تعداد بازدید: 2851

توصیه به دیگران 0

شنبه 4 دی 1395-12:34

در نامه اکبر اعلمی مطرح شد:

دعوتم به دانشگاه مازندران در نوع خود بی نظیر بود

پس از اتفاقات هفته گذشته در دانشگاه مازندران، امروز اکبر اعلمی نامه ای نوشت که در مقدمه آن آمده: «در یک دهه اخیر دهها بار از سوی تشکل های دانشجویی برای ایراد سخنرانی و برگزاری مناظره های سیاسی، به دانشگاه های مختلف در سراسر کشور دعوت شده ام، اما دعوت به دانشگاه مازندران از چند جهت در نوع خود بی نظیر بود.» متن کامل را در مازندنومه بخوانید.


مازندنومه، سرویس سیاسی: در پی لغو سخنرانی اکبر اعلمی -نماینده مجلس ششم و هفتم- در دانشگاه مازندران و در پی آن استعفای دبیرانجمن ایران اسلامی این دانشگاه، امروز اکبر اعلمی نامه ای به سهند اقدم نوشت که یک نسخه از آن به دست ما رسیده است. در نامه این فعال سیاسی اصلاح طلب خطاب به دبیر انجمن ایران اسلامی دانشگاه مازندران چنین آمده:


آقای سهند بریانی اقدم عزیز
دبیر محترم انجمن ایران اسلامی دانشگاه مازندران

باسلام

در یک دهه اخیر دهها بار از سوی تشکل های دانشجویی برای ایراد سخنرانی و برگزاری مناظره های سیاسی، به دانشگاه های مختلف در سراسر کشور دعوت شده ام، اما دعوت به دانشگاه مازندران از چند جهت در نوع خود بی نظیر بود.

اول- از حیث اینکه علی رغم عارضه شدید در مهره های کمر که در سرما تشدید می شود، به خاطر محدودیت های پروازی تهران- ساری و علی رغم مشغله کاری و سرمای پائیزی، ناگزیر شدم برای اجابت دعوت شما و شرکت در مناظره ای که از چند هفته قبل تدارک دیده بودید، سه روز زودتر از موعد برگزاری مناظره، خانه و کاشانه خویش را ترک کرده و در بابلسر حضور یابم.

دوم- بدعهدی طرف دیگر مناظره بود که باوجود هماهنگی و قول و قرارهای قبلی، به بهانه های واهی و به شیوه ای نامتعارف از انجام مناظره خودداری کرد و نشان داد که در برابر منطق و استدلال چیزی برای عرضه ندارد.

سوم- مواجهه غیرحضوری با 3-2 "ندید بدید" و تازه به دوران رسیده که با حداقل های اخلاقی و آداب میهمان نوازی هم بیگانه اند و شوربختانه بر جایگاهی تکیه زده اند که شایستگی آن را ندارند، این است که به جای مغتنم شمردن فرصت و استفاده از دانش و تجارب میهمان در جمع دانشجویان و تشکر و قدردانی از او که علی رغم همه دشواری ها و صرفا به خاطر دانشگاه و دانشگاهی و اصرار یک تشکل دانشجویی، رنج سفر را برجان و دل پذیرفته، بر او منت می نهند که در بیغوله ای او را سکنی داده و آب و غذایش را تامین می کنند!

 چهارم- توفیق آشنایی و تبادل نظر با استادان، دانشجویان و فعالان سیاسی فرهیخته، باانگیزه، خونگرم و میهمان نوازی چون اعضای انجمن اسلامی استادان و شورای مرکزی انجمن دانشجویان ایران اسلامی دانشگاه مازندران، شورای اصلاح طلبان و اعضای حزب ندای ایرانیان بابلسر، اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری و ...،که سبب شد دهها نفر از خوبان بابلسری و ساروی هم به جمع دوستانم افزوده شود.

پنجم- استعفای جوان برازنده، آزاده و جسوری بنام آقای "سهند بریانی اقدم"، از دبیری انجمن دانشجویان ایران اسلامی دانشگاه مازندران که از این طریق، رسم اخلاق و مروت و میهمان نوازی را به بعضی از دست اندرکاران دانشگاه آموخت، و به آنان این درس را داد که قربانی کردن اخلاق و جوانمردی به پای چند صباح پست و مقام، با هیچ معیار و ارزش های انسانی و اسلامی سازگار نیست!

آری جناب بریانی اقدم، اعلام استعفای شما هرچند که طبق معمول و برخلاف موارد مشابه، با سکوت و بی تفاوتی رسانه های به اصطلاح اصلاح طلب و اصولگرای مرکزنشین همراه بود، لیکن دست کم به مدد حمایت سایت های محلی تاثیر خودش را در محیط دانشگاهی بابلسر گذاشت و پیام انسانی و نیز ندای مظلومیت دانشجویان تحول خواه را به گوش آنان که باید، رساند.

طرفه آن که؛ علی رغم همه سختی ها و بداخلاقی ها و بی اخلاقی ها و خصوصا خلف وعده آقای الله کرم و وحشت او و هیات نظارت دانشگاه مازندران از حضور بنده در دانشگاه، که مآلا مانع از برگزاری مراسم موعود شد، به عقیده من، تاثیر و برکات نشست های متعدد و پربار با اشخاص موصوف و نفس استعفای اعتراض گونه شما و متعاقبا" اجتماع اعتراضی جمعی از دانشجویان دانشگاه، بیش از یک مناظره و سخنرانی تاثیرگذار بوده است و لذا این جانب انتظار دارم که مجمع عمومی انجمن دانشجویان ایران اسلامی با استعفای شما مخالفت کرده و شما نیز بر عملی شدن این استعفای خود به هیچ وجه اصرار نورزید، زیرا غیبت جوان با انگیزه ای چون شما در سمت دبیری انجمن، می تواند مخل مسیر و اهداف و آرمان های والایی باشد که انجمن دانشجویان ایران اسلامی تعقیب می کنند و این دقیقا همان چیزی است که اقتدارگرایان و اصحاب چماق می خواهند.

از این رو توصیه می کنم با حفظ مسئولیت خود و با همان آزادگی، صلابت و اقتدار و مشی اصلاح طلبانه که مقتضای روحیه دانشجویی است، به راه خود ادامه داده و به کسانی که "اشتباهی" برخی مسئولیت های دانشگاهی را اشغال کرده اند، بفهمانید با ادامه رفتارهای غیرانسانی خود، هرگز شایسته احترام و بزرگی نخواهند بود، زیرا شان انسان در چگونه زیستن او نهفته است.
"عزت زیاد"

اکبر اعلمی

*مطلب مرتبط:

وظیفه تشکل های دانشجویی نقد قدرت است/ به احترام جانبازی اعلمی در جنگ استعفا دادم


  • يکشنبه 5 دی 1395-16:29

    قابل توجه انانی که دولت روحانی را بهتر از دولت احمدی نژاد می دانند

    • طرفدار رییس دولت راستگویان هستم پاسخ به این دیدگاه 1 0
      يکشنبه 5 دی 1395-12:6

      اقای صادقی شما هم از جنس... وحقایق رو سانسور میکنی..خخخخ

      • شنبه 4 دی 1395-17:18

        درد این دانشگاه اقای اعلمی این چیزها نیست. اقای رییس دانشگاه که شریک اقای وزیر فرهنگ در دولت روحانی هست از قدرت استفاده کرده و بعد از بازنشستگی ... در این دانشگاه حضور دارد. مسولین نظارتی در خواب هستند

        • يکشنبه 5 دی 1395-13:32

          این رییس دانشگاه مازندران الان پیش خودش خوشحاله؟ یا بلده احساس شرمندگی کنه؟ عذرخواهی که بلد نیست.


        ©2013 APG.ir