تعداد بازدید: 3205

توصیه به دیگران 0

شنبه 18 دی 1395-9:6

مازندرانی های فجر

در حالی 28 فیلم بخش مسابقه‌ی فیلم فجر معرفی شد که فیلم کارگردان سرشناس مازندرانی -ابراهیم مختاری- در بخش رقابتی غایب است، اما محمدحسین مهدویان -دیگر کارگردان اهل بابل- با دومین فیلم بلند سینمایی‌اش در این بخش حضور دارد. فیلم اسرافیل هم که ترکیبی از بازیگران تهران نشین و مازندرانی در آن بازی کرده اند، در بخش رقابتی فجر حضور دارد.


 مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: در حالی 28 فیلم بخش مسابقه‌ی فیلم فجر معرفی شد که فیلم‌سازان سرشناسی چون کیانوش عیاری، احمدرضا معتمدی، تهمینه میلانی، پیمان قاسم‌خانی، شهرام مکری و البته فیلمساز مازندرانی -ابراهیم مختاری- در بخش رقابتی فجر از جمله غایبان هستند،

محمد حسین مهدویان -فیلمساز بابلی- پس از تجربه موفق «ایستاده در غبار»، امسال با «ماجرای نیمروز» به تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی در جشنواره، دومین فیلم بلند سینمایی‌اش را رونمایی می‌کند.

در این فیلم مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی‌فر، مهدی زمین پرداز، حسین مهری، محیا دهقانی، لیندا کیانی، امیراحمد قزوینی، امیرحسین هاشمی و جواد عزتی با حضور مهدی پاکدل به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در خلاصه داستان «ماجرای نیمروز» آمده است: «در محله‌های پر آشوب تهران، در پیچاپیچ خیابان‌ها و کوچه‌ها و در پستوی خانه‌ها سرگردان و حیران. آیا این جستجو را فرجامی هست؟»

فیلم «اسرافیل»به کارگردانی آیدا پناهنده هم یکی دیگر از فیلم‌های پذیرفته شده در بخش مسابقه‌ی جشنواره فجر امسال است.

این فیلم درامی درباره چالش‌ها و نیازهای عاطفی و روابط انسانی است و در خلاصه داستان آن آمده است: «مردی که ماهی را دوست داشت بازگشته است. دختری که بهروز را دوست دارد باز می‌گردد. مرده‌گان زنده می‌شوند.»

هدیه تهرانی، پژمان بازغی، مریلا زارعی، هدی زین العابدین، پوریا رحیمی سام ، سهیلا رضوی،علی عمرانی، سودابه جعفرزاده از بازیگران «اسرافیل» هستند که به تهیه‌کنندگی مستانه مهاجر ساخته شده است.

بخش اصلی اسرافیل در سوادکوه فیلم برداری شده و چند هنرمند رادیو و تلویزیون مازندران همچون علی شیدایی فر، الهه جباری، مبین بوی افراز، عسگری وفایی نژاد، نصیر خانی، مهدی رضایی و مرضیه ابراهیمی در این فیلم بازی کرده اند.

 



    ©2013 APG.ir