تعداد بازدید: 2409

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 6 دی 1395-10:39

در نشست جمعی از رسانه های استان با محور انتخابات شورا مطرح شد:

ضرورت ارائه لیست/ اهمیت حضور اهالی رسانه در ترکیب شورا

در هم اندیشی جمعی از مدیران و فعالان رسانه ای مرکز استان مازندران موضوعاتی چون: ضرورت حضور اهل رسانه در ترکیب شورای شهر آینده، اهمیت لیستی شدن انتخابات و تقویت بعد نظارتی شورا بر عملکرد شهرداری ها مطرح شد.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: شب گذشته نشست هم اندیشی جمعی از مدیران رسانه ها و فعالان مطبوعاتی مرکز استان مازندران در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد.

در این جلسه حاضران درباره انتخابات شورای شهر آینده، دغدغه های اصلی اهالی رسانه در حوزه مسایل شهری و مشکلات و ناهماهنگی های موجود بحث و تبادل نظر و بر ضرورت و حمایت از حداقل یک نامزد اهل رسانه برای حضور در شورای آینده تاکید کردند.

در این نشست فرامرز درخشنده-سرپرست خبرگزاری ایلنا در مازندران- گفت: اتفاق خوبی که در استان افتاده، همدلی و همزبانی رسانه هاست.

وی با بیان این که کشاندن مردم پای صندوق های رای و ایجاد نشاط انتخاباتی، وظیفه اصلی رسانه هاست. افزود:  حتی حضور و رای دادن قومی و قبیله ای مردم در انتخابات شوراها می تواند باعث ایحاد شور و نشاط سیاسی در عرصه انتخابات  شود



علی صادقی -مدیرمسئول مازندنومه نیز- با اشاره به اهمیت حضور حداقل یک اهل رسانه در ترکیب شورای شهر، تاکید کرد: بسیاری از شوراها از خبرنگاران واهمه دارند و جلسات شان غیرعلنی است و حضور اهل رسانه در ترکیب شورا باعث شفافیت بیشتر می شود.

وی به اهمیت ارائه لیست در انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: رسانه ها باید همچون انتخابات اسفندماه گذشته لیست را به مردم معرفی کنند تا هم هزینه ها کم تر شود و هم قدرت چانه زنی رای دهندگان ارتقا یابد.

سردبیر مازندنومه ضمن تقسیم بندی رسانه ها به سه دسته حزبی، مستقل و غیرحزبی گفت: رسانه مستقل در کشور ما تنها یک شوخی است، اما رسانه های غیرحزبی نباید در انتخابات کارکرد حزبی پیدا کنند و لیست بدهند و فعالیت سیاسی کنند.



حسین برزگر ولیکچالی هم که میزبان این نشست بود، پاکدستی و صداقت را از اولویت های نامزدهای این دوره از انتخابات شوراها برشمرد و گفت: باید به نامزدهایی بها دهیم که اهل گفتگو و تعامل هستند.

وی ادامه داد: باور من برنده شدن یک لیست از دو یا چند لیست انتخاباتی است و باید تلاش شود تا با استفاده از ظرفیت رسانه ها، مطالبات و توقعات مردم را مدیریت کرد.

خاطرنشان می کنیم نبود آمار و اطلاعات مستند درباره ساری، اهمیت ارائه لیست، گم بودن هویت تاریخی مردم مرکز استان، سطح پایین فکری و فرهنگی علی رغم ادعاهای زیاد در برخی رسانه ها، نبود اطلاعات درست از وضعیت اعتباری و کارکردی، تقویت بعد نظارتی شورا بر عملکرد شهرداری ها، توجه به گردشگری رای توسعه ساری در شورای آینده و مانند این ها از مسایل مطرح شده در نشست بود.

گفتنی است در این نشست تعدادی از مدیران مسئول و سردبیران از جمله ایلنا، مازندنومه، شمال نیوز، عبارت، گردشگرآنلاین، صدای اصلاحات، انعکاس شمال، آرمان شمال، خزرنما، مازنی خبر، شبکه نیوز، کایر، مازندشورا، ارمون، مازنیوز، اصلاح پرس و ... حضور داشتند که به ارائه نظرات خود پرداختند.



©2013 APG.ir