تعداد بازدید: 3584

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 6 بهمن 1395-10:18

معاون فرهنگی ارشاد مازندران خبر داد:

آغاز به کار نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران از 16 بهمن/ساری، بهشهر و بابل نامزد پایتخت کتاب هستند

عباس زارع: نمایشگاه بزرگ کتاب از 16 تا 21 بهمن ماه در مجموعه نیاوران واقع در جاده ساری-قائمشهر با حضور ناشران برتر داخلی و خارجی برگزار خواهد شد/ سه شهر ساری، بهشهر و بابل از مازندران به عنوان نامزد کاندیدای پایتخت کتاب کشور هستند/ 550 میلیون تومان تومان بن خرید کتاب به صورت یارانه‌ توزیع می شود.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، عباس زارع، معاون فرهنگی، مطبوعاتی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران: نمایشگاه بین المللی کتاب مازندران به زودی در ساری برگزار می شود.

خوشبختانه مرکز نمایشگاهی وزارت ارشاد، برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب را در ایام الله دهه فجر در مازندران مورد تایید  قرار داده است؛ بنابراین نمایشگاه امسال از 16 تا 21 بهمن ماه در مجموعه نیاوران واقع در جاده ساری-قائمشهر با حضور ناشران برتر داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

باید گفت نبود فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه در مرکز استان، هم چنان مورد نقد فعالان فرهنگی و کتاب خوان هاست. البته با پیگیری های انجام شده، مرکز نمایشگاهی در جاده فرح آباد ساری به زودی به بهره برداری رسیده، مشکل همه ساله نمایشگاه کتاب حل خواهد شد.

امسال برای سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب مازندران، بیش از 300 غرفه پیش بینی شده است و تاکنون ۶۴۵ ناشر داخلی و خارجی از ۳۰ کشور جهان برای شرکت در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.

هم چنین بیش از 70 هزار عنوان کتاب برای نمایش عرضه خواهد شد. این توضیح را هم بدهم که پیش از آغاز به کار نمایشگاه، فهرست تمام کتاب های نمایشگاه در سامانه «موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران» درج خواهد شد و علاقه مندان می توانند با مراجعه به این سامانه کتاب مورد نظر خود را جستجو کنند. مردم از هر جایی که دسترسی به اینترنت داشته باشند، می توانند با ورود به سامانه، در کوتاه ترین زمان ممکن به کتاب مورد علاقه خود دست یابند.

باید گفت افزایش ضریب نفود اینترنت در مازندران، تعدد مراکز دانشگاهی و همچنین استقبال قشرهای مختلف مردم استان از کتاب، یکی از پتانسیل های مازندران در زمینه افزایش سرانه مطالعه است و استان ما به عنوان یکی از سه استان برتر کشور در برگزاری نمایشگاه کتاب مطرح است.

 هر سال یک شهر به عنوان کاندیدای پایتخت کتاب کشور برگزیده می شود و امسال سه شهر ساری، بهشهر و بابل از مازندران به عنوان نامزد کاندیدای پایتخت کتاب کشور هستند.

در پایان این توضیح هم ضروری است که سال گذشته ۴۵۰ میلیون تومان بن خرید کتاب به صورت یارانه‌ توزیع شد و امسال این مبلغ به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.


  • دکتر سیف الرضا شهابیپاسخ به این دیدگاه
    شنبه 9 بهمن 1395-16:40

    برای انتخاب پایتخت کتاب بین سه شهر ذکر شده نهادهای مربوطه بطور بی طرفانه بررسی کنند کدام شهر آمار مطالعه بالاتر و کتابفروشی های بیشتر و معتبر تری دارد و هر شهری که از امتیاز بالاتر برخوردار است به عنوان پایتخت بر گزینند .

    • احسان مهدیانپاسخ به این دیدگاه 1 0
      شنبه 9 بهمن 1395-9:14

      خدا قوت آقای زارع گرامی

      • احسان مهدیانپاسخ به این دیدگاه 1 0
        پنجشنبه 7 بهمن 1395-9:23

        سلام و با سپاس

        سامانه «موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران» می تواند کمک قابل توجهی باشد . ممنون


        ©2013 APG.ir