تعداد بازدید: 2943

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 23 بهمن 1385-0:0

زندگي نسيه - زندگي نقدي

نامه كانون بازنشستگان آموزش و پرورش به وزيررفاه.


كانون بازنشستگان آموزش و پرورش ناحيه يك ساري در نامه اي سرگشاده به عبدالرضا مصري وزير رفاه و تأمين اجتماعي خواستار تحقق وعده هاي دولت در حمايت از حقوق مسلم بازنشستگان و رسيدگي به مشكلات آنان شدند.

 در اين نامه آمده است: بازنشستگان در سراسر عمر خود چه در ايام خدمت و چه در زمان بازنشستگي مخصوصا بازنشستگان قبل از سال 79 با مشكلات عديده مواجه بوده و هستند. در زمان وزارت مهندس كاظمي و چه دوران شما كه الآن سكاندار اين وزارت نوپا هستيد وعده وعيدهاي زيادي داده و مي دهند اما متأسفانه نظام هماهنگ پرداخت حقوق، بر داشتن سقف سني (7 سال) پرداخت يكنواخت عائله مندي، استخدام يكي از فرزندان به جاي پدر و اجراي مصوبه دولت در مورد 12 درصد سال 81 هنوز در هزار توي جلسات تصميمات و مصوبات گم شده است.


در ادامه اين نامه تصريح شده است: آيا مي شود با نسيه زندگي كرد؟ آيا مي شود با اهل و عيال و فرزندان با وعده هاي... زندگي كرد؟ اگر بشود تا كي؟ باز نمي دانيم! كانون بازنشستگان آموزش و پرورش ناحيه يك ساري در اين نامه با اشاره به هزينه هاي سنگين دارو و درمان آمده است اگر كسي پول نداشته باشد و يك عمر 30 سال براي مملكت زحمت كشيده باشد و از پرداخت پول و حق العلاج بخاطر نداري و كمي حقوق و داشتن زن و عائله و داماد و عروس و نوه ها از خرج روزمره عاجز باشد چه بايد بكند؟!

 قرار بود تسهيلات بانكي تبصره 2 جزء 12 قانون بودجه سال 85 دو برابر شده و مبلغ وام از 5 ميليون ريال به 10 ميليون ريال افزايش يابد. اما اضافه نشد و وام اختصاصي نسبت به سال قبل 5/12 درصد كم شده است. در پايان نامه تأكيد شده است: گويا مسوولان در سال پيامبر اعظم (ص) فراموش كرده اند يا خودشان در رفاه هستند و از نيازمندان غافل شده اند واقعا نمي دانيم!(bashirnews)



    ©2013 APG.ir