تعداد بازدید: 4192

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 5 بهمن 1395-9:25

نماینده ساری و میاندورود در گفت و گو با مازندنومه؛

نمی خواهند صدای من شنیده شود/منطقه آزاد سرماخورده است

محمد دامادی: گروه هایی نمی خواهند صدای من شنیده شود/ تنها جایی که بنده صدایم را به گوش مردم می رسانم پیج تلگرام و اینستاگرام خودم است/ بعضی چهره ها را باید قدر دانست. مگر ما چند نفر مثل آقای حسین زادگان داریم/ آخرین بار هفته قبل سینما رفتم و سلام بمبئی را در سینما پردیس ملت دیدم/ به سازهای محلی بسیار علاقه مندم، للـه وا را خیلی دوست دارم/ فعلا" منطقه آزاد سرماخورده است آن هم به دلیل رعایت نکردن مصالح توسط عزیزانی که می خواستند منطقه آزاد را به نام خود ثبت کنند/ اگر وزیر راه، اعتبار پروژه ساری-تاکام را تامین کند شاید در استیضاح او تجدیدنظر کنم.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی+کلثوم فلاحی: محمد دامادی -نماینده ساری و میاندورود در مجلس- در تازه ترین گفتگوی خود با مازندنومه به پرسش هایی درباره    پاسخ داد. متن کامل این گفتگو در زیر آمده است.

مازندنومه: پس از رحلت آقای هاشمی به نظر می رسد که خلا وجود او برای دوستداران نظام پر شدنی نیست. نظر شما درباره دوران بعد از حضور ایشان چیست؟

دامادی: من در ابتدا از سایت مازندنومه که با بضاعت مالی کم اما با غنای بالای فرهنگی و نیروهای توانمند و سالم در عرصه اطلاع رسانی حضور و مشارکت دارند تشکر می کنم.
فقدان هاشمی را به همه ملت ایران و به دوستدارانش تسلیت عرض می کنم و به رهبری که بیش از 59 سال با ایشان رفاقت داشتند تسلیت می گویم، به هر حال پیوند بی نشان علی رغم اختلافات جزئی که شاکله ای و ساختاری هم نبود، ناگسستنی بود.

بنده از دوران کودکی و زمانی که با پدرم به محضر ایشان می رسیدیم آقای هاشمی را می شناسم، همواره شخصیت مهربانی داشتند، هر چه سن بنده بالاتر رفت با زوایای دیگری از شخصیت ایشان آشنا شدم.

شخصیت آقای هاشمی به گونه ای است که همه گروه های سیاسی در مقاطع زمانی نسبت به ایشان نوازشی داشتند که نمی توان آن را نادیده گرفت. بازگو کردن بعضی مسائل تکرار مکررات است و به اندوه انسان اضافه می کند. در حال حاضر فقدان هاشمی را دوستان نزدیک ایشان لمس می کنند و در آینده مردم و جامعه بیشتر نبود ایشان را  حس می کنند. به هرحال ایشان وزنه تعادلی برای جامعه و مناسبات سیاسی بودند.

 نقش هاشمی در هدایت جریان انتخابات و روشنگری ایشان قطعاً تاثیرگذار بوده که باید در طی چند ماه آینده این موضوع را رصد کنیم که در نبود هاشمی چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

متاسفانه در کشور دچار فروپاشی اخلاقی در حوزه سیاسی شدیم و این مسئله مشهود است. اول آبروی طرف را می بریم و بعد اثبات می کنیم که حرف مان درست است یا خیر. اگر انتقاد داریم باید پایبندی به اصول اخلاقی هم در کنارش باشد، کسی مخالف نقد نیست، اما تخریب ایراد دارد. از قتل های زنجیره ای تا لاستیک کف خیابان و پسته های ایران و... را به هاشمی ربط می دادند.

آنچه که به ما خیانت شده است، تندروی افراد تندرو در هر دو جناح سیاسی است که کشور را به عقب رانده است چرا که عقلانیت را کنار گذاشتند.

حذف نیروهای اصیل انقلابی بر اثر تندروی ها اتفاق افتاده است که  باید جایی خاتمه یابد و اخلاق نیکو را پرورش یابد. پس از رحلت آقای هاشمی، افرادی مطلب نوشتند و حرف زدند که خودشان منتقد جدی آقای هاشمی بودند و گاهی از انتقاد هم خارج می شدند. امروز در تصمیم گیری، درست صحبت کردن، درست نگاه کردن و.... مهم است.

اختلاف نظر بین رهبری و هاشمی هم وجود داشت اما هیچ گاه به دشمنی بدل نشد. بعضی ها این اختلاف را به دشمنی رساندند و آن را به بیرون نظام و انقلاب نسبت دادند.

مازندنومه: درباره ریاست مجمع تشخیص فکر می کنید فردی که جایگزین ایشان می شود چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

دامادی: این مسئله از اختیارات رهبری است که خود ایشان تصمیم می گیرند. البته سوابق نشان داده است که عموما روسای جمهوری در آن جایگاه قرار می گرفتند. البته رهبری خودشان آگاه به زمانه هستند و قطعا تدبیر خواهند کرد.

مازندنومه: با توجه به یکسالگی برجام بفرمایید نظرتان در رابطه با اجرای آن چیست؟

دامادی: برجام هم نقاط ضعف دارد و هم نقاط قوت؛ نمی توان افراط و تفریط کرد. عزیزان منتقد باید نگاه ملی را بیشتر ببینند. عهدنامه ای در وسط هست که طرفین باید به این عهدنامه پایبند باشند و با نگاه ملی و نه مطلق به آن بنگرند.

الان در حوزه هوایی اتفاق مثبت افتاده است، نمی توان آن را رد کرد. از سوی دیگر نمی توان گفت که وضعیت اقتصادی ما به شکل کامل بهتر شده است. اما بنده خودم اعتقاد دارم که اتفاقات مثبتی در حوزه برجام با حفظ ارزش های نظام و خون شهدای هسته ای انجام خواهد شد. کسانی که حرف هم می زنند به هرحال زمانی اداره کشور دست این آقایان بود و دیدیم که چگونه کشور را اداره می کردند.

مازندنومه: به نظر می رسد حضور شما در مجلس و اعلام رای و نظرها کمرنگ شده است. از مازندران صدای نمایندگان دیگری در صحن علنی مجلس شنیده می شود که در مواردی به عنوان مخالف و موافق اعلام نظر می کنند. دلیل کم رنگ بودن حضورتان چیست؟

دامادی: ماهم در مجلس صحبت می کنیم، چند سالی است که گروه هایی، صداهای بنده را در نطفه خفه می کنند، گروه های تلگرامی و اینستاگرامی را می خرند. تنها جایی که بنده صدایم را به گوش مردم می رسانم پیج تلگرام و اینستاگرام خودم است. بنده دبیر مجمع نمایندگان مازندران شدم ، ببینید چه کسی و کجا یک بنر نصب کردند؟! من به رئیس شورای شهر زنگ زدم در حالی که نمی دانست دبیر مجمع نمایندگان مازندران چه کسی است. اینکه گروه هایی مدام تخریب می کنند و هجمه می کنند بالاخره اثر می گذارد. گروه های تلگرامی با پول بیت المال تشکیل می شود و تخریب می کنند، بالاخره اینها اثر می گذارد.

من حاضرم حرف هایم را در اختیار شما قرار دهم و شما آن را منتشر کنید. در حوزه پساب و آب و فاضلاب در برنامه ششم صحبت کردم، اصلاً این بند پیشنهادی من در مجلس بوده است. البته بیشتر در حوزه تخصصی خودم وارد می شوم.

می شود صحبت کرد اما صحبتی که هیچ وقت رای نمی آورد چه فایده ای دارد؟ در رابطه با بحث جنگل در  ماده 48 بند الف رای آورد. دغدغه ها درست است اما بستن کامل جنگل هم غلط است. الان خود کارشناسان جنگل بابت تصویب این بند تشکر کردند. سه بار ساعت 6 صبح به مجلس رفتم، بحث کردم، حرف زدم . سه سال قبل در دوره دولت گذشته بندی را به کمیسیون تلفیق آوردند بابت اینکه آب دریای خزر به سمنان برود، در دوره گذشته ما اجازه ندادیم تصویب شود و به صحن بیاید اما امسال در کمیسیون تلفیق مصوب شد و به مجلس آمد و بنده عرض کردم که این اشتباه تاریخی اعضای کمیسیون تلفیق است که البته صحبت شد و رای هم نیاورد.

برخی نمایندگان بیشتر از من صحبت می کنند. به هر حال من هم در حوزه تخصصی خودم حرف می زنم. این گونه نیست که هر نماینده ای صحبت کند نماینده فعال تری باشد.  گروه هایی نمی خواهند صدای من شنیده شود. پنج سال است که سکوت کردم، هر اتفاق خوبی در این شهر می افتد مربوط به گروه های دیگر است و هر اتفاق بدی می افتد مربوط به بنده و اجداد بنده است. البته در آینده نزدیک شبکه های فساد را افشا خواهم کرد.

مازندنومه: هر چند عزل و نصب ها در حوزه وظایف نمایندگان تعریف نشده، بفرمایید نظر شما درباره عزل و نصب هایی که در ساری انجام می شود چیست؟

دامادی: بنده نیروها را به واسطه توانمندی هایشان می شناسم. بعضی ها در زمینه عزل و نصب، ورود می کنند و منافع استان و شهر برای شان مهم نیست. اما من در صورت نیاز ورود پیدا می کنم. مثلا" برای دخانیات نظرم روی یک ساروی بود، اما همان هایی که شعار مدیر ساروی می دادند، نگذاشتند. امیدواریم دولت حرف منطقی را بپذیرد. بعضی چهره ها را باید قدر دانست. مگر ما چند نفر مثل آقای حسین زادگان داریم، انسان های متخصص و توانمند باید حفظ شوند.

مازندنومه: نظرتان راجع به حمایت از کنسرت ها و در کل فعالیت های فرهنگی چیست؟ آخرین باری که در یک کنسرت موسیقی شرکت کردید و یا به تماشای تئاتر نشستید چه زمانی بود؟ ارشاد که می گوید بودجه اش کافی نیست، چه کسی باید از این گروه های هنری حمایت کند؟

دامادی: در حد توان از کنسرت ها و  فعالیت های هنری فرهنگی حمایت می کنم و به موسیقی اعتقاد دارم. فرزندم هم در زمینه موسیقی فعال است.  آخرین بار هفته قبل سینما رفتم  سلام بمبئی را در سینما پردیس ملت دیدم.

در رابطه با کنسرت برای دو هفته آینده در برج میلاد دعوت هستم که حضور می یابم.  اخیرا به تماشای تئاتر نرفتم، سینما بیشتر از تئاتر رفتم. آخرین باری که به تماشای تئاتر رفتم قبل از انتخابات بود و البته اگر فرصت و دعوتی پیش آید رد نمی کنم. خودم به سازهای محلی بسیار علاقه مندم، للـه وا را خیلی دوست دارم.

مازندنومه: کار تصویب منطقه آزاد به کجا رسید؟

دامادی: بحث بسیار طولانی است، اگر مصاحبه های توخالی و زودهنگام نبود، مسیر به درستی پیش می رفت. فعلا" منطقه آزاد سرماخورده است آن هم به دلیل  رعایت نکردن مصالح توسط عزیزانی که می خواستند منطقه آزاد را به نام خود ثبت کنند.

 نظرمان این بود که در غرب استان منطقه آزاد ویژه گردشگری ایجاد شود. بارها به دفتر آقای ترکان رفتم، پروژه تصویب و طرح تمام شده بود اما متاسفانه به دلیل مصاحبه نادرستی که انجام شد اختلاف بین نمایندگان پیش آمد.

اصلا برای بنده مهم نیست. بگذارید تمام اتفاقات خوب به نام شما ثبت شود، نطق های من در دوره گذشته وجود دارد. آرام آرام  این طرح در حال پیش رفتن بود اما حالا سرماخورده است. به نظرم مازندران پتانسیل این را دارد که مناطق آزاد بیشتری داشته باشد.

مازندنومه: 13 کیلومتر از پروژه ساری تاکام، 13 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این محور، آبستن حوادث متعدد بوده و تاکنون قربانیان بسیاری در حوادث رانندگی داشته است. نامه اخیر شما درباره محور ساری تاکام به آخوندی چه نتیجه ای داشته است؟

زمانی که نفت ایران با قیمت بالایی فروخته می شد از دلارهای به دست آمده، چیزی نصیب این پروژه نشد. انحرافاتی در دولت وقت به وجود آمده بود که مانع شد پولی به این پروژه اختصاص یابد.

برای پروژه ساری تاکام با ردیف بودجه 2 میلیاردی شروع کردیم. سال اول به هشت میلیارد و سال دوم به 19 میلیارد و پس از آن به 60 میلیارد تومان افزایش دادیم. امسال هم اعتبار این پروژه 120 میلیارد تومان است.

وظیفه من به عنوان نماینده، تذکر و پیگیری است. همانطور که در پروژه گهرباران تذکر دادیم و نتیجه گرفتیم.

پیمانکار این پروژه مشغول به کار است اما کشور به شدت بی پول شد. اکنون هم طلب پیمانکار نه از راه پرداخت پول بلکه به شکل اسناد خزانه است.

پس از نامه ام به آخوندی، استیضاح وزیر راه و شهرسازی را امضا کردم و بلافاصله جلسه ای در ورازتخانه تشکیل شد و به همراه چند نفر از نمایندگان در این جلسه حاضر شدم. معاون وزیر راه در این نشست وعده داد دو میلیارد تومان به پیمانکار پروژه اعتبار دهد و پروژه با سرعت بیشتری اجرا شود.

حادثه دردآوری در جاده ساری تاکام اتفاق افتاد و این حادثه اندوهبار را به خانواده های حادثه یددگان تسلیت عرض می کنم. البته امروز کسانی از این فضای گل آلود استفاده کرده و علیه دولت نطق می کنند در صورتی که همین افراد 6 ماه قبل، از دولت حمایت می کردند و دولت راستگویان بود و امروز از نظر این افراد، دولت دروغگویان شده است.

بالاترین نظارت یک نماینده، استیضاح است و توان من این است. پیش بینی می کنیم استیضاح وزیر راه و شهرسازی در تاریخ دهم بهمن ماه اعلام وصول شود. جاده ساری - تاکام از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر وزیر، اعتبار این پروژه را تامین کند شاید در استیضاح آخوندی تجدیدنظر کنم.

برای فاز دوم پروژه ساری تاکام هم مناقصه برگزار می شود تا همزمان با فاز نخست، اجرایی شود.

حدود سه سال قبل به وزیر راه و شهرسازی گفتم چند قربانی می خواهید تا متوجه شوید جاده ساری - تاکام از اهمیت برخوردار است. آخوندی باید از پشت میز کارش بیرون بیاید و بداند وزیر راه است نه استاد دانشگاهی که فقط حرف بزند. باید از جاده های کشور بازدید کند.

بارها از آقای آخوندی دعوت کردم به مازندران آمده و از این محور بازدید کند. پنج بار قول بازدید داد اما عمل نکرد. آخوندی باید در رفتار اداری خود تجدید نظر کند.


  • يکشنبه 10 بهمن 1395-18:18

    گفتگوی خیلی خوبی بود! مطابق معمول یکی به نعل ، یکی به میخ!

    • چهارشنبه 6 بهمن 1395-13:56

      مصاحبه ای زیبا و بسیار پرمعنای آقای دامادی و گلایه ی ایشان از نامرادی ها رو خوندم و بسیار خوشحالم که شهروندان عزیز ساروی به درستی در سه دوره متوالی ایشون و تایید کردند چون ایشون مظهر صداقت و پاک دستی هستند

      • چهارشنبه 6 بهمن 1395-17:36

        نمردیم و معنی و مفهوم مظهر صداقت و پاک دستی!!! رو هم از این بزرگوار فهمیدیم !!!!

      • چهارشنبه 6 بهمن 1395-9:3

        اقاي مهندس شما بهتريني

        • چهارشنبه 6 بهمن 1395-9:2

          اقاي نماينده لطفا برو از نماينده ي اروميه و مشهدو خميني شهر اصفهان ياد بگير.تا شما ذرره اي از از اونا ياد بگيري اين دوره تموم شده..البته زياد به نماينده اي كه بره ساعتها پشت درب معاون وزيري بنشينه و اونوقت نتونه ملاقات بگيره بيش از اين انتظاري نيست.خواهشا همون سايلنت باشي بهتره..

          • سه شنبه 5 بهمن 1395-22:30

            برادر دامادي خودت كه ميدونستي صدات شنيده نميشه چرا هر كاري كردي كه راي بياري و اونوقت خنثي باشي؟؟؟؟ميدوني چرا؟چون صادق نيستي ،همه رو سركار گذاشتي..درست ميگم ديگه

            • سه شنبه 5 بهمن 1395-20:37

              رييس مجمع نمايندگان رو افتخار خودت ميدوني؟؟چند ماه ديگه يه نماينده ي ديگه ميشه

              • سه شنبه 5 بهمن 1395-20:35

                اقاي دامادي آيا شما توان جابجا كردن مديركل دخانيات رو داشتي؟؟؟؟؟؟البته تو كارنامه و حد كاري شما تعويض رييس آبفاي كياسر ديده ميشه

                • سه شنبه 5 بهمن 1395-20:31

                  آقاي دامادي با حرف شما حتي رده هاي پايين وزارتخانه ها به ساري نميان..خيلي عنصر موثري براي ساري نبودي و نيستي..خواهشا خالي نبند.شما اصلا تو ساري نيستي كه كسي مصاحبه بگيره از شما.شما همه ي دوستان خودتو فراموش كردي آقاي دامادي.براي ما كه تو ستاد شما بوديم فرقي نداره كه صداتو بشنويم يا نه..اقاي صادقي لطفا نظر منو نمايش بده

                  • علاالدینپاسخ به این دیدگاه 27 5
                    سه شنبه 5 بهمن 1395-13:51

                    بهش بگین نفر فرستادی خارج واست کار مجازی میکنه . ! ...

                    تو مگه به جز حرف زدن کار دیگه ای بلدی ؟ آه یادم رفت....غایب ترین شخص مجلس تویی
                    دنبال یه شغل مناسب در دستگاه دولتی هستی همه میدونند که به معاونت یکی از وزراع .... بی خیال تو چطور تو لیست امید رفتی معلومه پول خرج کردی . این دوره نصف رای تو پرید خودتم میدونی واسه دو سال بعد داری دنبال شغل می گردی که تهرون بمونی !! خخخخخخ


                    ©2013 APG.ir