تعداد بازدید: 3314

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 17 بهمن 1395-21:54

چهارشنبه در سالن ارشاد مازندران؛

4 آلبوم جدید موسیقی رونمایی می شود

شرکت فرهنگی هنری نسیم مهرآوا عصر چهارشنبه 20 بهمن ماه، از ۴ آلبوم موسیقی «شیدای من»، «زِلفِ شه»، «یاد اون روزا به‌خیر» و «هنوز می‌خندد» رونمایی می کند+عکس


 مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: شرکت فرهنگی هنری نسیم مهرآوا در دوازدهمین سال فعالیت خود، از ۴ آلبوم موسیقی «شیدای من»، «زِلفِ شه»، «یاد اون روزا به‌خیر» و «هنوز می‌خندد» رونمایی می کند.

بنا به گفته محمدغلامی شرکت مهرآوا با همراهی استادانی چون احمد محسن‌پور، کیوس گوران، محمدرضا اسحاقی، حسین طیبی، ابوالحسن خوشرو، محمود شریفی، رجب رمضانی و ... تاکنون بیش از صد اثر فاخر در حوزه شعر و موسیقی مازندران تولید و تقدیم به علاقه مندان کرده است.

مدیر شرکت مهرآوا با بیان این که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، اولین جشنواره موسیقی بومی مازندران -لیلِم- را تابستان سال 95 برگزار کردیم، افزود: لیلم دستاوردهای ارزشمندی همچون گردهم آمدن هنرمندان و هنردوستان، ایجاد فضایی پویا و بانشاط در استان و معرفی هنرجویان جوان و با استعداد در عرصه موسیقی بومی به همراه داشت.

غلامی در ادامه این گفتگو با اشاره به این که آلبوم موسیقی «شیدای من» آخرین اثر زنده‌یاد استاد فرهنگ شریف محسوب می شود، تصریح کرد: این آلبوم مجموعه‌ای از نواخته‌های این استادِ فقید است که در هفتاد و سه سالگی در دو بخش مجزای ابوعطا و همایون اجرا شد که تولید آن با حمایت مالیِ مهندس شهسوارانی -مدیر مجموعه دنیای آرزوی ساری- صورت گرفت.

وی با بیان این که آلبوم «یاد اون روزا به‌خیر» اثری منظوم از استاد کیوس گوران است، یادآور شد: این آلبوم شامل دو قطعه (مِن و مَش جان بِرار و وَچه‌زا) و (خاسگاری) است که موسیقی آن را محمود رمضانی تنظیم کرده است.

غلامی با بیان این که «زِلفِ شه» اثری جدید از استاد محمدرضا اسحاقی است که موسیقی آن را گروه مشتاق اجرا می‌کند، افزود: این آلبوم دارای 15 قطعه بسیار زیبا است.

وی ادامه دد: شرکت فرهنگی هنری نسیم مهرآوا تاکنون آلبوم‌های «سوزِ گِلام»، «عاشقانه‌ها»، «آیینی»، «شبی به نغمه و نوا» را از محمدرضا اسحاقی منتشر کرده است.

این ناشر آثار صوتی و تصویری گفت: آلبوم «هنوز می‌خندد»، اثری از حنیف شهمیرزادی با آواز محمدمهدی ناطق، شعر علی‌اصغر اسماعیلی و دکلمه اشعار ژاله صادقیان است که در این برنامه رونمایی خواهد شد.

وی یادآور شد: رونمایی از این آلبوم ها ۲۰ بهمن ماهِ ۹۵ ساعت ۱۵ تا ۱۷، با حضور جمعی از هنرمندانِ شعر و موسیقی به‌نامِ استان، در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری برگزار خواهد شد.

غلامی افزود: در این برنامه کیوس گوران اشعاری از آلبوم جدیدش را می‌خواند، محمدرضا اسحاقی و گروه مشتاق قطعه‌هایی از آلبوم جدید «زِلفِ شه» را اجرا خواهند کرد، حنیف شهمیرزادی و محمد مهدی ناطق قطعه‌ای از آلبوم «هنوز می‌خندد» را به‌روی صحنه می‌برند و علی‌اصغر اسماعیلی به خوانش اشعار خود می‌پردازد. استاد محمدعلی کاظمی نیز به‌عنوان مهمان ویژه در این مراسم شعرخوانی خواهد داشت.

گفتنی است ورود برای هنردوستان آزاد است و در پایان مراسم، آثار تولید شده عرضه می‌شود و علاقه مندان می‌توانند با هنرمندان دیدار داشته باشند.

 



    ©2013 APG.ir