تعداد بازدید: 3483

توصیه به دیگران 0

شنبه 30 بهمن 1395-10:2

آیین اربعین آیت الله هاشمی رفسنجانی در بابل برگزار شد

مراسم چهلم آیت الله هاشمی رفسنجانی، به میزبانی دکتر سیف الرضا شهابی با حضور مسئولان ارشد بابل در مسجد بی سرتکیه این شهر برگزار شد.


مازندنومه، سرویس سیاسی: مجلس چهلم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی به میزبانی دکتر سیف الرضا شهابی از هم بندها و همسنگران آن مرحوم، عصر پنج شنبه گذشته در مسجد بی سرتکیه بابل برگزار شد.

 در این مراسم حجت الاسلام حسن روحانی امام جمعه بابل، عباسپور فرماندار و بیژنی شهردار بابل، نیاز آذری نماینده مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر و روحانیان و روسای دانشگاه های این شهر و نیز اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

این آیین از ساعت ۱۵ با تلاوت قران مجید آغاز شد و در ادامه دکتر شهابی به ذکر خاطراتی از مرحوم هاشمی پرداخت که آغاز آشنایی او با آیت الله از سال ۱۳۴۸از مسجد هدایت تهران شروع شد.

وی ادامه داد: در آن سال مرحوم آیت الله طالقانی -امام جماعت مسجد هدایت- ممنوع السخنرانی بود و بنابراین در شب های جمعه به تناوب آقایان مطهری، باهنر و هاشمی سخنرانی می کردند و بسیاری از مبارزان از جمله مرحوم مهندس بازرگان هم حضور داشتند

شهابی در ادامه به هم بندی با آیت الله در زندان و روحیه مقاوم ایشان اشاره کرد و اظهار داشت: آقای هاشمی بر یکی از تالیفاتم به نام "کارنامه سیاسی قائم مقام فراهانی" مقدمه نوشت و همچنین در کتاب "دیدگاه های شورای همکاری خلیج فارس"که توسط انتشارات روزنامه اطلاعات چاپ و منتشر شد، مصاحبه ای با آقای هاشمی درج شده است.

وی افزود: آخرین بار که آیت الله را ملاقات کرده ۳۱خرداد ۹۵ بوده است.

در ادامه پیام تشکر محسن هاشمی -فرزند آیت الله- از مردم مازندران و شهرستان بابل قرائت شد که در بخشی از آن آمده": «این جانبن ضمن قدردانی و سپاس صمیمانه از مردم شریف و متدین خطه شمال و بابل، از زحمات برگزارکنندگان مراسم، به ویژه جناب آقای دکتر شهابی تشکر می کنم. »

برنامه پایانی این مراسم هم سخنرانی حجت الاسلام دکتر حسن فلاح بود که به ذکر شخصیت و سجایای اخلاقی آیت الله هاشمی پرداخت و برنامه در ساعت ۱۷به پایان رسید

*برنامه اربعین آیت الله در نوشهر با مشکل روبه رو شد

قرار بود عصر یک شنبه مراسم چهلم آیت الله هاشمی رفسنجانی در نوشهر برگزار شود که با فشارهای یکی از روحانیان سرشناس شهر و موافقت نکردن هیئت امنای دو مسجد این شهرستان، سخنرانی غلام حسین کرباسچی و مراسم چهلم آیت‌الله هاشمی با مشکل روبه رو شد..

این مراسم ابتدا قرار بود در مسجد جامع نوشهر برگزار شود که با مخالفت امام جمعه مواجه و سپس به مسجد امام رضا منتقل شد که با برخی فشارها، هیئت امنای این مسجد نیز با برگزاری مراسم مخالفت می‌کنند.

شنیده شده با تلاش اصلاح طلبان نوشهر، سخنرانی عصر یک شنبه دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی برگزار می شود

علی رغم مخالفت امام جمعه نوشهر و برخی نهادها با برگزاری مراسم چهلم آیت الله هاشمی رفسنجانی در نوشهر، با تغیبر مکان، این برنامه ساعت 16 یک شنبه اجرا می شود.

از قرار برنامه سخنرانی غلامحسین کرباسچی به سالن باهنر، کنار ورزشگاه نوشهر تغییر مکان یافت.




 


  • عادل شکرزاده پاسخ به این دیدگاه 1 0
    شنبه 7 اسفند 1395-10:10

    بزرگی به منش است خوشحال م همشهری دکتر شهابی هستم . ای کاش تبلیغات مراسم آیت ا.. ملموس بود

    • از مازندران پاسخ به این دیدگاه 1 3
      يکشنبه 1 اسفند 1395-17:40

      بدون اغراق اگر 5 نفر مثل دکتر شهابی از نظر صداقت و وزانت و سلامت نفس و تعهد و تخصص و ...در مازندران بودند این استان بهترین استان این کشور بود .انهائی که دکتر را از نزدیک می شناسند ادعای مرا تائید می کنند .

      • يکشنبه 1 اسفند 1395-11:16

        درود بر اصلاحات

        • يکشنبه 1 اسفند 1395-9:48

          با تشکر از اقای دکتر شهابی شخصیت وارسته ایکه که زبانزد خاص و عام است


          ©2013 APG.ir