تعداد بازدید: 2603

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 18 بهمن 1395-11:36

رییس هلال احمر بابلسر خبر داد:

آغاز طرح آمادگی مردم در برابر حوادث/ بابلسری ها در خانه آموزش می بییند

طرح بزرگ خادم (خانواده آماده در مخاطرات) و آموزش حوادث و بلایا با رویکرد پیشگیری و آگاه سازی مردم با هرگونه شرایط بحرانی از قبیل زمین لرزه، سرمازدگی، آتش سوزی و مانند این ها توسط هلال احمر بابلسر آغاز شده است.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، حامد رهی: رییس جمعیت هلال احمر شهرستان بابلسر از اجرای طرح بزرگ خادم، در منازل بابلسری ها و از طریق آموزش چهره به چهره خبر داد.

علی روستایی آهنگر در گفت گو با خبرنگار مازندنومه گفت: طرح بزرگ خادم (خانواده آماده در مخاطرات) و آموزش حوادث و بلایا در این شهرستان با رویکرد پیشگیری و آگاه سازی مردم با هرگونه شرایط بحرانی از قبیل زمین لرزه، سرمازدگی، آتش سوزی و غیره اجرا می شود.

وی یادآور شد: با توجه به بافت فرسوده و نقاط حادثه خیز به ویژه در محله شهری کاظم آباد و روستایی علی آباد برای 450 نفر-خانواده این آموزش ها به صورت سر پایی به مدت 5 تا 10 دقیقه انجام می گیرد.

   رییس جمعیت هلال احمر شهرستان بابلسر با بیان اینکه بروز بلایای طبیعی، خسارتهای جانی و مالی زیادی در پی خواهد داشت، افزود: جمعیت هلال احمر با اجرای این طرح، آگاهی مردم با اصول ایمنی و خود امدادی در برابر بحران و آموزش کمکهای اولیه را به صورت گسترده در سطح شهرستان آغاز کرده است.

روستایی در ادامه با اشاره به این که با فرماندار، شورای تأمین، بخشداران و سایر دستگاههای اجرایی هماهنگی شده است، افزود: از مردم بابلسر می خواهیم جهت یادگیری آموزشهای امدادی و خود امدادی در منازل، با مربیان و نیروهای امدادی همکاری کنند.

وی خاطر نشان کرد شهروندان پس از فراگیری این آموزشها به صورت کامل از جزئیات و اقدامات پیشگیرانه در مواجه با بحران مطلع شده و یاد خواهند گرفت که در صورت بروز حادثه چگونه جان خود و خانواده را نجات دهند.

یاد آور می شود این طرح از روز شنبه 16 بهمن ماه با همکاری جمع زیادی از داوطلبان و نجاتگران بابلسری آغاز به کار کرده است.



    ©2013 APG.ir