تعداد بازدید: 6274

توصیه به دیگران 6

جمعه 26 آذر 1395-20:14

نامه یک شهروند ساروی از یک ساله شدن تقاضایش برای آسفالت

دریغ از یک قاشق آسفالت!

شهرداری ساری دقیقا" این روزها چه می کند؟ یکی از شهروندان با ارسال نامه ای نوشته که یک سال از پیگیری هایش برای آسفالت محله شان گذشته و دریغ از یک قاشق آسفالت از سوی شهرداری ساری. متن نامه+سند(ویرایش دوم)


 مازندنومه، سرویس اجتماعی، یادداشت کاربران: از جمله کارهای روبنایی (ونه زیربنایی) که توسط شهرداری انجام می گیرد، آسفالت کردن معابر، کوچه ها و خیابان هاست.

در این بین باید از خدمات فراوان شهرداری ساری در این زمینه قدردان بود؛ لیکن شرح حالی که در ادامه آمده، دردنامه ای است ازاهالی کوی طبرستان.

محله باصفای طبرستان ساری که هم اکنون چوب نام زیبایش را می خورد، منطقه ای ست با کوچه های مهندسی ساز و عمود بر هم اما با وضعیت اسفناک آسفالت.

کنده کاری های ادارات خدماتی مختلف همانند آب و فاضلاب و گاز و... از یک سو و ساخت و سازهای ساختمان های نوساز از سمت دیگر، دست در دست یکدیگر داده و چاله و چوله های فراوانی در منطقه ایجاد کرده اند.

پس از آگاهی ازایجاد سامانه 137 در شهرداری ساری و با امید به اینکه صدای ما به جایی برسد، آذر ماه سال 1394 (دقیقاً 17 آذر) با این سامانه تماس گرفتم و مشکل را بیان کردم، به امید فریادرسی.

از این تاریخ به بعد ماهی یکبار تماس با سامانه فوق یکی از فعالیت های همیشگی ام بود. اما نتیجه داستان تکراری قیر، نفت، کبریت و... یک بار گفتن هوا نامساعد و بارانی است، دفعه دوم گفتن قیر گران شده، بار بعد کمبود آسفالت داریم و سرانجام گفتن نزدیک عید است و کلیه فعالیت های عمرانی از قبیل آسفالت تعطیل شده است.

بعد از ناامیدی از سامانه 137 سراغ استشهادنامه محلی رفتم و از اهالی محل امضا جمع کردم.

یک نامه برای شهرداری منطقه دو آقای مهندس ذاکری با شماره ثبت دبیرخانه 26254 در تاریخ 16/03/95 و یکی هم برای معاونت فنی-عمرانی شهرداری ساری آقای مهندس رشیدی با شماره ثبت دبیرخانه 26181 در تاریخ 16/03/95 (تصاویر پیوست).

این بار دیگر مطمئن بودم که نتیجه می گیرم. بعد از دو ماه که از آسفالت خبری نشد مراجعه حضوری شروع شد.

در ساختمان شهرداری منطقه دو پس از پرس و جوی فراوان و این اتاق و آن اتاق رفتن، خدمت آقای مهندس طهماسب پور رسیدم.

شرح دیدارها با آقای طهماسب پور:

دیدار اول: درخواست های منطقه دو از جمله درخواست شما اولویت بندی شده و در اولین فرصت انجام می شه.

دیدار دوم: منتظر مساعد شدن شرایط جوی هستیم.

دیدار سوم: به دنبال برگزاری مناقصه و انعقاد قرارداد با پیمانکار آسفالت هستیم.

اکنون و بعد از گذشت بیش از 6 ماه از مراجعه حضوری، این داستان همچنان ادامه دارد لیکن دریغ از یک قاشق آسفالت.

در پایان به مناسبت سالگرد نخستین تماس با مجموعه شهرداری، امیدوارم انعکاس نوشته های فوق از سوی سایت مازندنومه باعث به سرانجام رسیدن پیگیری های مکرر ما شود.

*مطلب مرتبط:

چرا پروژه های شهری کند پیش می رود؟


* دو روز پس از انتشار این مطلب مهدی عبوری در تماس با ما از رفع مشکل منتشر شده در مازندنومه خبر داد.

مهدی عبوری -شهردار ساری- ضمن تماس تلفنی با مازندنومه، اعلام کرد: دستور داده است مشکل آسفالت شهروندان کوی طبرستان ساری که در سایت و کانال مازندنومه منتشر شد، برطرف شود.

او از طرح و انتشار مشکلات شهروندان در رسانه مازندنونه قدردانی کرد.

مدیرمسئول مازندنومه نیز در این گفتگو پخش ویدئوهای مراسم نورافشانی دیشب ساری و نقد شهردار مرکز استان را در راستای تبلیغات انتخاباتی شورای شهر ارزیابی کرد و گفت: مخالفان عملکرد شهرداری ساری، کمی انصاف داشته باشند و با شادی مردم مخالفت نکنند. هدف نباید وسیله را توجیه کند.

عبوری هم تاکید کرد: ما این گونه برنامه های شاد را چند سالی است برگزار می کنیم، چرا تا کنون مخالفت نشده است؟ بنده مسئول حرکت و کنش و واکنش افراد در یک گردهمایی نیستم.

گفتنی است مراسم نورافشانی و جشن شب گذشته در پارک ملل ساری، باعث صدور برخی واکنش ها علیه سیستم شهرداری ساری در فضای مجازی شده است.


 


  • پنجشنبه 2 دی 1395-2:18

    ... همش چرت میگید در مورد شهردار دزدانی هستید که عبوری دستتونو کوتاه کرد الانم ... داره میسوزه عزیزم

    • يکشنبه 28 آذر 1395-21:34

      اين تيم عملگرا توان درست كردن يه چاله ي كوچولو در بلوارآزادي روبروي پزشكي قانوني رو نداره.چطور ميخواد شهر رو بسازه..هر روز كنده كاري و جوشكاري..آخرش نتونستن.پدرجلوبندي ماشين و لاستيك ما در اومده..برن اونو درست كنن ..پول بيت المال رو صرف رقاصي ومراسم مردم گول زنك ميكنن

      • شنبه 27 آذر 1395-12:48

        با سلام
        انصافاً نباید زحمات مجموعه شهرداری را در کلیه زمینه ها از جمله آسفالت خیابانها نادیده گرفت. اما به نظر می رسد برای اسفالت خیابانها یک سری اولویت بندی سلیقه ای وجود دارد. مثلا اکثر کوچه های خیابان معلم آسفالت شده چون محله یکی از اعضای شورای شهر(رییس شورای شهر) است
        کوچه و پس کوچه های خیابان پژمان و سروینه باغ از نعمت آسفالت محروم نمانده چرا که در محدوده منزل شهردار منطقه 3 است
        درباره محله شاهزداه حسین و خیابانهای منشعب از میدان شهیدان عبوری هم چیزی نباید گفت چون اظهر من الشمس است

        • دوشنبه 29 آذر 1395-8:40

          كوچه استاندارد كه منزل يكي از اعضاي شوراي شهر آخرين كوچه از خيابان معلم هست كه آسفالت شده و خدمتتون عرض كنم با بارندگي شديد آبگرفتگي هم داره

        • شنبه 27 آذر 1395-12:5

          جانا سخن از زبان ما می گویی .....


          ©2013 APG.ir