تعداد بازدید: 2949

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 7 دی 1395-7:56

30 دی و 1 بهمن ماه در مازندران؛

همایش بین المللی گردشگری ایران برگزار می شود

دلاور بزرگ نیا: همایش بین المللی گردشگری ایران و نمایشگاه صنایع وابسته 30 دی ماه به مدت دو روز در مازندران برگزار می شود/ در این رویداد بین المللی استادان داخلی و خارجی همچون پروفسور جعفر جعفری -نخبه گردشگری ایران و جهان از دانشگاه ویسکانسین آمریکا- به عنوان دبیر علمی همایش و همچنین دکتر ماریون جاپ از دانشگاه گوئلف کانادا، دکتر متین کوزاک از دانشگاه  ازمیر ترکیه، دکتر ترور اچ بی سفیلد از دانشگاه هنگ کنگ چین و دکتر نوئل اسکات از دانشگاه گریفیث، استرالیا به عنوان سخنرانان اصلی حضور خواهند داشت.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، عباس مهدوی: همایش بین المللی گردشگری ایران و نمایشگاه صنایع وابسته 30 دی ماه به مدت دو روز در مازندران برگزار می شود.

در این همایش صاحبان سرمایه، شهرداران و شوراها و همچنین 20 هلدینگ سرمایه گذاری از کشور های اروپایی،(انگلستان، اسپانیا، آلمان، فرانسه، دانمارک و کشور های حاشیه خلیج فارس و ترکیه) حضورخواهند داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اهمیت این رویداد گفت: با توجه به فصل جدید روابط بین المللی جمهوری اسلامی ایران، باید زمینه فعالیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی را فراهم کرد.

دلاور بزرگ نیا صنعت گردشگری را یکی از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی بر شمرد و گفت: داشته های ایران در این عرصه از حیث جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی کم نظیر است.

وی اظهارداشت: اقتصاد گردشگری می تواند با بهره گیری از ظرفیت های تولید داخلی ارمغان آور رونق و شکوفایی کشور باشد.

وی اذعان داشت: شناسایی ظرفیت ها، منابع و مناطق مستعد سرمایه گذاری در صنعت گردشگری، ارائه راهکارهای نوین جذب سرمایه گذار و در نهایت اشتغالزایی و کارآفرینی از جمله اهداف اساسی است که در برگزاری همایش بین المللی گردشگری ایران پیگیری می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: صنعت گردشگری یکی از منابع عمده درآمدزایی و ایجاد اشتغال در جهان به شمار می آید، به طوری که بسیاری از آن به عنوان صنعت نخست دنیا یاد می کنند اما مازندران هنوز نتوانسته از ظرفیت های خود در این زمینه استفاده کند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم شاهد اتفاقات جدی و مهم در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان باشیم باید نگاه مان را از بخش دولتی به بخش خصوصی معطوف کنیم.

بزرگ نیا با بیان این که همه فعالان این صنعت براین باورند تنها فرصتی که می تواند مازندران را از این وضعیت رکود خارج کند، توسعه صنعت گردشگری است، افزود: باید حرفه ای تر در این مسیر قدم برداریم و چنین رویدادهایی  می تواند ایده ها را برای حرفه ای ترشدن تقویت کند.

وی اظهار داشت: در حوزه گردشگری خارجی می توانیم با فرهنگ غنی و جاذبه های دیدنی مان میزبان گردشگران باشیم و ایران را به فرصت بی بدیل توریسم فرهنگی و تاریخی مبدل کنیم.

همایشی با حضور چهره های شاخص

بابک پزشکی -دبیر اجرایی این همایش- با بیان اینکه این همایش توسط شرکت توسعه گردشگری استان مازندران و با حمایت نهادها، سازمان‌های دولتی ذی‌ربط و دانشگاه‌های معتبر کشور برگزار می‌شود، افزود: بی تردید گردشگری به عنوان صنعت پاک که متضمن توسعه پایدار نیز می شود، یکی از جدی ترین محورهای توسعه و زمینه ساز رونق اقتصادی، اشتغالزایی و ارتقای داشته های فرهنگی و انتقال آن به گردشگران داخلی و خارجی است.

وی افزود: شناسایی نقاط ضعف و چالش‌های موجود در صنعت گردشگری، برقراری تعامل و ارتباط متقابل میان دانشگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی، معرفی جاذبه‌های گردشگری و تلاش برای توسعه و ترویج نقاط قوت آن‌ها، ارائه راهکارهای نوین جهت جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری، اشتغال‌زایی و کارآفرینی با حضور گسترده مدیران ملی، مدیران ارشد سازمان‌های مرتبط، سرمایه‌گذاران بنام داخلی و خارجی، استادان برجسته، پژوهشگران و دانشجویان این حوزه از اهداف این همایش بین‌المللی است.

وی ادامه داد: در این رویداد بین المللی استادان داخلی و خارجی همچون پروفسور جعفر جعفری -نخبه گردشگری ایران و جهان از دانشگاه ویسکانسین آمریکا- به عنوان دبیر علمی همایش و همچنین دکتر ماریون جاپ از دانشگاه گوئلف کانادا، دکتر متین کوزاک از دانشگاه  ازمیر ترکیه، دکتر ترور اچ بی سفیلد از دانشگاه هنگ کنگ چین و دکتر نوئل اسکات از دانشگاه گریفیث، استرالیا به عنوان سخنرانان اصلی حضور خواهند داشت.

پزشکی در ادامه افزود: از بخش‌های ویژهٔ این رویداد بحث و تبادل‌نظر در حوزه‌هایی نظیر آسیب‌شناسی برنامه‌های توسعهٔ گردشگری و تعیین سیاست‌گذاری‌های متناسب با آن، توسعه گردشگری با حفظ منابع زیست‌محیطی، چشم‌انداز اقتصادی توسعه گردشگری و ... در قالب پنل ها، نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و ارائهٔ مقالات تخصصی است.

پزشکی افزود: شرکت توسعه‌ گردشگری استان مازندران -برگزار کننده‌ این همایش- یکی از شرکت‌های اقماری شرکت توسعه‌ی گردشگری ایران و بازوی اجرایی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است که با هدف جذب سرمایه‌گذارهای داخلی و خارجی جهت توسعه‌ زیرساخت‌های گردشگری استان مازندران، شناسایی جاذبه های گردشگری استان و تلاش برای توسعه و ترویج نقاط قوت آنها، اشتغال زایی و کارآفرینی در عرصه‌ی گردشگری فعالیت می‌کند.

وی گفت در حاشیه این رویداد، نمایشگاهی با حضور شهرداری‌ها، شرکت‌های معتبر فعال در عرصه گردشگری، آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها، شرکت‌های تأمین‌کننده‌ خدمات موردنیاز هتل‌ها، مجتمع‌های تفریحی، مناطق آزاد کشور و ... نیز برگزار خواهد شد که فرصت مغتنمی برای معرفی تولیدات و خدمات شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه خواهد بود.



    ©2013 APG.ir