تعداد بازدید: 2590

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 20 تير 1396-15:34

کودکانی که خرید و فروش می شوند

مدیرکل بهزیستی مازندران: آماری از فروش کودکان نداریم

سعید آرام: آماری از خرید و فروش کودکان در استان مازندران نداریم و متولی انتشار این آمار دستگاه قضایی است.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضاشریعتی: دکتر سعید آرام -مدیر کل بهزیستی مازندران- با بیان اینکه خانواده ها به جای روی آوردن به خرید فرزند می توانند  با سیر مسیر قانونی به سمت حضانت کودکان بروند، گفت: افرادی که به تجارت کودکان روی می آورند مجرم بوده و به دنبال سود جویی هستند که دستگاه قضا با این افراد برخورد می کند.

این مسئول با تاکید بر آنکه واگذاری حضانت کودکان به  خانواده ها شرایط خاصی را دارد، اظهار کرد: بهزیستی در واگذاری کودکان صلاحیت خانواده ها را بررسی می کند و قانون خاصی در این زمینه وجود دارد که به هیچ عنوان در اجرای آن شوخی نداریم.   

آرام با بیان اینکه به معنای سخت گیری در واگذاری حضانت نیست، تصریح کرد: باید به سمتی پیش رفت تا امنیت روانی، اجتماعی و بهداشتی کودکان به مخاطره نیفتد و آنها خانواده مناسبی را تجربه کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه سال 95، حضانت  50  کودک به خانواده ها واگذار شد، تصریح کرد: بهزیستی با سواستفاده از کودکان با همکاری دستگاه قضا برخورد می کند و اجازه نمی دهد تا عده ای به کودکان به چشم تجاری بنگرند.

آرام با بیان اینکه آماری از خرید و فروش کودکان در استان مازندران نداریم، تصریح کرد: متولی انتشار این آمار دستگاه قضایی است و قوانین سخت گیرانه ای برای برخورد با این افراد و باندها مصوب کرد. 

رضا کریمی -جامعه شناس- هم در گفت وگو با ما بیان داشت: در حال حاضر شاهد افزایش خرید و فروش نوزادان در سراسر کشور هستیم.

وی با تاکید براینکه برای برخورد با خرید و فروش کودکان با خلاء قانونی مواجه نیستیم، اظهار کرد: با وجود اینکه در بحث فروش کودکان با کمبود قانون مواجه نیستیم، مسئولان مرتبط با این حوزه برای جلوگیری از فروش کودکان و نوزادان عزم راسخی نداشته و اکنون این پدیده در حال افزایش است.

او با اشاره به پیامدهای خرید و فروش نوزادان می گوید: این کودکان اغلب دچار آسیب های روانی، مشکلات بهداشتی و خلاء شخصیتی می شوند.

 

 



    ©2013 APG.ir