تعداد بازدید: 2996

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 17 ارديبهشت 1396-22:58

هلال احمر؛ پرچم‌دار مهربانی و عشق‌ورزی به همنوع در جامعه

دکتر محمد رستمی: اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر نوشهر با همه وجودشان به این حرفه خود عشق می‌ورزند، ولی آن‌طور که باید مورد توجه مسؤولان از نظر امکانات و نیازمندی‌های فردی و گروهی قرار نمی‌گیرند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، دکتر محمد رستمی، عضو هیأت علمی دانشگاه: همه ما در طول زندگی خود بارها حوادث و بحران‌های مختلفی را یا در رسانه‌‌های دیداری، شنیداری و مکتوب دیده‌ایم و شنیده‌‌ایم و یا اینکه یا خود آن را تجربه کرده‌ایم و با حال و هوای چنین وضعیتی آشنایی داریم.

ﺑﺤﺮﺍﻥ، ﺣﺎﺩﺛﻪ‌ﺍﻯ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻃﺒﻴﻌﻲ ﻳﺎ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺑﺸﺮ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻧﺎﮔﻬﺎﻧﻲ ﻳﺎ ﺑﻪ ﺻﻮﺭت فزاﻳﻨﺪﻩ‌ای ایجاد می‌شود و انسان‌‌ها در شرایط بروز بحران و حوادث طبیعی یا غیر طبیعی به شدت نیاز به کمک و امداد به موقع دارند تا از شرایط فیزیکی و روحی و روانی آن رهایی یابند و به زندگی عادی خود بازگردند.

ﻧﺘﺎﻳﺞ تحقیقات و کارشناسی در حوزه مدیریت بحران نشان می‌دهد که باید یک روش و چارچوب مدون و صحیحی را ﻃﺮﺍﺣﻲ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ﺭﻳﺰﻯ کرد تا با ﺁﻣﺎﺩﮔﻲ‌ﻫﺎﻯ ﻗﺒﻠﻲ جلوی بسیاری از خساﺭاﺕ را گرفت و از سویی دیگر نیز، مدت ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺤﺮﺍﻥ‌ﻫﺎﻱ ﺑﺰﺭگ کاهش یابد.

بی‌شک در چنین شرایطی اهمیت وجود و نقش هلال احمر بیش از هر زمان دیگری ملموس است که با استفاده از ظرفيت‌ها و امکاناتی که در اختیار دارد نقش بسیار مهم و کلیدی در مواقع بروز حوادث و بلاياي طبيعي و سوانح برای کاهش انواع خسارات جانی و مالی دارد.

وجود جمعیت هلال احمر در مناطق توریستی و گردشگری مانند شهرستان نوشهر نعمتی بزرگ است که همواره سبب ایجاد آرامش‌خاطر قلبی هم برای شهروندان و هم مسافران و گردشگرانی است که از اقصی نقاط کشور به این منطقه سفر می‌کنند.

به واقع جمعیت هلال احمر را باید پرچم‌دار مهربانی و عشق‌ورزی به همنوعان در جامعه دانست باشد که در خدمت‌رسانی سریع و رایگان به جامعه در مواقع بروز بحران‌ها و بلایا، خالصانه و فداکارانه عمل می‌کنند.

اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر نوشهر با همه وجودشان به این حرفه خود عشق می‌ورزند ولی آن‌طور که باید مورد توجه مسؤولان از نظر امکانات و نیازمندی‌های فردی و گروهی قرار نمی‌گیرند و با وجود همه سختی‌ها و خطراتی که در کار آنها وجود دارد اما متعهدانه پای ارائه خدمت صادقانه و بی منت خودشان به مردم، محکم و استوار ایستاده‌اند تا مبادا دلی بشکند.

داشتن ساختمانی مستقل اداری دارای بخش‌هایی مانند انبار ذخیره موادغذایی، فضای اختصاصی برای استقرار تجهیزات و امکانات خودرویی و امدادی همراه با نگاه ویژه نسبت به رفع دغدغه مالی داوطلبان در زمینه حقوق و دستمزد و تأمین امنیت شغلی از مهم‌ترین فاکتورهای اصلی برای جمعیت خدوم و زحمت‌کش هلال احمر نوشهر است که می‌تواند راندمان کیفیت خدمات‌رسانی و خدمات‌دهی در بخش‌های مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این نهاد عام‌المنفعه بالاتر ببرد.

البته ناگفته نماند که در یکی دو سال اخیر تلاش‌های بسیار خوبی برای ایجاد ساختمانی مستقل با ظرفیت‌های متناسب با نیازهای هلال احمر نوشهر از سوی دستگاه‌های شهرستانی صورت گرفته است و استان نیز همکاری قابل توجهی داشت ولی تسریع در به ثمر رسیدن کامل این تلاش‌ها باید شتاب بیشتری به خود بگیرد.

همه ما باید خود را عضوی از جمعیت هلال احمر بدانیم و برای تحقق اهداف و برنامه‌های این جمعیت در سطح جامعه شهری خودمان از هیچ کوششی دریغ نکنیم و همواره در کنار آنها باشیم.



    ©2013 APG.ir