تعداد بازدید: 3237

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 12 ارديبهشت 1396-1:3

رییس اسبق شورای شهر ساری در دیدار با اصناف و بازاریان:

نیامدم جای کسی را بگیرم/تغییر خاصی در ساری نمی بینیم

مهندس اسفندیارعشوری: نظام انتخابات بر مبنای آرای قومی و قبیله ای است و این شیوه باید اصلاح شود تا افرادی به شورا ورود یابند که بتوانند ساری را به جایگاه واقعی خود برسانند/ وقتی نخبگان وارد عرصه نشوند طبیعی است که افرادی از صندوق خارج می شوند که شاید در سطح شورا نباشند و بعد معترض می شویم که چرا این گونه شده است/ با مجوزهایی که صادر می شود تا چند سال آینده چیزی از معماری ساری باقی نمی ماند/ تغییر خاصی در ساری نمی بینیم و ساختن پل و پارک که نیاز اصلی است ساری را دگرگون نکرده است/ تبدیل کردن شهر به موافق و مخالف، خیانت است/ نیامدم جای کسی را بگیرم.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: اسفندیارعشوری در دیدار با اصناف و بازاریان شهرستان ساری اظهار داشت: در آستانه انتخابات شورا قرار داریم و در تمام دنیا شورای شهر یکی از مهمترین نهادهای مدنی است. اساسی ترین نهاد مدنی و تصمیم گیری در هر کشوری شورای شهر است و حتی از مجلس اهمیت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه شورا با تمامی ارکان زندگی روزمره مردم سر و کار دارد، افزود: البته شورا در کشور ما هنوز به این جامعیت کامل نرسیده اما در سایر کشورها پارلمان شهری نهاد بسیار مهمی است.

این نامزد انتخابات شورا با بیان اینکه فراتر از نهاد شهرداری، شورا وظایفی دارد که باید به آن عمل کند، گفت: اگر پس از 20 سال دوباره در انتخابات شورای شهر حضور پیدا کردم، چون احساس می کنم شان شهر ساری به عنوان مرکز استانی که از استان های برتر کشور است و  مجاورت با دریا داشته و استان تفریحی و توریستی است و در مسیر چندین کشور قرار دارد، به درستی مورد احترام قرار نگرفته، ساری به عنوان مرکز مازندران، نیازهای اساسی و بیشتری دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر حزب کارگزاران مازندران تصریح کرد: برای این که ساری به جایگاه واقعی خود برسد، باید سطح شورای شهر را ارتقا دهیم. فعلا" نظام انتخابات بر مبنای آرای قومی و قبیله ای است و این شیوه باید اصلاح شود تا افرادی به شورا ورود یابند که بتوانند ساری را به جایگاه واقعی خود برسانند.

عشوری ادامه داد: در کلان شهرها افراد بسیار باتجربه در شورا حضور دارند که گاهی وزیر یا معاون وزیر، استاندار و مانند این ها بوده اند. دوره های مدیریتی را طی کرده و سپس در جایگاه تصمیم گیری برای مردم شهر قرار گرفته اند. 

وی خاطرنشان کرد: در پاسخ به دوستانی که می گویند شورا برای شما کوچک است، به صراحت بیان می کنم با وجود اینکه اصلا قصد حضور در انتخابات شورا را نداشتم، امروز خوشحالم که این تصمیم را گرفتم و عنوان می کنم من برای شهر ساری کوچک هستم، چون ساری خیلی بزرگ است. 

عشوری با بیان اینکه باید به این نتیجه برسیم شورای شهر جایگاه کوچکی نیست و بزرگان این جرات را به خود دهند که وارد این عرصه شده و مورد ارزیابی مردم قرار گیرند، اظهار داشت: مردم همواره انتخاب درستی دارند و هر زمان افراد توانمند را در عرصه انتخابات دیدند به درستی انتخاب کردند، اما وقتی نخبگان وارد عرصه نشوند طبیعی است که افرادی از صندوق خارج می شوند که شاید در سطح شورا نباشند و بعد معترض می شویم که چرا این گونه شده است.

وی با بیان اینکه می توانستم عافیت طلبی را پیشه کرده و فقط به زندگی فردی ام توجه کنم، افزود: احساس کردم  باید در این حوزه ورود کرده و در پایان 4 سال سربلند از این مسئولیت کنار روم، احساس می کنم می توانم کارهایی برای مردم انجام دهم که آسیب ها کاهش یاب.

رییس اسبق شورای شهر ساری با اشاره به اینکه بحث هویت تاریخی ساری مورد اهمیت است، گفت: به نظر من تاریخ ساری در حال فراموش شدن است، میدان ساعت، نماد ساری است و آنچه نسل آینده می بیند جز میدان ساعت چیزی نیست، معماری و فرهنگ ساری در حال تهاجم است. در تمام دنیا و حتی در ایران هم قسمتی از بافت شهر را به عنوان نماد تاریخ، فرهنگ و هنر آن شهر حفظ کردند که به شکل سنگ فرش با معماری تاریخی آن شهر و عرصه محصولات فرهنگی و صنایع دستی، محل گردش گردشگران است. 

وی ادامه داد: با مجوزهایی که صادر می شودتا چند سال آینده چیزی از معماری ساری باقی نمی ماند. نسل آینده معماری ساری را فقط در عکس ها می بیند. به عنوان شهروند دغدغه من است که نسل فردا ساری را به چه شکل خواهد دید.

عشوری خاطرنشان کرد: در طرح جامع باید بازنگری شده و بافت قدیم ساری را حفظ کنیم. پایه های این کار باید به صورت جدی در شورای جدید شروع شود.

وی با بیان اینکه تغییر خاصی در ساری نمی بینیم، افزود: ساختن پل و پارک که نیاز اصلی است ساری را دگرگون نکرده است. ساری اکنون محل عبور و گذر مسافران است و نهایت شبی را در چادرهای مسافرتی خود اسکان می کنند.

عشوری با اشاره به اینکه ظرفیت های بسیاری در ساری داریم که باعث شود گردشگران در این شهر اقامت کنند، گفت: ساحل فرح آباد یکی از این ظرفیت هاست که امکان توسعه بسیار بالایی دارد با توجه به اینکه مدخل ورود رودخانه به دریا است. 

وی ادامه داد: کسی که وارد شورا می شود باید مطابق با خواست و میل مردم کار کند و نتیجه خوبی برای شهر به دست آورد، از شما می خواهم مطالبه محور باشید، تشکل های مردم نهاد اگر برای منافع شهر، مطالبه محور عمل کنند می توانیم شهر بهتری داشته باشیم.

عشوری با اشاره به ایجاد فضای نامناسب موافقان و مخالفان برخی افراد در شهر، اظهار کرد: تبدیل کردن شهر به موافق و مخالف، خیانت است. اتفاق بدی که سال های گذشته در  کیاسر شکل گرفت اکنون در ساری در حال انجام است. از بذر نفاق برای مردم چیزی جز آسیب باقی نمی ماند.

وی با بیان اینکه نیامدم جای کسی را بگیرم، گفت: به عنوان کسی که هویتم را از این شهر به دست آوردم و 20 سال قبل به من اعتماد کردید احساس کردم عزتی که در گذشته برای من ایجاد کردید امروز احساس کردم بی انصافی در حق مردم ساری است که در این عرصه حضور نیافته و شورا را برای خودم کوچک بدانم. آمدم دینم را نسبت به مردم ساری ادا کنم و از شما تقاضا دارم با این پدیده شوم دوقطبی کردن انتخابات، مبارزه کنید.


  • سه شنبه 12 ارديبهشت 1396-21:27

    همه مردم ساري بايد به صحنه بيان و واقعا از راي دادن هيجاني و احساسي خودداري كنن، مردم عزيز با دقت راي بديد ما سرنوشت يك شهر و انسانهاي درون آن را بايد به شايسته تر ها بسپاريم ، ساري يك عقب ماندگي تاريخي دارد و بايد افراد با دانش و دلسوز سكان ان را به دست بگيرند . ساري فقر زيبا سازي دارد ، ساري مجتمع تجاري و تفريحي زيباي درون شهري ندارد، ساري خيابان داره و پياده رو ندارد، ساري حتي فضاي سبز درون شهري استاندارد ندارد، ساري خيابان فرهنگ و قارن دارد سرشار از مراكز پزشكي ولي يك مجتمع تفريحي و تجاري در شأن مردم ساري در قلب شهر وجود ندارد، ساري كمبود هاي زيادي دارد ، جوان هاي ساري نيازهاي فراواني دارن جناب عبوري شهردار عزيز اميدواريم در رأس شهرداري باقي بمانيد و بهترين ها را براي ساري به ارمغان بياوريد . شهري زيبا و نوراني نه تاريك كه ادم رو غمگين ميكنه شبهاي فرهنگ و قارن و پيوندي،...

    • سه شنبه 12 ارديبهشت 1396-15:52

      درود بر عشوری باهوش و باتدبیر


      ©2013 APG.ir