تعداد بازدید: 3581

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 8 مرداد 1396-23:27

6 نکته درباره استاندار آینده مازندران

  مازندران از غنی ترین منابع انسانی و مدیریتی در سطح ملی برخوردار است و تمرکز و انتخاب یک شخص که با هزار حرف و حدیث تنها یک رزومه مدیریتی در شهرداری -آن هم پرحاشیه- دارد، ظلم بزرگی برای آینده استان خواهد بود/ امیدواریم با درایت و تدبیر و انسجام عناصر سیاسی استان مازندران، استانداری لایق و کارآمد بر خدمت بیشتر به مردم بر کرسی استانداری مازندران تکیه بزند و رد پای احمدی نژادی های کوچک را در این مسند شاهد نباشیم.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، علی ابراهیمی سوته، کارشناس ارشد رسانه و فعال سیاسی: دولت دوازدهم در جهت تحرک بیشتر به تیم اجرایی و پاسخ به مطالبات مردم در انتخابات اخیر چاره ای جز تغییر بعضی از مدیران خود ندارد و به احتمال زیاد استانداری مازندران از جمله این تغییرات خواهد بود. اما چه کسی استاندار بیست و دوم مازندران خواهد شد؟

برای پاسخ به این سوال چند نکته را باید طرح کنیم:

اول: متاسفانه دوره اول دولت جناب آقای دکتر روحانی، مردم عزیز مازندران، حضور تیم اجرایی چندان با تجربه و قدرتنمدی را در استان شاهد نبودند. نیز بسیاری از مدیران به جا مانده دولت احمدی نژاد، با وجود ضعف های فراوان، به کار گمارده شدند و اینان انگیزه مناسبی برای همکاری نداشتند .

دوم: یکی از شاخص های مهم اصلاحات و اعتدال وجود منابع انسانی مناسب و مدیران با تجربه است. استان مازندران نیز صاحب افراد کار آمد و با تجربه ای است که تعداد آنها بسیار زیاد و قابل توجه است؛ از سمت هایی مانند وزارت تا استانداری و معاونت وزیر که هم اکنون نیز صاحب صدارت اند. مدیران خوش فکر خوش نام و با سوابق درخشان مازندرانی که انتخاب استاندار را برای آقای رییس جمهوری و دولت بسیار آسان می کنند.

سوم: انتظار این است که اصلاح طلبان مازندرانی با اجماع کامل، همین طور افراد تاثیر گذار استان که طرف مشورت دولت هستند، مطالعه خویش را آغاز کرده تا لیست جامع از شخصیت های مهم استاتی که همراهان فکری دولت هستند را تقدیم دولت کنند. روشن است با وجود استانداران و نیروهای همسو، با تجربه و مدیران ارشد کشوری برای افراد کم سابقه و بی تجربه و تازه به دوران رسیده ها که چند صباحی با نردبان دیگران عنوانی به دست آوردند و با بدهکار کردن مردم سر و صدایی به راه انداختند، جایی در کنار لیست با تجربه ها نخواهند داشت.

چهارم: از مجمع نمایندگان استان انتظار می رود تا با درایت و مشورت با عناصر سیاسی استان و با انسجام و وحدت کلمه در انتخاب استاندار کارآمد تاثیر گذار بوده و از اقدامات خود سرانه و کاسب کارانه پرهیز کنند. مردم و فعالان سیاسی استان به دقت رفتار شما را پیگیری خواهند کرد و اگر چه صدای آنها به گوش شما نمی رسد، ولی نشان دادند که فریاد خویش را در روزهای انتخابات به خوبی به گوش همه خواهند رساند .

پنجم: جمع معدودی در مرکز استان مازندران در پی مطرح کردن جوانی برآمده اند و این گونه در بوق  و کرنا دمیده اند که استاندار باید حتما" ساروی باشد. در خطه ساری شایستگانی وجود دارند که اگر مطرح شوند، هیچ گاه نوبت به این جوان جویای نام که تنها رزومه اش شهرداری است، نمی رسد.

آنهایی که طبل ساروی بودن استاندار بعدی را به صدا درآورده اند، فقط دنبال همین یک صدا و یک نفر هستند و به سراغ افراد شایسته دیگر از این خطه  نمی روند. البته پر واضح است که آینده استان نباید به منطقه گرایی و قوم گرایی گره زده شود.

 استان مازندران از غنی ترین منابع انسانی و مدیریتی در سطح ملی برخوردار است و تمرکز و انتخاب یک شخص که با هزار حرف و حدیث تنها یک رزومه مدیریتی -آن هم پرحاشیه- دارد، ظلم بزرگی برای آینده استان خواهد بود.

ششم: استانداری مازندران جای آزمون و خطا نیست .لطفا تجربه تلخ شهردار تهران و ریاست جمهوری را در پهنه استان مازندران تکرار نکنید. حال زمانی است که مردم تصمیم بزرگان استان را شاهد و نظاره گر خواهند بود تا ببیند بزرگان استان، اصلاح طلبان و اعتدالگرایان استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی چه خواهند کرد.

امیدواریم با درایت و تدبیر و انسجام عناصر سیاسی استان مازندران، استانداری لایق و کارآمد بر خدمت بیشتر به مردم بر کرسی استانداری مازندران تکیه بزند و رد پای احمدی نژادی های کوچک را در این مسند شاهد نباشیم.

 


  • شنبه 14 مرداد 1396-22:29

    با سلام محضر هم استانی های عزیز در این شرایط !!!!! بهترین گزینه برای کرسی استانداری ص... می باشد

    • اصلاح طلبپاسخ به این دیدگاه 1 13
      سه شنبه 10 مرداد 1396-17:1

      تاریخ مصرف شهردار ساری تموم شد. فلاح هم میره. باید استانداری بیاد در قواره دکتر کریمی یا حداقل رحمان زاده

      • سه شنبه 10 مرداد 1396-9:6

        بابا شما خودتونو کشتین
        هیچ استانی به اندازه مازندران پر حاشیه نیست
        جای اینکه همدل و همصدا باشید دارید الکی انتقاد میکنیدو ایراد میگیرید.واقع بین باشید
        همین افتتاح خط گاز 42 اینچ خود جواب محکمی در منتقدین جناب آقای دکتر فلاح است.
        شاهكار بزرگ دولت تدبير و اميد در رساندن گاز عسلويه به مازندران از سال 92 تا 96 اقدامات شركت گاز براي توسعه شبكه هاي گاز بي نظير و بي سابقه است.
        4100 كيلومتر اجراي شبكه گاز با 157240 انشعاب، كاري عظيم و درخور تقدير است در اين مدت 746 روستاي جديد از نعمت گاز برخودار شدند و 456 روستاي ديگر هم به زودي به جمع دارندگان گاز خواهند پيوست .
        در نتيجه اين اقدامات ارزشمند با هزينه 13400 ميليارد ريال تعداد 410000 خانوار مازندراني از نعمت گاز برخوردار شدند.
        براستي رسيدن گاز عسلويه به مازندران روز جشن و شادماني است
        روزي كه نويدگر پايان افت فشار گاز و قطعي گاز در سرماي زمستان است
        روزي كه تجلي استقلال گازي مازندران و پايان واردات روزانه حدود 10میلیون متر مکعب گاز از ترکمنستان است
        روزي كه لبخند رضايت بر لبان مردم عزيز ، صبور و فهيم مازندران به ويژه مردم زحمتكش و پرتلاش روستاها نقش خواهد بست
        روزي كه بايد به جهادگران عرصه خدمت به مردم و دولت خدمتگزار خداقوت و تبريك گفت و قدر اين خادمان سرافراز ملت را دانست .
        همین خود جواب محکم و کوبنده ای برای مخالفان جناب دکتر فلاح هست
        تا بحال هیچ استانداری انتقدر برای مازندران تلاش و کوشش نکرده بود و نخواهد کرد
        لطفا از ایشان حمایت کنید.بنده به نوبه خودم از ایشان حمایت خواهم کرد
        لطفا به وجدان خود رجوع کنید
        والسلام

        • سه شنبه 10 مرداد 1396-17:0

          آها ربیع فلاح گازر اورد! نمی دونستم! برجام هم لابد کار فلاحه! و البته رای اوردن روحانی هم کار فلاح و استاندار سایه اش هست! خخخ

        • دوشنبه 9 مرداد 1396-15:45

          سوته كجاست..جمعيتش چند نفره كه يكي پا شده نظر ميده؟؟

        • دوشنبه 9 مرداد 1396-13:5

          خاک تو اون سرتون ...

          • دوشنبه 9 مرداد 1396-7:24

            بهترين گزينه براي استانداري مازندران فرماندار ساري حاج مجيد حسين زادگان هست هم يك اصلاح طلب و هم كار آزموده و مردم مدار هست


            ©2013 APG.ir