تعداد بازدید: 3471

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 26 مهر 1395-8:27

برای پنجمین مرتبه از سوی شهروند فریدونکناری صورت گرفت:

پیاده از فریدونکنار تا کربلا

رزمنده و جانباز فريدونكناری برای پنجمین بار تصمیم گرفته با پای پیاده ضمن عبور از استان های مازندران، تهران، قم، مرکزی، لرستان و خوزستان عازم کشور عراق شود تا در روز چهلم شهادت امام حسین(ع) در کربلا باشد.


 مازندنومه، سرویس اجتماعی: حاج عباس سلامی کناری 60 ساله، دبیر بازنشسته، رزمنده سال های دفاع مقدس که ساکن فریدونکنار است، برای پنجمین بار با پای پیاده عازم کربلای معلی شد و در مسیر خود هم اکنون به استان مرکزی رسیده است.

او که اول محرم سال جاری از مزار شهید بصیر در فریدونکنار حرکت خود را آغاز کر، روز عاشورا به مرقد مطهر حضرت معصومه در قم رسید.

به گزارش پایگاه اینترنتی کانون فریدونکناری های مهاجر، سلامی نخستین پیاده روی خود را به همراه مرحوم مهدی بصیر، فرزند شهید حسین بصیر، قائم مقام لشکر 25 کربلا، در سال 90 از نجف تا کربلا به انجام رساند.

سلامی برای چهارمین سال از مرز شلمچه که 400 کیلومتر راه اضافه  داشت با گذر از مرز بصره، پس از 47 روز به کربلا رسید.

او قصد دارد امسال نیز از طریق همین مرز راهی این دیار شود و در راه برگشت، با قطار تا شاهرود و از شاهرود تا مشهد را نیز پیاده طی کند.

وی هر سال در طول سفر شعارهایی را همراه خود دارد که آن ها را زمزمه و تمرین می کند، از جمله شعارهای «از ریاکاری برحذر باشیم»، «غرور کاذب خود را بشکنیم»، «همدیگر را دوست داشته باشیم» و «همه رنگ ها را زیبا ببینیم.» شعار پیاده روی امسال سلامی این است: «برای سلامت رهبر دعا کنیم.»

گفتنی است این شهروند فریدونکناری 14 سال پیاپی با پای پیاده از زادگاهش به مشهد مقدس عزیمت کرد و سپس تصمیم گرفت با پای پیاده ضمن عبور از استان های مازندران، تهران، قم، مرکزی، لرستان و خوزستان عازم کشور عراق شود تا در روز چهلم شهادت امام حسین(ع) در کربلا باشد.

سلامی سه روز مانده به اربعین، به شهر نجف خواهد رسید و در روز اربعین به کربلا وارد خواهد شد.

وی که از جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس و دبیر بازنشسته شهرستان فریدونکنار است، می گوید: علاقه زیادی به جوانان دارم و هنگامی که به زیارت مشرف می‌شوم، برای جوانان و آسان شدن امور آنان دعا می‌کنم.

 



    ©2013 APG.ir