تعداد بازدید: 4555

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 30 دی 1395-14:25

با حضور کودکان، مادر درنا، هنرمندان و استادان دانشگاه؛

دومین جشن «سلام درنا» در بنیاد حریری بابل برگزار شد

برنامه های شاد دومین جشن «سلام درنا» کودکان را به سمت حفظ محیط زیست هدایت می کرد و گواه آن بود که برگزار کنندگان برنامه، ناامید از بزرگ ترها، دست امید به سوی بچه ها دراز کرده اند تا درنای سیبری زندگی راحتی در سفر به مازندران داشته باشد، سالم بیاید و سالم برود.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، کلثوم فلاحی: پیش از ظهر پنج شنبه، دومین جشن "سلام درنا" با حضور «الن ووسالو» معروف به مادر درنا، میترا حجار، مصطفی زمانی و برخی چهره های علمی و فرهنگی در بنیاد علمی حریری بابل برگزار شد.

بخش اصلی از مهمانان این برنامه، دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی بودند.

رئیس دپارتمان محیط زیست بنیاد علمی حریری در این جشن، خطاب به کودکان حاضر در مراسم گفت:  نگرانی درباره محیط زیست باعث شده که دو سال است اینجا جمع می شویم و به دنبال راهکاری برای کاهش معضلات زیست محیطی هستیم.

 

دکتر محمود شارع پور که خطاب اصلی اش کودکان حاضر در سالن بود، اظهار کرد: کشورهای مختلف، نگران محیط زیست خود هستند اما در کشور ما کمتر افرادی هستند که نسبت به محیط زیست نگران باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه ساحل و جنگل دیگر کشورها، تمیز و زیبا است، افزود: چرا ساحل و جنگل و رودخانه و کوه های ما باید کثیف و محلی برای دفن زباله باشد؟ رودخانه های ما مملو از آلودگی هایی است که ما انسان ها و بیشتر ما بزرگ تر ها باعث این آلودگی شده ایم.

وی گفت: خیلی راحت آلودگی را وارد رودخانه ای می کنیم که در نهایت به دریا می ریزد. جنگل از مهم ترین عناصر موثر است اما جنگل های ما با منظر نازیبا، مملو از زباله است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: پرندگان در دنیا بسیار راحت و آسوده زندگی می کنند و انسان ها به پرندگان و حیوانات کمک می کنند اما در کشور ما هر لحظه شاهد شکار پرندگان هستیم.

شارع پور با بیان اینکه همان طور که طبیعت را نابود می کنیم، می توانیم طبیعت را نجات دهیم، خطاب به کودکان، خاطرنشان کرد: تمام دنیا به این نتیجه رسیده اند کودکان، قهرمان واقعی نجات زمین هستند. می توانید با تذکر دادن به بزرگ تر ها، زمین را نجات دهید.

وی گفت: این جشن را برگزار می کنیم که شما قهرمانی تان را فراموش نکنید.

*ناامید از بزرگ ترها

کودکان در این مراسم به تماشای نمایش عروسکی نشستند، نمایشی که داستان شکار درنا بود. این نمایش کودکان را به مشارکت گرفت و با راهنمایی بچه ها، درنا از چنگال شکارچی نجات یافت.

برنامه های شاد این جشن کودکان را به سمت حفظ محیط زیست هدایت می کرد و گواه آن بود که برگزار کنندگان برنامه، ناامید از بزرگ ترها، دست امید به سوی بچه ها دراز کرده اند تا درنای سیبری زندگی راحتی در سفر به مازندران داشته باشد، سالم بیاید و سالم برود.

خانم الن ووسالو که به مادر درناها معروف است در این نشست با لباسی که شبیه به درنا بود به سوالات دانش آموزان درباره درنا ها پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانش آموزان مبنی بر اینکه درناها چند کشور را طی می کنند تا به مازندران برسند، هوشمندانه و از زبان یک درنا پاسخ داد:«ما درناها مرز نمی شناسیم، چون محیط زیست مرز ندارد. اصلا کشور چیست، من نمی دانم. از آن بالا فقط جنگل و کوه و دریا می بینم و نمی دانم کشور چیست».

مصطفی زمانی -بازیگر نقش یوسف پیامبر- هم درباره کتابچه محیط زیست برای دانش آموزان سخن گفت و توضیح داد که دانش آموزان از جشن امروز، نقاشی بکشند و تا دهه فجر، به بنیاد حریری تحویل دهند.

در پایان این جشن، کیک دوسالگی جشن توسط خانم الن ووسالو بریده شد. دانش آموزان هم قول دادند مراقب درنای سیبری باشند.



    ©2013 APG.ir