تعداد بازدید: 2872

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 21 خرداد 1396-17:54

جانشین فرمانده نیروی انتظامی:

در مقابله با داعش موفق بودیم/ در طرح دریا 5 هزار پلیس به کارگیری می شوند

سردار اسکندر مومنی: طرح دریا در گیلان و مازندران از 31 خرداد تا پایان شهریور اجرا می شود و در این طرح  پنج هزار نیروی پلیس به کارگیری می شوند/ امسال توان خود را در استفاده از نیروهای ناجا 12 درصد افزایش دادیم/ در مقابله با داعش، در مجموع عملیات ما موفق بود و نیروهای ما با قاطعیت و هوشمندی عمل کردند


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: سردار اسکندر مومنی در کنفرانس خبری با موضوع طرح دریا، اظهار کرد: طرح دریا در گیلان و مازندران از 31 خرداد تا پایان شهریور اجرا می شود و در این طرح  پنج هزار نیروی پلیس در 244 طرح در 110منطقه به کارگیری می شوند.

وی با بیان اینکه نیروهای مختلف اعم از دریابانی، یگان ویژه، راهنمایی ورانندگی، پلیس آگاهی و ... در  این طرح همکاری می کنند، افزود: سال گذشته 115 نفر در مازندران و گیلان غرق شدند که نسبت به سال قبل از آن، حدود 10 درصد کاش غریق داشتیم؛ با وجود اینکه شاهد افزایش 16درصدی سفر بودیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: همه غرق شدگان در خارج از طرح غرق شدند و 72 درصد این افراد، غیربومی بودند.

این مسئول با اشاره به حضور همه دستگاه های ایمنی و امدادی در طرح ها و ایجاد امنیت در این مناطق، تصریح کرد: به مردم توصیه می کنیم برای شنا در دریا  از طرح ها استفاده کنند.

مومنی با بیان اینکه بخش عمده اقدامات فرهنگی، راهکار ایجابی دارد، ادامه داد: همه دستگاه ها  در این زمینه فعال هستند و ضمن اینکه بر راهکار فرهنگی تاکید می کنیم اما چنانچه حریم امنیت مردم با خطر مواجه شود، سیاست های برخوردی انجام می دهیم.

وی در پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر اینکه اغلب گردشگران وقتی با دریای توفانی هم مواجه شوند به دلیل مسافت طولانی که طی کرده اند، باز هم برای شنا به دریا می روند چرا راهکاری برای ایام توفانی درنظر گرفته نمی شود که گردشگران بتوانند از طرح های دریا بهره ببرند، گفت: مهمترین اصل حفظ سلامت است، افراد در مقابل جان خود و دیگران مسوولیت دارند. زمان توفان دریا خطرناک است و نمی توان گفت چون گردشگران از مناطق دور به اینجا آمده اند پس باید شنا کنند، این منطقی نیست، همه باید نکات ایمنی را لحاظ کنند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه پیش بینی افزایش 10 درصدی سفر را داریم، ادامه داد: امسال توان خود را در استفاده از نیروهای ناجا 12 درصد افزایش دادیم تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای مردم باشیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر مازندنومه مبنی بر اینکه آیا عناصر وابسته به داعش در استان های شمالی فعالیت دارند یا خیر و نحوه برخورد ناجا با این افراد و همچنین نحوه عملکرد ناجا در روز حادثه تروریستی داعش در تهران چگونه بوده، اظهار کرد: کلانتری مستقر در حرم بلافاصله وارد عمل شد و تروریست ها نتوانستند وارد منطقه حفاظت شده حرم شوند. نفر اول کشته و نفر دوم زخمی شد که انتحاری عمل کرد. در مجموع عملیات ما موفق بود و نیروهای ما با قاطعیت و هوشمندی عمل کردند.

مومنی با بیان اینکه در مجلس هم نوپو به کمک سپاه آمد، چراکه حفاظت مجلس بر عهده سپاه است، خاطرنشان کرد: همه نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و ناجا اشراف کامل بر تحرکات در کشور دارند چه فعالیت های گسترده ای که از گذشته داشتند و چه فعالیت هایی که اکنون دارند، دستگیر شدند و ضربات سختی خوردند. مردم مطمئن باشند ناجا مسوولیت گسترده و آمادگی کامل دارد.

وی در پایان گفت: تلاش داعش در ایران چند برابر دیگر کشورها بود. ایران در خط مقدم مقابله با تروریست قرار دارد و هرجا که شکست می خورند فشارها را بر ما بیشتر می کنند، حملات به ایران از اروپا هم بیشتر بوده است.



    ©2013 APG.ir