تعداد بازدید: 3240

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 7 دی 1395-10:6

به بهانه ی کنسرت «پردگیان باغ سکوت» در ساری

ساز او حرف می زد

کیهان کلهر به تنهایی یک ارکستر است. آن چنان با ساز خود همنفس می شود و حرف می زند که انگار او روی زمین نیست.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، محسن اکبرپور: دی ماه امسال برای ساری و مردمانش خاطره ای ماندگار شد. دو شب «پردگیان باغ سکوت» در مرکز استان مازندران نواخته شد.

 به حواشی و کیفیت سالن و مراسم کاری نداریم که بازهم می توان گفت برگزاری آن، بیش از توان یک شهرستان بود و باید تبریک گفت به برگزارکننده آن.

همای سعادتی بود برای ساروی ها که تور کیهان کلهر به شهرشان رسید، کنسرتی که شاید تکراری نداشته باشد.

غالب اصلی کنسرت بی کلام است و موسیقی بی کلام طرفداران خاص خود را دارد، اما نکته ی مهم اینکه در نگاه من این کنسرت سراسر کلام بود. کلام با احساس مردی مهربان و بی نظیر که ساز تمام وجود اوست و او تمام ساز .

کیهان کلهر به تنهایی یک ارکستر است. آن چنان با ساز خود همنفس می شود و حرف می زند که انگار او روی زمین نیست

حرف های عاشقانه ی او و سازش شنیدنی است. به قدری اوج می گیرد که تکنینک های منحصر به فردش را فراموش می کنیم

ساز او حرف می زند، حرفی از جنس عاشقانه های سرزمین اش. دلتنگی ها و رنج و دوست داشتن و زندگی

در کنار کلهر نوازندگی حرفه ای و همراهی کامل یارانش تنبک نوید افقه، تار هادی آذرپیرا و سنتور علی بهرامی فرد مثال زدنی است

عادت خوب کیهان کلهر که او را متمایز از هم نسلان خود می کند احترام ویژه به مخاطب است. بعد از دو ساعت اجرای نفس گیر و در اوج خستگی، او ساعت ها زمان صرف می کند برای عکس یادگاری با مردم، آن هم با مهربانی و آرامش تمام.

تواضع او باورنکردنی است. همین روح بلند اوست که او را این چنین در دل مخاطب خود جا داده و مرد با احساس موسیقی ایران لقب گرفته.

و در پایان درود بر مردمی که موسیقی را شناختند و دیگر اسم خواننده اولویت آنها برای انتخاب یک کنسرت نیست. مردمی با فرهنگی که با استقبال خود «پردگیان باغ سکوت» را تمدید کردند.

گروه در هتل سالاردره ساری



    ©2013 APG.ir