر 1395-8:19

فرمانده نیروی انتظامی مازندران خبر داد:

افزایش 40 درصدی برخورد با زمین خواری/کاهش 29 درصدی قتل

سردار میرفیضی: به دنبال اقتداری هستیم که مردم از آن لذت ببرند/ شعار امسال هفته ناجا «همه با هم برای امنیت و آرامش» است/ نزدیک به 100 برنامه هفته ناجا در مازندران تدارک دیده شده است/ وقوع قتل در مازندران 29 درصد کاهش و برخورد با زمین خواری 40 درصد افزایش یافت.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، فاطمه نوری: سید محمود میرفیضی در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا در ستاد فرماندهی انتظامی مازندران اظهار کرد: رسانه ها از ارکان مهم افزایش مشارکت مردم، امنیت و آرامش در جامعه هستند.

وی گفت: شعار امسال هفته ناجا «همه با هم برای امنیت و آرامش» است و جلب اعتماد عمومی مردم و ارتقای سرمایه اجتماعی از اهداف بلند ناجا است.

میرفیضی با اشاره به اینکه مردم مهمترین سرمایه اجتماعی هر سازمان و نهادی هستند، تصریح کرد: به دنبال کارآمدترین روش در رفتار با مردم و به همراه اقتدار باتدبیر هستیم.

وی با اشاره به اینکه اقتدار نرم مدل اسلامی متناسب با جامعه ایرانی است گفت: به دنبال اقتداری هستیم که مردم از آن لذت ببرند.

میرفیضی با اشاره به اینکه پلیس به دنبال این است از همه ظرفیت ها استفاده کند تا مشارکت در تولید امنیت تداوم یابد، خاطر نشان کرد: 15 میلیون نفر از جامعه فرهنگیان کشور می توانند در بحث فرهنگ سازی و تولید امنیت مشارکت داشته باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه برنامه های هفته ناجا در مازندران و روزشمار هفته ناجا از جمعه  9 مهرماه آغاز می شود، اظهار کرد: نزدیک به 100 برنامه هفته ناجا در مازندران تدارک دیده شده و نخستین برنامه های هفته ناجا روز جمعه با پیاده روی خانوادگی در شهرهای مازندران آغاز خواهد شد.

*برخورد با زمین خواری 40 درصد افزایش یافت

وی ورودی فوریت های پلیسی طی 6 ماه نخست امسال را با  11 درصد کاهش برشمرد و افزود: 17 درصد ورودی پرونده ها در کلانتری ها کاهش داشته است.

فرمانده پلیس مازندران با بیان اینکه برخورد با ناهنجاری ها در شش ماه اول امسال در مازندران افزایش داشته است، تصریح کرد: برخورد با کلاهبرداری 78 درصد افزایش یافته است.

وی از افزایش 40 درصدی برخورد با زمین خواری خبر داد و گفت: افزایش مبارزه با  قاچاق کالا و ارز 14 درصد بوده است.

میرفیضی با اشاره به اینکه کشفیات موادمخدر 39 درصد در مازندران افزایش داشته است خاطر نشان کرد: همچنین 29 درصد قتل، 25 درصد سرقت و 15 درصد تصادفات 14 درصد شرارت در مازندران کاهش داشته است.

 وی از دستگیری 16 نفر کلاهبردار حرفه ای در مازندران خبر داد و گفت: 51 فقره کلاهبرداری کشف شده و افراد دستگیر شده در قالب باند بوده است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه پرونده های زمین خواری به متراژ 345هزار مترمربع بوده است گفت: 96 میلیارد تومان ارزش زمین های رفع تصرف شده بوده که نسبت به سال گذشته ارزش ریالی زمین تصرف شده 26 برابر است.

  فرمانده پلیس مازندران با اشاره به  اینکه در کشور قرارگاه مبارزه با کالای قاچاق و ارز تشکیل شده است تصریح کرد: در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز 825 پرونده تشکیل شده است، 12 باند قاچاق کالا و ارز امسال در مازندران متلاشی شده است.

میرفیضی در ادامه با اشاره به اینکه که ارزش ریالی کالای قاچاق 15 میلیارد تومان بوده است خاطرنشان کرد: ارزش ریالی اموال قاچاق در مقایسه با سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است.

 این مسئول با بیان اینکه در سالجاری وقوع قتل در مازندران با 29 درصد کاهش همراه بوده است اظهار کرد:  با رشد 4 درصدی در حوزه کشفیات قتل مواجه بودیم.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه فضای مجازی از آسیب های جدی و واقعی جامعه  کنونی ما است که باید مورد توجه واقع شود، خاطر نشان کرد: در 6 ماه نخست امسال 605 پرونده در حوزه تخلفات فضای مجازی در مازندران تشکیل شد که 83 درصد به کشف منجر شده است.

میرفیضی با اشاره به اینکه موادمخدر نیز از حوزه های مهم فعالیت پلیس به شمار می رود، یادآور شد: در سال جاری یک تن و 400 کیلوگرم موادمخدر در مازندران کشف شد و دستگیری ها در حوزه موادمخدر نیز 66 درصد رشد داشته در حالی که این رقم در کشور 10 درصد است.

وی از افزایش 30 درصدی دستگیری ها در حوزه خرده فروشان خبرداد و گفت: جمع آوری معتادان نیز در مازندران 100 درصد افزایش داشته و در برخورد با باندها نیز  10 درصد افزایش ثبت شده است.

میرفیضی با اشاره به اینکه 69 درصد اراذل و اوباش در مازندران مدیریت شدند و 31 درصد نیز در زندان به سر می برند، افزود: در حوزه سرقت نیز 5 درصد با کاهش مواجه بودیم و 83 درصد نیز مجموع سرقت ها در استان کشف شده است.



    ©2013 APG.ir