تعداد بازدید: 3070

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 25 بهمن 1385-0:0

بازگشت آنفولانزا

در دو هفته اخیر ، وجود آنفلوآنزای مرغی در برخی از روستاهای آمل و بابل و در چند واحد تولیدی مرغداری ، مثبت اعلام شده است.


 استاندار مازندران بر استمرار تمهیدات برای کنترل و مقابله با بیماری فوق حاد پرندگان و آنفلوآنزای مرغی تاکید کرد و گفت: در این راستا تعامل مردم با دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی بسیار مهم است.

ابوطالب شفقت افزود: همکاری دستگاههای مختلف با دانشگاه علوم پزشکی و رعایت موازین بهداشتی ، مراقب ، کنترل و توجه به هشدارها در پیشگیری از این بیماری بسیار مهم است.

وی از مردم به خصوص روستاییان استان خواست تا در طرح پیشگیرانه این بیماری با ماموران دامپزشکی و شبکه های بهداشت همکاری بیشتری داشته باشند.

استاندار مازندران گفت: مسئولان این بخش ها باید با حضور در محلات مختلف با نمونه گیری  و اطلاع رسانی دقیق همه مردم را از عواقب خطرناک بیماری فوق حاد پرندگان آشنا کنند.

 در دو هفته اخیر وجود بیماری آنفلونزای مرغی در برخی از روستاهای بابل ، آمل و چند واحد تولیدی مرغداری مثبت اعلام شده است و اکنون این روستاها در قرنطینه کامل قرار داشته و تمامی ماکیان و مرغ های مرغداری های این مناطق تا شعاع 10 کیلومتر معدوم شده است.

در مازندران ، فروش و عرضه ماکیان محلی ممنوع است و اداره کل محیط زیست استان نیز شکار هرگونه پرندگان وحشی را ممنوع اعلام نموده است.

سالانه بیش از یک میلیون و 400 هزار قطعه انواع پرندگان وحشی به تالاب ها و آب بندانهای مازندران مهاجرت می کنند(mehrnews)



    ©2013 APG.ir