تعداد بازدید: 2953

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 3 بهمن 1395-9:6

عضو هیئت رئیسه مجلس:

به وضعیت مازندران نقد دارم/ در انتخابات شوراها از اصلاح طلبان دفاع می کنم

علی اصغر یوسف نژاد: در انتخابات شوراها به صورت عام از اصلاح طلبان دفاع و تلاش می‌کنم تا حق کسی ضایع نشود/ اختلافی میان شهردار و فرماندار وجود ندارد و عده‌ای به دنبال تحریک و دامن زدن به این قضیه هستند. شهردار و فرماندار ظرفیت‌های شهرستان ساری هستند و نبایدبه این قضیه دامن زد/به وضعیت استان نقد دارم و آن را در مصاحبه‌ها با آمار و ارقام بیان می کنم/ ترسم این است که وعده‌هایی که به باغداران دادند خسارت هایی سنگین‌تر از یخ بندان به مردم وارد کند.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضا شریعتی: علی اصغر یوسف نژاد، عضو هیئت رئیسه مجلس دهم و نمایندهٔ مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی است. او در گفت و گو با ما در مورد عملکرد مجمع نمایندگان، انتخابات شوراها، اختلافات سیاسی مرکز استان، برنامه ششم توسعه و موضوعاتی از این دست پاسخ داد.

یوسف نژاد با بیان اینکه چند سالی است که مجمع نمایندگان راه اندازی شد، گفت: بنده معتقدم از ظرفیت‌های نمایندگان چه در سطح استانی و چه در سطح ملی استفاده مطلوبی نشده است و مجمع نتوانست به ثبات برسد. به همین دلیل نیاز به گذر زمان داریم تا شناخت از ظرفیت‌های مجمع بیش تر شود.

او با بیان اینکه مدیران کل هم نباید نقش خود را در توسعه استان فراموش کنند، ادامه داد: به اعتقاد بنده ظرفیت نمایندگان برای رشد و توسعه استان مؤثر است، اما همان‌طور که در موضوع منطقه آزاد دیدیم، نباید جزیره‌ای عمل کنند و باید به مازندران به عنوان کلان شهر نگاه ویژه ای داشته باشند.  

عضو هیئت رئیسه مجلس به وزن نمایندگان مجلس اشاره کرد و افزود: از لحاظ تجربی و رزومه کاری نمایندگان قابلیت دفاع دارند و تاکنون در سیاست گذاری و جذب بودجه، هم چنین حل مشکلات استان مؤثر بودند و باید این اتحاد را تا پایان حفظ کنند.

یوسف نژاد در پاسخ به سؤالی در خصوص انتخابات شورا و اینکه آیا از طیفی حمایت خواهد کرد یا نه، اظهار کرد: به صورت عام از اصلاح طلبان دفاع می‌کنم و به صورت مصداقی با توجه به شرایطی که وجود دارد و مجلس برگزار کننده انتخابات است، تلاش می‌کنم تا حق کسی ضایع نشود و عده زیادی کاندیدا شوند. البته توصیه من به دستگاه‌های اجرایی آن است که به نفع یا به ضرر کاندیدایی اقدام نکنند و بگذارند مردم رأی دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص اختلاف های شهردار و فرماندار ساری گفت: به عقیده بنده اختلافی میان شهردار و فرماندار وجود ندارد و عده‌ای به دنبال تحریک و دامن زدن به این قضیه هستند. شهردار و فرماندار ظرفیت‌های شهرستان ساری هستند و نبایدبه این قضیه دامن زد.

یوسف نژاد در خصوص تصویب برنامه ششم توسعه اظهار کرد: برای برنامه ششم توسعه 12 جلسه دو شیفته و 9 جلسه سه شیفته و در مجموع 54 جلسه با 126 ساعت در صحن علنی مجلس تشکیل شد.

وی افزود: در خصوص قابلیت اجرایی بودن این برنامه باید  گفت برنامه‌های 5 ساله معمولاً سیاست گذاری در راستای کیفی و نظارتی است و با مقیاس عددی اندازه‌گیری نمی شود؛ اما با وجود این قابلیت اجرایی شدن آن بیش از دیگر برنامه‌ها است.

این نماینده مجلس در خصوص معلمان و سخنان مدیرکل آموزش و پرورش در خصوص نبود امکان جذب نیروی جدید گفت: در مجلس نهم قانونی تصویب شد که معلمان پیش دبستانی و حق التدریسی در صورت نیاز  جذب شوند. به همین دلیل تعداد زیادی از معلمان حق التدریسی که استحقاق جذب داشتند، بنا به شرایط قانونی جذب نمی شوند. این مساله مربوط به قانون نویسی است و باید حل شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص آمارهای غیر واقعی که به تهران می رسد، گفت: نسبت به وضعیت استان نقد دارم و آن را در مصاحبه‌ها با آمار و ارقام بیان می کنم. احساس من این است که بعضی از مدیران برای اینکه عملکرد خود را به مسئولان ما فوق نشان دهند، بزرگنمایی می‌کنند و این موضوع استان را با مشکل مواجه خواهد کرد.

یوسف نژاد در خصوص خسارت یخ بندان و برف؛ همچنین جبران خسارت آن گفت: متأسفانه علی‌رغم  قول و وعده‌های دولت در حضور مجمع نمایندگان تاکنون عملکرد دولت در این بخش قابل ملاحظه نبوده است.

او ادامه داد: دولت قول‌هایی در خصوص استمهال وام های باغداران، خرید برای ذخیره سازی شب عید و همچنین پرداخت خسارت به باغداران داده است که این موضوع اتفاق نیفتاد. با توجه به وضعیت موجود ترسم این است که این وعده‌ها خسارت هایی سنگین‌تر از یخ بندان به مردم وارد کند. به همین منظور  جلسه‌ای با مسئولان جهاد داشتیم تا گزارش های لازم توسط آن‌ها ارائه شود.

این نماینده در خصوص بازنشستگان فولاد هم گفت: در برنامه ششم توسعه  به دنبال آن بودیم که دولت پیگیر مشکلات بازنشستگان شود و قرار شد وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی مسئول پرداخت حقوق باشد. این موضوع با استقبال نمایندگان مواجه شد. البته در خصوص کارکنان صندوق کشاورزی هم اتفاقات خوبی افتاد. قرار بر آن شد تا صندوق یا جهاد کشاورزی جذب شوند.

یوسف نژاد به طرح های این روزهای مجلس اشاره کرد و اظهار کرد: طرح تنفس جنگل با تلاش متخصصان در مجلس تصویب شد و تلاش شد تا با افراد نخبه و متخصص ارتباط مستمری در تمام حوزه ها داشته باشیم.

او افزود: در خصوص بودجه سال آینده هم درحالی که مجلس تعطیل است این هفته کمیسیون تلفیق جلسه 3 شیفته خواهد داشت.

 



©2013 APG.ir