تعداد بازدید: 3803

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 31 خرداد 1396-13:51

یادداشت سردبیر مازندنومه درباره کنش های تغییر استاندار مازندران

این سودا را باید برهم زد

«وکیل»ی دست «شهردار»ی را می گیرد و این سو و آن سو می برد و  «پرزنت» اش می کند، آن یکی از جایی دیگر -انگار صاحب نفوس قدسی است- پیام می فرستند که کارش را تمام کرده و در حال آمدن به مازندران است و...البته اینی که داریم «سرّ و مرّ»، صدارت خویش را تا پایان سال تمدید کرده و بر این ادعاست که این بساط فعلا" به راه است/ استاندار آینده مازندران هرکه باشد و هر زمان که آید باید بزرگ منش و مقتدر  باشد و برند مازندران. این سویدای درون برای کوتوله های سیاسی و موج سوارها و تازه به دوران رسیده ها خام و عبث است و این سودا را باید برهم زد.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، سردبیر: شاید خود حسن روحانی هم هنوز نداند کابینه تازه اش را چه چهره هایی آذین خواهند بست. اولویت نخست خبری رسانه ها نیز این روزها ترکیب دولت آینده نیست؛ این جا اما در مازندران، عده ای اولویت نخست شان پوشیدن قبای صدارت استانداری آینده است، برای خود یا «کیس» مدنظر؛ قبایی نه برازنده تن و صد البته گشاد!

«وکیل»ی دست «شهردار»ی را می گیرد و این سو و آن سو می برد و  «پرزنت» اش می کند، آن یکی از جایی دیگر -انگار صاحب انفاس قدسی است- پیام می فرستد که کارش را تمام کرده و در حال آمدن به مازندران است و...البته اینی که داریم «سرّ و مرّ»، صدارت خویش را تا پایان سال تمدید کرده و بر این ادعاست که این بساط فعلا" به راه است. والعهده علی الراوی!

این که استان ما به هوای تازه احتیاج دارد را همه غیر از این هایی که بر صدر نشسته اند و قدر می بینند، پذیرفته اند؛ لیکن اکنون و این روزها آیا گاه تغییر است؟ هنوز که در پای تخت خبری نشده است؟!

*خواب خوش یک شهردار

شهردار مرکز مازندران ماه هاست که شب ها با رویای استانداری به خواب می رود و روزها به جد پیگیر می شود تا شاید باد شمال، پیغام خوشی را برایش بیاورد و سوز درون اش را فرو نشاند و خواب اش بالاخره تعبیر شود.

از یک سو دم پر آن نماینده هم شده است و به جای آن که بماند و به ابهامات و پرسش های فراوانی که منتقدانش مطرح کرده اند پاسخ گوید، می کوشد با فرار به جلو، از شفاف سازی در امان ماند و از نسیم بهاری، پیغام یارش بشنود و از شهرداری به استانداری درآید. از سوی دیگر نیز تکلیف شورایی که حساب ویژه برایش باز کرده اند، هنوز مشخص نشده و فعلا" که این شورا متولد نشده، «جیک دمرد» شده است!

*مدیریت حاج اکبری!

استاندار موجود هم «حاج اکبر» گونه سه سال است تنها حرف خود را زده و حرف فرادستانی که او حتما" باید بشنود. تو گویی او گوشی برای شنیدن حرف های ما فرودستان ندارد.

«حاج اکبر»کری بود که هنگام جنگ اول، وقتی انقلابیون دموکرات طرفدار آلمان در کرمان پیروز شده بودند، او در جمعی سخنرانی کرد و گفت: مردم بدانید دنیا در دست انگلیسی هاست و آلمان در محاصره است و پیروز نخواهد شد. بی خود از این ها طرفداری نکنید.

مستمعان فریاد زدند: پیرمرد بیا پایین، بی خود نگو. و بد گفتند و تهدید کردند.

حاج اکبر کر، حرف خود را تمام کرد و سپس رو به جمعیت گفت: ای مردم، آیا حرف های مرا شنیدید؟ همه گفتند آری، شنیدیم، اما بی خود گفتی!

او با همان آرامش گفت: دیگر عرضی ندارم، ولی این را هم شما بدانید که هر چه شما گفتید و فحش دادید، من نشنیدم، چون  همان طور که می دانید من کاملا" کر هستم!

در مثل مناقشه نیست؛ گرفتار «حاج اکبر» هایی شده ایم که هر چه مردم و دلسوزان بگویند، نمی شوند. در 4-3 سال گذشته آن چه نقد و راهنمایی و دلسوزی بود شنیده نشد و به در بسته استانداری خورد و اینان راه خود را رفتند. هزار حرف زده شد و هزار خواهش و آیا، اما آن چه دیدیم «هزار كار نكرده و  هزار كاش و اگر و هزار بار نبرده....» بود.

تا چیزی بگویی فی الفور آماری بیرون می دهند که ایهاالناس ما در بیکاری در فلان نقطه ایم و در صادرات بهمان مرتبه، در فلان کار اولیم و در بهمان موضوع تقدیر شدیم!

در دوره دوم دولت روحانی به مدیرانی پاسخگو، پاکدست، حامی واقعی دولت و باتدبیر نیاز داریم.

تغییر یک ضرورت است، هرچند هنگام آن حالا نیست، وقتی در پای تخت تغییری ایجاد نشده است.

* این سودا را باید برهم زد

بحث اصلی این است که لابی گری نباید سبب شود در گرد و غبار سیاسی، به  «گیوه خوابانده های لخ لخ کن»  برسیم که آن گاه:

این گرد و غباری که تو انگیخته ای / باران دوصدساله فرو ننشاند

صدارت استانداری باری به هر جهت نیست. مدیری با وزن و رده ملی طلب می کند. کسی که امتحان پس داده،کاربلد، شفاف، شایسته و پاکدست باشد. کسی که بر سرش اجماع وجود داشته باشد. کسی که دردها را بشناسد و راه درمان داشته باشد، راستگو و خلاق و  اخلاق مدار باشد و مهم تر این که در بند کسان نباشد و  آزاده باشد، که گفته اند:

این زندگی، حلال کسانی که همچو سرو  /  آزاد زیست کرده و آزاد می روند.

احزاب، روشنفکران، رسانه های مستقل و حامی دولت، بزرگان تصمیم ساز و برندهای مازندرانی این بار نباید در دام لابی گری و عشق بازی های سیاسی گرفتار آیند. هر چند اکنون کمی زود است، لیکن رودست نباید خورد.

استاندار آینده مازندران هرکه باشد و هر زمان که آید باید بزرگ منش و مقتدر  باشد و برند مازندران. این سویدای درون برای کوتوله های سیاسی و موج سوارها و تازه به دوران رسیده ها خام و عبث است و این سودا را باید برهم زد.


  • کارگران بی دفاعپاسخ به این دیدگاه
    شنبه 3 تير 1396-8:33

    با سلام . امروز بالغ بر 75 روز است که پرسنل سازمان عمران شهرداری ساری حقوق خود را دریافت نکرده اند . متأسفانه شهردار و مدیرعامل سازمان عمران دست به یکی کرده اند که پرسنل را بپیچانند و یکی می گوید من پول داده ام برای حقوق و دیگری می گوید پولی که داده به اندازه حقوق نیست و ما کارگران ول معطلیم . دلمون به رسانه ی شجاعی مثل شما خوش بود که شما هم مدتهاست بی خیال وضعیت شهر و شهرداری شده اید . لطفاً در این خصوص از مسئولین توضیح بخواهید . زن و بچه مردم چه گناهی دارند که جیب شما مدیران نالایق شهرداری پر نمی شود ...
    فرزانه و طاهری و محمد جعفری شورا می تونند بهتون جواب بدند البته اگر جواب بدند!!!!

    • رونوشت به عالین نجاتیپاسخ به این دیدگاه 3 1
      شنبه 3 تير 1396-3:8

      مازندنومه به پیسی افتاده مخاطب نداره مجبور چرت بنویسه ...چرت بنویس عمو ببینه..

      • رونوشت به خودتپاسخ به این دیدگاه 0 2
        شنبه 3 تير 1396-10:2

        اگه چرته تو و امثال تو این جا چه می کنین؟ دود از کنده بلند می شه آقای برادر. عملکرد اینا رو تو لنتخابات دیدیم که چه کردند. ستاد روحانی مدیون همیناست.

        • شنبه 3 تير 1396-9:31

          نظرت خیلی چرت بود! مثل تمشک البلدیه!

        • جمعه 2 تير 1396-22:51

          استاندار باید ... شود که 42 هزارتا رای خرید

          • جمعه 2 تير 1396-18:34

            با سلام من از مدیران ساروی در تهران هستم.باور کنید سالهاست خجالت می کشم به ساری بیایم.دوبار همسر جوان من که اتفاقا سیاسی هم نیست گفته چرا ورودی شهر شما باید به عکس عکسی مزین باشد که بخاطر تقلب و دوریی توسط همفکران خودش عزل شده است.شهرداری که تفکرش کردانی است لیاقت استاندار شدن در این استان را ندارد.1.5 میلیون مازندرانی در تهران زندگی می کنند.خیلی از انها مدیران دستگاه های اجرایی هستند.نیروهای فرهیخته ای که از استان فراری داده شدند تا امثال عبوری افتخار شهر ساری باشد.واقعا متاسفم

            • پنجشنبه 1 تير 1396-3:11

              هه باید التماس عبوری رو بکنید تا استاندار بشه پیشرفت ساری باعث هراس خیلی از چوب لا چرخیا و پدر خوانده ها شده که مثل زالو به جون شهر افتادن. تو انتخاباتم که مردم نشون دادن با کی هستن و رای خریدنی هم اگه بود از جانب هموناییییه که به طیف فکری شما و نماینده محترمتون که سردمدار رای خریدن تو ساری هست بوده. مردم ساری و استان اگاه شدند . شما هم هر چی دلت میخواد بنویس. تا امثال شما که فقط به فکر جناح و جیب خودتونین تو استان پیشرفتمون کند میشه ولی یه روزی امثال شما رو به زباله دون تاریخ میندازیم و از روتون رد میشیم برای پیشرفت استان

              • جمعه 2 تير 1396-16:59

                جهت روشن شدن اذهان خوبه قدری در تحصیلات شهردار محترم کنکاش بفرمایید ...کاردانی و کارشناسی رشته روابط عمومی از علمی کاربردی جاده دریا ...ترم اول ارشد دانشگاه آزاد بود که شهردار شد ...برای تحصیل کرده های شهرم متاسفم که عنان شهر دست همچنین افرادی هست ...

                • ذغالچالیپاسخ به این دیدگاه 2 2
                  جمعه 2 تير 1396-13:26

                  من التماس عبوری را می کنم که خواهشا شهرداری را بچسبند که می تواند برای ساروی ها کار کند ...
                  ظاهرا انتخبات هم داره باطل میشه و بازرسی هم مدیر کلش عوض شده و نمی شود گندکاری ها رو با داداش پیمانکارش پشوند ...

                  • جمعه 2 تير 1396-0:24

                    از ادبیات بی ادبانه ات مشخصه که طرفداران عبوری از چه قماشی هستن. خواب استانداری رو ببینه

                  • پنجشنبه 1 تير 1396-2:55

                    یعنی نماینده ساری رو مردم انتخاب نکردن و آق با پشتوانه و حمایت آقتی شهردار انتخاب شدن؟ خودبزرگ بینی تا چه حد؟

                    • شایسته سالار سارویپاسخ به این دیدگاه 4 0
                      چهارشنبه 31 خرداد 1396-18:58

                      عبوری فرزند معنوی کردان است و الان هم اتاق فکرش در اختیار ... یار غاز کردان می باشد و یوسف نژاد هم بابت بدهی ای که ب کردان داشت بابت تائید در دوره قبلی برای مجلس و بدهی ای که به عبوری دارد بابت کمک و ... در انتخابات 94 وظیفه اش هست دم از استانداری عبوری بزند ضمن اینکه اگر اینکار را نکند عبوری برای مجلس رقیبش می شود ...
                      یانها بماند در ساری پان سارویسم راه افتاده و به شایسته سالاری فکر نمی کند و فقط می خواهد یک ساروی استاندار شود و برایش فرق ندارد راست است یا چپ ...

                    • عالین نجاتیپاسخ به این دیدگاه 3 4
                      چهارشنبه 31 خرداد 1396-18:20

                      استاد اگر این مطلب در تلگرام منتشر میشد بلااشکال بود اما در یک رسانه رسمی، آنهم توسط سردبیرش، انهم درباب موضوع مهمی مثل استاندار نیازمند اندکی تحلیل بود.
                      به نظر می رسد سردستی و سفارشی نوشته شده است.
                      آنچه از کل مطلب به جز حمله به شهردار ساری(که گویا هدف اصلی متن بوده)دست من آمد این بود که استاندار نباید کوتوله و بی سابقه باشد و البته مورد اجماع همه.
                      من در مورد آن دو صفت اول که تکرار امر بدیهی است و به قول فلاسفه تحلیلی؛ذکرش بی معنا کاری ندارم،اما هم تاریخ و هم رفتار رجل سیاسی مازندران مطمئن مان می کند که به اجماع رسیدن بر سر یک نفر در مازندران، اگر غیرممکن نباشد، نزدیک به محال است.
                      یاد مازندنومه۸سال پیش بخیر که محل رجوع ما بود

                      • شنبه 3 تير 1396-9:33

                        آقای نجاتی به این سوال پاسخ بدهند که چگونه دم از اصلاح طلبی می زنه و بعد کنار شهردار اصولگرا قرار میگیره و اصلاح طلبان رو بخاطر نقد شهردار می کوبه؟ چندگرفتی که اصلاح طلبی ات رو فروختی برادر؟

                        • جمعه 2 تير 1396-16:56

                          اتفاقا با مطلب شما نشون داده الانهم محل رجوع هست ...نکنه به جایش نشریه تمشک محل رجوع شما شده ؟

                          • جمعه 2 تير 1396-0:50

                            دوست عزیز، واقعا متوجه نشدم منظورت از این کامنت چیه؟ در اصل مطلب اگر اشکالی وجود دارد که دیگر در سایت و کانال چه تفاوتی می کند؟ هر دو از ابزارهای نوین رسانه ای هستند و من این مطلب را عینا در سایت، کانال و اینستاگرام پخش کرده ام. مثلا اگر این نوشته فقط در کانال ما منتشر می شد، خالی از خلل مدنظرتان بود؟!
                            هر مطلبی برای دیده شدن می تواند در بسترهای رسانه ای مختلف پخش شود و این اشکالی ندارد. البته بازتاب های این نوشته -موافق مخالف- نشان داده که مطلب دیده شده و تاثیرش را گذاشته است. شما حق دارید از این نوشته خوش تان نیاید، ما برای خوشامد اطرافیان شهردار محبوب تان که نمی نویسیم. نقدهایی داریم که گاه و بیگاه رسانه ای می کنیم. نوشته حاوی یکی دو نکته بود برای اهل فن. همین. اصول فلسفه ارسطویی و حکمت ملاصدرایی که ننوشتیم. حالا امیدوارم از مطالب بعدی ما که با قلم دوستان باسوادتر در نقد شهردار نوشته خواهد شد خوش تان بیاید. فقط خدا کند حب زیاد و سمپاتی خاص شما به شهردار، سبب این کامنت نبوده و واقعا مطلب ما ضعیف بوده باشد!

                        • چهارشنبه 31 خرداد 1396-18:5

                          خا!!! خخخخ
                          کف استانداری هستش طرف!! تو چه جور حامی شهرداری که خبر نداری یا شایدم داری دروغ می گی!!

                        • یککارشناس رسانه ای و شهریپاسخ به این دیدگاه 7 8
                          چهارشنبه 31 خرداد 1396-14:17

                          جای بسی تعجب می باشد که این سایت با سابقه تحلیل های احساساتی می نماید/در مورد شهردار مرکز استان به عنوان یک مطلع باید اعلام نمایم که فرصت های زیادی برای شهردار برای پست استانداری و یا بالاتر بود اما شهردار ساری خدمت به شهر خود و انجام برنامه ها و به پایان رسانیدن پروژه ها را بر پست های بالاتر ترجیح داد و خوشبختانه بنا بر نظر منتقدان و کارشناسان منصف و اهل فن،عملکرد این شهردار بسیار چشمگیر و قابل توجه و تقدیر بوده است ،و وجود نواقص و اشکالات در کار امری طبیعی می باشد و در ضمن نماینده فوق الذکر با کمک و پشتیبانی همین شهردار به نمایندگی انتخاب شد و از نمایندگان با سابقه می باد که حمایت وی از شهردار فوق،صرفا بخاطر عملکرد خوب شهردار می باشد نه مورد دیگه///امیدواریم این سایت عدل و عدالت و انصاف را در سرلوحه خبرهای خود قرار دهد

                          • جمعه 2 تير 1396-16:54

                            جای قاتل وبیگناه عوض نشود....هنوز درد رای خریدن توسط ....التیام نیافته ...راستی اگر واقعا کسی کارش درسته چرا به حربه ای غیر قانونی دست می زنه ....این آقا از اول قدرت طلب بوده ....تابه حال پاچه استاندار و نماینده مجلس و ...گرفته که چی ؟ آدمی که خودش رو به خواب زده نمیشه بیدار کرد


                          ©2013 APG.ir