تعداد بازدید: 2970

توصیه به دیگران 3

يکشنبه 20 فروردين 1396-16:48

چرا شهرداری میزبان رییس جمهوری شود؟/ در شهر کسی نیست؟

حضور احتمالی روحانی در جشن میلادی که شهرداری ساری با وجود مخالفت مدیریت سیاسی مرکز استان مازندران برگزار می کند، به نوعی سخیف کردن و کوچک نمایی رییس کابینه و دولت یازدهم و بزرگ و پرقدرت  واهمیت جلوه دادن شهرداری تعبیر می شود/ به استاندار مازندران پیشنهاد می کنیم حتی اگر مقامات بالادستی از او بخواهند، در برابر این حرکت برنامه ریزی شده مقاومت کند و اگر نمی تواند استعفا دهد تا بدنامی نصیبش نشود.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: مازندران (بخوانید مرکز مازندران) در آستانه سفر رئیس جمهوری، به جای اینکه شور و شوق سفر داشته باشد، محل اختلافات سیاسیون شده است. در حالی که باید در تدارک سفر رئیس دولت به استان باشیم، شاهدیم که دسته ای به دنبل بهره برداری سیاسی به نفع خود هستند.

جمعی از حامیان دولت در استان، با هماهنگی استانداری مازندران، ستاد مردمی استقبال از سفر راه اندازی کرده اند و با حداقل امکانات مشغول اجرایی کردن مقدمات سفر هستند، لیکن مورد بی مهری برخی افراد و جریانات در استان قرار گرفته اند.

حضور رئیس جمهوری در استان، رخداد بزرگی است و به برنامه ریزی منظمی نیاز دارد و به طور معمول، نهاد سیاسی -اینجا استانداری مازندران و فرمانداری ساری- این میزبانی را بر عهده می گیرد اما در ساری آب سربالا می رود!.   

از قرار نماینده ای که منتسب به لیست امید هم هست، تمایل دارد سطح رئیس جمهوری را تا آنجا پایین بیاورد که ارگان شهرداری، این میزبانی را بر عهده گیرد.

لابی گری و اعمال فشارهای خاص باز هم ضعف مسئولان ارشد استان را نشان داد و ربیع فلاح جلودار را به سکوت و مماشات کشانده است.

سفر رئیس جمهوری توسط معاونت اجرایی ریاست جمهوری برنامه ریزی شده و به کارگزاران دولت در استان ابلاغ می شود. در این سفر، نقش کارگزاران دولت در استان و مرکز استان نادیده گرفته شده و رئیس جمهوری به جشن شهردار ساری برده می شود که می دانیم صرفا محلی برای قدرت نمایی تیم شهرداری، طرح احتمالی استانداری مازندران در دولت بعدی، تبلیغات و نشان دادن نامزدان انتخابات شورا از طیف شهرداری است.

حضور احتمالی روحانی در جشن میلادی که شهرداری ساری با وجود مخالفت مدیریت سیاسی مرکز استان مازندران و جمع آوری بنرهای مربوطه برگزار می کند، به نوعی سخیف کردن و کوچک نمایی او و دولت یازدهم و بزرگ و پرقدرت جلوه دادن شهرداری تعبیر می شود.

حامیان دولت در استان مدت هاست که مورد لطف و عنایت دولتیان قرار نگرفته اند و این بار هم شاید اتفاق تلخ دیگری برای حامیان روحانی رقم بخورد.

امروز برخی رسانه های مخالف دولت تیتر زدند: «استقبال از روحانی در ساری با ساز و دهل!» و در ادامه نوشتند:

«سفر دولت به مازندران روز سه شنبه 22 فروردین ماه انجام می شود اما این سفر، متفاوت از دیگر سفرهای روحانی به استان ها است.

ابتدا ستادی در استان تشکیل شد به نام ستاد مردمی استقبال، اما هنوز ساعاتی از فعالیت این ستاد نگذشته بود که  شنیده شد فعالیت ستاد با فشار یکی از نمایندگان ساری به حالت تعلیق درآمد، چون تصمیم گرفته شد شهرداری ساری از رئیس جمهوری میزبانی کند. کمتر از یک نیم روز بعد، ستاد دوباره کار خود را از سر گرفت.

این سفر از آن جهت متفاوت است که به خاطر برخی فشارها، برای نخستین بار، تشکیلات دولتی مورد وثوق دولت قرار نگرفته و برنامه را به شهرداری سپرده اند.

شنیده شده شهرداری قرار است عصر سه شنبه جشنی با ساز و آوازهای همیشگی برگزار کند، جشن های مساله داری که همواره دل مومنان و انقلابیون را به درد آورده و باعث ناراحتی خانواده شهدا شده است.

 هنجارشکنی های این جشن ها به گوش همه رسیده و واکنش علمای شهر و استان را در پی داشته است.

طبق شنیده ها قرار است رئیس جمهوری در این جشن که همراه با موسیقی پاپ و برنامه هایی از این دست است، حضور یابد.

حال سوال از رئیس دولتی که تدبیر نام دارد این است که چرا می خواهد در جشنی  حضور یابد که مسبوق به سابقه در هنجارشکنی است؟

 تدبیری که دولت نام آن را یدک می کشد در کجا قرار است استفاده شود؟

آیا دولت امید از تیم خود در استان ناامید است؟  

امیدواریم یا جشن شهرداری متوقف شود و یا اطرافیان دلسوز روحانی او را از حضور در این مراسم برحذر دارند.

در صورت تحقق این امر شاهد هزینه های گزاف از جیب شهروندان ساری خواهیم بود. اینگونه برنامه ریزی ها مطمئنا بدون نظر استاندار بعنوان نماینده عالی دولت نیست و باید منتظر ماند و دید که ربیع فلاح چشم به جیب شهروندان ساری دارد یا خیر.»

 اتفاق نامیمون بردن رییس جمهوری به جشن شهرداری ساری از چند بعد قابل ارزیابی و محل ابهام و پرسش است:

1-متولی برگزاری و اجرای برنامه های سفر رییس جمهوری استانداری، فرمانداری و ستاد استقبال مردمی است یا نماینده خاص و شهرداری مرکز استان؟ به چه دلایلی افرادی با لابی گری برای سفر ریس جمهوری حاشیه سازی می کنند؟

2-در سفر قبلی که سال 94 برگزار شد، شهرداری مرکز استان کم ترین حمایت را از سفر داشت و اطرافیان شان با پخش عکس هایی از استادیوم خالی متقی که در ساعات اولیه صبح و پیش از حضور رییس جمهوری گرفته شده بود، چهره ای منفی از مسئولان دولتی و مردم مازندران به پایتخت مصادره کردند. حال چگونه است که این بار میزبانی را به این گروه پرحاشیه سپرده اند، ما بی خبریم!

3-اگر شهرداری میزبان سفر روحانی شود، یعنی ضعف سیستم استانداری و مسئولان دولتی، یعنی در استان و مرکز استان هیچ مرکز، شخصیت و مدیری که منسوب به دولت باشد وجود ندارد که حالا شهردار باید این قدم را بردارد. این نوعی توهین به مدیران و حامیان دولت در استان است.

4-اگر قرار بود برنامه سفر به شهرداری داده شود، چرا با نظارت و پیشنهاد استانداری، کمیته استقبال مردمی راه افتاد و افراد و شخصیت های این ستاد چرا به بازی و در واقع سخره گرفته شده اند؟

به نظر ما فاجعه ای سیاسی در حال وقوع است. رئیس جمهوری به جشنی برده می شود که در شان رئیس دولت نیست و فقط بهره ای برای منفعت طلبان است که همواره حامیان دولت را مورد آزار و اذیت قرار داده اند.

به استاندار مازندران پیشنهاد می کنیم حتی اگر مقامات بالادستی از او بخواهند، در برابر این حرکت برنامه ریزی شده مقاومت کند و اگر نمی تواند استعفا دهد و مردانه برود تا بدنامی نصیبش نشود. وقتی استاندار این قدرت را ندارد که از شان و جایگاه رییس خود مراقبت و محافظت کند، بهتر است استعفا دهد.

 بازنده های سیاسی، امروز برگ برنده ورود به شورا را تنها در میزبانی از رئیس جمهوری می دانند تا بازی باخته را به برد تبدیل کنند و البته رئیس جمهوری نباید بازیگر این میدان شود.

 


  • پنجشنبه 24 فروردين 1396-0:5

    آفرین به شما که تاریکخانه را افشا کردید. رمضان شجاعی از وزارت کشور و یوسف نژاد از مجلس لابی کردند که آشنا رو بیارند. ته تهش با فشار وزیر کشور نهاوندیان و نوبخت و یوسف نزاد رفتند میتینگ عبوری. متاسفم برای این افراد که راحت زیر اعتقادات شون می زارن. نظر شورای تامین استان هیچی!

    • چهارشنبه 23 فروردين 1396-16:20

      ...به امید پیشرفت ساری و به امید کوری چشم بد خواه های شهر عزیزم ساری

      • سه شنبه 22 فروردين 1396-23:34

        به این میگن: هیاهوی بسیار برای هیچ! کدوم میزبانی؟ کدوم حضور؟ جنگ شما سر چیه؟!

        • دوشنبه 21 فروردين 1396-10:0

          زمان جشن به بعد از برگزاری نماز مغرب وعشا تغییر کرده و ظاهره قراره رئیس جمهور شاعت 4 بعداز ظهر با مردم ساری دیدار داشته باشند....

          • يکشنبه 20 فروردين 1396-23:38

            جشن میلاد می شه جشن تبلیغ شورا و منم منم کردن شهردار

            • حامی همیشگی شهردار مرکز استان پاسخ به این دیدگاه 19 6
              يکشنبه 20 فروردين 1396-21:11

              تا کور شود هر آن که نتواند دید.....!

              • يکشنبه 20 فروردين 1396-17:8

                آقاي يوسف نژاد، لطفا دست از سر ساري بردار


                ©2013 APG.ir