تعداد بازدید: 2685

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 11 ارديبهشت 1396-23:58

معلم؛ کلید توسعه و پیشرفت

دکتر محمد رستمی: معلم نقش غیرقابل انکاری در توسعه، پیشرفت و موفقیت‌های جامعه دارد و احترام به معلم که معماران اصلی شخصیت نوجوانان و جوانان هستند بزرگ‌ترین مشوق در پهنه وسیع تعلیم و تربیت است.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، دکتر محمد رستمی، عضو هیأت علمی دانشگاه: واژه «معلم» برای همه ما نامی کاملاً آشنا و بسیار قابل احترامی است و پس از خانواده، معلم نخستین کسی است که در تعلیم و تربیت بنیادین افراد برای داشتن جامعه‌ای آگاه، پویا و توسعه یافته است.

تعلیم و تربیت یکی از ارکان مهم رشد و توسعه اقتصادی هر کشوری است و صاحب‌نظران در این حوزه بر این باورند که برای غلبه بر بسیاری از مشکلات باید سیستم آموزش و پرورش آندرست عمل کند تا جامعه به سوی پیشرفت و ترقی در ابعاد مختلف حرکت کند.

در این میان، معلمان کسانی هستند که بیشترین وقت خود را صرف تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان می‌کنند و نقش بسیار مهمی در روند پیشرفت جامعه دارند و زیربنای توسعه هر جامعه‌ای به حساب می‌آیند چرا که تعلیم و تربیت نیروی آگاه و علمی و خلاق از مسیر آموزش و پرروش می‌گذرد.

ناگفته نماند که وظیفه آموزش و پرورش، فقط انتقال دانش و تربیت نیست، بلکه پرورش خلاقیت و توانایی افراد نیز می‌تواند در پربار کردن فرهنگ‌ها مؤثر واقع ‌شود و یاری‌گر افراد برای ورود بهتر به زندگی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باشد و از سویی دیگر در پرورش منابع انسانی که انواع توسعه به آن بستگی دارد، کمک کند.

حفظ، گسترش و غنی‌سازی همراه با به روزسازی فرهنگ عمومی از دیگر نقش‌های زیربنایی آموزش و پرورش است که معلمان در این حوزه همواره تلاش‌های بسیار خوب و ارزنده‌ای داشتند و معلم، محور حرکت جامعه و معیار کار درست در جامعه است.

جامعه به انسان‌های مؤمن، امیدوار، با فکر، پرانگیزه و علاقه‌مند به خدمت به همنوع و توسعه و پیشرفت جامعه دارد که معلم، چنین انسانی را می‌سازد و جامعه معلمان نیز، خود یک جامعه پاک، متعهد، کوشا، دلسوز و علاقه‌مند به پیشرفت کشور هستند.

وظیفه‌ای که بر عهده یک معلم است در واقع یکی از بزرگ‌ترین کارهایی است که انسان می‌تواند آن را انجام دهد و تولید یک شخصیت انسانی اندیشمند، مفید و کارآمد برای جامعه از مهم‌ترین تولیدات معلم است و بنابراین احترام و تکریم به مقام والای معلم تأثیرات بسیار شگرفی در فرهنگ جامعه و تعلیم و تربیت باقی می‌گذارد.

معلم نقش غیرقابل انکاری در توسعه، پیشرفت و موفقیت‌های جامعه دارد و احترام به معلم که معماران اصلی شخصیت نوجوانان و جوانان هستند بزرگ‌ترین مشوق در پهنه وسیع تعلیم و تربیت است.

با تکریم و پاسداشت مقام والا و شامخ معلم را به همه مروجان سخت‌کوش، مهربان و دلسوز عرصه تعلیم و تربیت تبریک گفته و یاد و خاطره صاحب اندیشه‌های مطهر، استاد شهید مرتضی مطهری را گرامی می‌داریم.



    ©2013 APG.ir