تعداد بازدید: 2692

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 26 مهر 1395-8:26

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مسجدهای مازندران:

بیش از هزار کانون فرهنگی داریم/ هنوز بودجه استانی نگرفتیم

محمد فوقی: بحث کیفی‌سازی مسجدها بیش از افزایش کمیت در دست بررسی و اجرا است/ در صورت دارا بودن مسجدهای روستایی به 70 متر و شهری 100 فضای جانبی، آماده ی تجهیز رایگان کتابخانه‌های مسجدهای استان هستیم/ با وجود استانی شدن بودجه، تا این لحظه بودجه استانی دریافت نکردیم.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، آتنا فلاحتی: نشست خبری مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مسجدهای مازندران در سالن کنفرانس اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری برگزار شد.

محمد فوقی ارتقای فرهنگ عمومی، اعتلای دینی و حفظ دستاوردهای انقلاب، ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی و نهادینه کردن آن در جامعه، امر به معروف و نهی از منکر را از سیاست‌های راهبردی کانون‌های فرهنگی و هنری استان خواند و افزود: تمام فعالیت‌های کانون‌های استان در سال جاری برنامه‌محوراست که از آن جمله می‌توان به اعزام روحانیان به قم برای تبیین اقتصاد مقاومتی، تولی‌گری مساجد به جای تصدی‌گری، اولویت قرار دادن طرح‌های بومی و مانند این ها اشاره کرد.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مسجدهای مازندران بر لزوم توسعه فرهنگی روستاها تاکید کرد و گفت: هزار و 59 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان راه‌اندازی شده است که از این تعداد، 394 کانون شهری و 665 کانون روستایی است.

فوقی با بیان این مطلب که مازندران در برنامه پنجم توسعه با 4 هزار و 103 مسجد به هدف‌های خود در زمینه گسترش مسجد دست یافته است، خاطرنشان کرد: با توجه به روند روبه‌رشد توسعه مسجد و پیشرو بودن مازندران در سطح کشور، بحث کیفی‌سازی مسجدها بیش از افزایش کمیت در دست بررسی و اجرا است.

وی اعلام کرد: تعداد 5 کانون فرهنگی و هنری دانشگاهی با ظرفیت قابل افزایش گشایش یافت. همچنین 12  کانون در 46 مصلای استان، برای جمع‌آوری شبهات مردم و پاسخگویی از سوی ائمه‌جمعه در نماز جمعه شهرهای استان راه‌اندازی شده است.

فوقی از راه‌اندازی 256 کتابخانه عمومی در مسجدهای استان خبر داد و افزود: در صورت دارا بودن مسجدهای روستایی به 70 متر و شهری 100 فضای جانبی، آماده ی تجهیز رایگان کتابخانه‌های مسجدهای استان هستیم.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مسجدهای مازندران به راه‌اندازی 71 خانه نور استانی اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، روزانه در دو هزار و 56 مسجد استان قرآن تلاوت می‌شود.
وی از برپایی هزار و 39 پایگاه اوقات فراغت با شرکت بیش از 36 هزار هنرجو در سال جاری خبر داد و افزود: کلاس‌های مشاوره، هنر، ورزش و ... برگزار شد و شهرهای بابل و ساری بیشترین میزان استقبال و گلوگاه و رامسر، کمترین استقبال برای شرکت در کلاس‌های پایگاه‌های اوقات فراغت را داشتند.

فوقی با اشاره به استقبال گسترده بین‌المللی از خبرگزاری شبستان گفت: این خبرگزاری خبرهای حوزه دین، اندیشه و فرهنگ را به 7 زبان زنده دنیا گسترش و انتشار می‌دهد.

وی به کمبود بودجه استانی و منابع مالی برای حمایت از فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری استان اشاره کرد و افزود: 18 میلیارد ریال اعتبار ملی برای حمایت از کانون‌ها در نظر گرفتیم و با وجود استانی شدن بودجه، تا این لحظه بودجه استانی دریافت نکردیم. چنانچه قصد مقابله با تهاجم فرهنگی را داشته باشیم، چنین اعتبارهایی پاسخگو نخواهد بود.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مسجدهای استان در پایان از راه‌اندازی طرح اتوماسیون در راستای حذف کاغذ در برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مسجدهای استان خبر داد و افزود: تمامی مکاتبه‌های کانون‌ها به صورت اتوماسیون انجام خواهد شد تا در بحث اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی بتوانیم اثرگذار باشیم.


  • دوشنبه 26 مهر 1395-19:12

    مسجدها از جمله مکان هایی بودند که با بودجه مردم و به صورت خودگردان اداره می شدند امیدوارم آنرا دولتی نکنند /دین دولتی عاقبت خوشی ندارد


    ©2013 APG.ir