تعداد بازدید: 2407

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 28 آذر 1395-9:50

نگاه تازه فرهنگی در بابلسر/ مردم منتظر برنامه های شاد هستند

 اظهارنظر امام جمعه بابلسر درباره موسیقی را اگر در کنار عذرخواهی او از عملکرد ضعیف مسئولان در بحران برف بارش قرار دهیم، درمی یابیم که در این شهر گردشگری، نگاهی تازه نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی ایجاد شده است و در این تغییر نگاه را باید به فال نیک گرفت.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، عماد روحانی، فعال اجتماعی بابلسر: «بنده با برگزاری کنسرت در بابلسر مخالف نیستم، ما با برگزاری هر مراسمی که خلاف شرع در آن انجام نشود مخالفت نمی کنیم و خودم نیز در این کنسرت شرکت خواهم کرد.»

آن چه در بالا آمد موضع گیری اخیر حجت الاسلام قلی پور -امام جمعه بابلسر- در ارتباط با برگزاری کنسرت در شهرستان است.

اگر این اظهارنظر را در کنار عذرخواهی او از عملکرد ضعیف مسئولان در بحران برف بارش قرار دهیم، درمی یابیم که در این شهر گردشگری، نگاهی تازه نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی ایجاد شده است و در این تغییر نگاه را باید به فال نیک گرفت.

با توجه به زمینه‌های فرهنگی – هنری شهرستان و علاقه شهروندان به موسیقی فاخر، نیکوست مسؤولان امر نیز هرچه سریع‌تر زمینه ی اجرایی شدن چنین برنامه های فرهنگی را مهیا کرده تا بتوان در شرایط بهتری میزبان علاقه مندان بود.

اینک با این نظرگاه جدید امام جمعه محترم، مسئولان نباید تحت تاثیر گروه‌هایی قرار بگیرند که دائم در حال مخالفت با نیازهای مختلف شهروندان و علاقه مندان به موسیقی هستند و باید برنامه‌های خود را برای حضور بیشتر و پررنگ‌تر هنرمندان موسیقی فراهم سازند.

موسیقی در بابلسر سال هاست مهجور واقع شده و متولیان امور می توانند با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و موسیقیایی، طرحی نو در شهر توریستی تفریحی بابلسر اجرا کنند. (در این مسیر می توان از امکانات شهرداری نیز بهره برد.)

البته باید برنامه‌ها به گونه‌ای برگزار شود تا همه اقشار جامعه بتوانند از آن بهره برند و جلوی هنجارشکنی‌های احتمالی نیز گرفته شود تا قطار فرهنگی و هنری در ریل صحیح خود قرار گیرد. نباید به واسطه تصمیمات شتاب زده، شهرمان از قطار پیشرفت فرهنگی و هنری عقب بماند.

به هر روی پس از گذشت ماه‌های محرم و صفر، برگزاری برنامه های شاد مانند کنسرت‌های موسیقی می‌تواند زمستان سرد را به خوبی گرم کند. مردم حالا منتظر اقدام مسئولان فرهنگی شهرستان هستند تا طراوت و شادابی به بابلسر برگردد.



    ©2013 APG.ir