تعداد بازدید: 4052

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 1 اسفند 1395-18:8

گردهمایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب مازندران در ساری برگزار شد

رستم قاسمی: هدف جمنا فقط انتخابات نیست

رستم قاسمی: مهمترین مشکلی که امروز در کشور داریم مشکل اقتصادی است/ من سیاسی نیستم و خیلی به جبهه بندی ها علاقه ندارم./نباید ارتباط ما با دنیا قطع شود/هدف جبهه فقط برای انتخابات نیست.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: رستم قاسمی -وزیر نفت دولت گذشته- در گردهمایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب شاخه مازندران در مسجد حضرت رسول ساری،  اظهار کرد: هر اندازه از عمر و تثبیت انقلاب می گذرد، دشمنان ما نگاه دیگری به انقلاب پیدا می کنند، چون هرگز چنین تصوری نداشتند انقلاب اسلامی این چنین در دنیا بدرخشد.

وی افزود: همه مخالفت هایی که تا امروز صورت گرفته نه به خاطر حکومت اسلامی، بلکه به دلیل آرمان های انقلاب اسلامی است.

قاسمی گفت: ما برای حفظ آرمان های انقلاب اسلامی آمدیم و این قابل معامله و مذاکره نیست.

وزیر نفت دولت احمدی نژاد تصریح کرد: با همه اقداماتی که انجام دادند نه تنها جمهوری اسلامی محصور نشد، بلکه قدرت جمهوری اسلامی زبان زد دنیا است.

قاسمی با بیان اینکه  قدرت جمهوری اسلامی در منطقه باعث شده که کشورهای دنیا دستپاچه شوند، ادامه داد: امروز پرچم جمهوری اسلامی در مرزهای حزب الله، بالاست.

وزیر اسبق نفت با اشاره به  اینکه قدرتی که در منطقه درست کردیم یک وحشت برای قدرت های بزرگ است، گفت: وقتی حزب الله در لبنان، نیروهای بسیجی عراق و سوریه و یمن شکل می گیرد این قدرت بزرگی بوده و قابل تغییر نیست، اینها قدرت های انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه تحریم را با ابزارهای جهانی که در اختیار دارند به عنوان یک حربه علیه جمهوری اسلامی شروع کردند و ادامه هم دارد، افزود: با تحریم به دنبال فروپاشی اقتصادی ایران بودند، مردم کشور ما سختی تحریم ها را تحمل کردند و گام های اساسی در دوران تحریم برداشته شد.

وزیر نفت دولت نهم تصریح کرد: وابستگی های بسیار شدیدی در صنایع پیچیده نفتی داشتیم و تصور می کردند حتما با مشکل مواجه می شویم و این باعث نارضایتی مردم می شود اما فکر نمی کردند اتفاق دیگری می افتد.

قاسمی با اشاره به اینکه صادرکنندگان و واردکنندگان نفت انتظار داشتند صنایع ایران به ویژه صنعت نفت از رونق بیفتد، ادامه داد: ما هم در آن مقطع نگران بودیم اما رهبری فرمودند "از این قله باید عبور کنیم".

این چهره سیاسی با اشاره به اینکه مکتب و گفتمان امام راحل مبنی بر " ما می توانیم" را سرلوحه قرار دادیم، اظهار کرد: سخت ترین صنایع که تصور می کردند ایرانی ها قادر به انجام آن نیستند مشابه سازی شد.

وزیر نفت دولت احمدی نژاد، گفت: بدون هیچ تعصبی بیان می کنم در دوره ای که خارجی ها به دلیل تحریم، رها کردند و رفتند اوایل مشکلاتی داشتیم اما بعد از آن در توسعه صنعت نفت، کار ما بیشتر شد.

قاسمی ادامه داد: ما باید باور کنیم که می توانیم بسازیم و این مساله را با گوشت و استخوان درک کردیم.

نامزد احتمالی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری آینده با بیان اینکه چرا امروز امنیت ما در دنیا زبانزد است، خاطرنشان کرد: چون این بخش را باور و ریل گذاری درستی کردیم.

قاسمی با اشاره به اینکه در دفاع نه فقط ایران، کشورهای منطقه هم به این باور رسیدند که قدرت های بزرگ را می توانند متوقف کنند، اظهار کرد: امروز در صنعت دفاعی به خودکفایی رسیدیم و دوستان ما هم به این خودکفایی دست یافتند.

وی با بیان اینکه امروز همه بخش های کشور توانمند هستند، افزود: مهمترین مشکلی که امروز در کشور داریم مشکل اقتصادی است.

قاسمی با اشاره به اینکه این موضوع را نباید با مسائل سیاسی، مخلوط کرد، گفت: من سیاسی نیستم و خیلی به جبهه بندی ها علاقه ندارم. اگر نگاه کارآمدی در کشور وجود داشته باشد با این منابع عظیم، شرایط اقتصادی ما تغییر می کند.

وی ادامه داد: چون روستایی و کشاورز زاده هستم می دانم و اعتقاد دارم شرایط اقتصادی کشور قابل تغییر است و نباید دست سوی کسی دراز کنیم. البته مخالف ارتباط با دنیا نیستیم، اقتصاد مقاومتی که نسخه شفابخش برای ایران است به این معنا نیست که ارتباطی با دیگر کشورها نداشته باشیم.

وزیر نفت دولت نهم افزود: باید ارتباط عزتمند با دنیا داشته باشیم و نباید ارتباط ما با دنیا قطع شود.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات اجتماعی و اعتیاد ناشی از مشکلات اقتصادی است، گفت: باید بدانیم از سکاندار انقلاب غافل نشویم که در این  صورت بازنده هستیم، از بسیاری از گلوگاه هایی که در کشور پیش آمد با تدبیر رهبری عبور کردیم.

وزیر نفت دولت نهم تصریح کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب، امروز در کشور بنا به ضرورت شکل گرفته و جبهه فراحزبی و فراجناحی است، اگر فکر کنیم از یک جناح اینجا جمع شدیم این یک خطر برای ما است.

قاسمی با بیان اینکه از سلایقی که موجب تفرقه شود باید پرهیز کنیم، ادامه داد: حتی اگر جایی بدانیم حق با ما است باید از اختلاف سلایق بگذریم، هدف جبهه فقط برای انتخابات نیست، این جبهه باید چتر بزرگی برای همه انقلابیون و حضور مردم باشد، نه فقط برای انتخابات.

وزیر نفت دولت نهم با بیان اینکه در کشور، تعداد معدودی ضد انقلاب هستند، اظهار کرد: مردم ما پای انقلاب ایستاده اند و این مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه این اتفاق نظر را باید داشته باشیم که به ویژه در این مقطع،  انسجام ایجاد کنیم، افزود: باور کنیم شهدا زنده و شاهد و ناظر ما هستند و با توسل به شهدا و نفس گرم خانواده های شهدا، پیروز هستیم.

قاسمی با بیان مازندران استان بزرگی است و مردم ولایتمدار دارد، گفت: اگر نیازهای انقلاب را برای مردم بازگو کنیم مردم منسجم می شوند.

*هدف جمنا ایجاد وحدت و اعتماد بین همه نیروهای انقلابی است

مسئول جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در مازندران در این گردهمایی اظهار کرد: در این کشور به رهبری حضرت امام انقلابی صورت پذیرفت و این انقلاب مایه امید همه مستضعفان جهان شد.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه این انقلاب همه ملت ها را از ظلم و ستم نجات داد، افزود: آنهایی که پایبند به آرمان امام راحل هستند، باید احساس مسئولیت کنند.

وی گفت: برنامه ریزی هایی که توسط مسئولان انجام می شود برای حفظ انقلاب، نجات این کشور و حفظ آرمان های شهدا است.

مسئول جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در مازندران با بیان اینکه هدف جمنا ایجاد وحدت و اعتماد بین همه نیروهای انقلابی است، تصریح کرد: امروز جبهه، جبهه انقلابیون است و اصلاح طلب و اصولگرا معنا ندارد.

یعقوبی ادامه داد: تمام تلاش جبهه بر این است که این دو خیمه ارزشی در کنار هم قرار گیرند.

مسئول جمنا مازندران خاطرنشان کرد: اهداف قیام امام حسین (ع) هرچه بود این جبهه همان اهداف را پیگیری می کند.

یعقوبی در پایان گفت: امروز آنچه که مغفول مانده، همین مردم هستند.



    ©2013 APG.ir