تعداد بازدید: 3027

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 11 مرداد 1396-0:0

وزیر نفت در افتتاح خط لوله گاز ساری-دامغان:

6 ماهه به قول مان عمل کردیم/ به 9 هزار روستا گاز رساندیم/ قرارداد توتال اسلام را به خطر نمی اندازد

بیژن نامدار زنگنه: 6 ماه پس از وضعیتی که زمستان سال گذشته داشتیم، این پروژه به سرانجام رسید و به قولی که به مردم دادیم عمل کردیم/ انتظار دارم مسئولان استان تلاش کنند از این گاز به عنوان فقط سوخت استفاده نشود بلکه به عنوان خوراک صنایع استفاده شود/ 9 هزار روستا در سه سال دولت گازرسانی شده و در دو سال آینده هم 5 هزار روستا روستا گازرسانی می شود/ کل سرمایه گذاری ما در توتال 6 میلیارد دلار است، خیلی ها فکر می کنند اسلام به خطر افتاد، نه اسلام با این کارها به خطر نمی افتد، بلکه تقویت می شود. وقتی ثروت کشور را به هدر دهیم و مردم بیکار باشند و به خاطر بیکاری جرایم افزایش یابد اینها اسلام را به خطر می اندازد.


 مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، کلثوم فلاحی: بیژن نامدار زنگنه -وزیرنفت- در افتتاح خط لوله گاز ساری-دامغان اظهار کرد: 6 ماه پس از وضعیتی که زمستان سال گذشته داشتیم، این پروژه به سرانجام رسید و قولی که به مردم دادیم عمل و بخشی از نگرانی که برای تامین امنیت انرژی در این استان ها داشتم مرتفع شد.

وی با بیان اینکه برای من به عنوان وزیر نفت، مایه سرشکستگی بود که بیشترین ذخایر گاز دنیا را در اختیار داریم اما در برخی استان ها با مشکل تامین گاز مواجه باشیم، افزود: افتخار نیست که روی ذخایر عظیم راه برویم و پای ما برهنه باشد و افتخار کنیم که زیر زمین خیلی سرد است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه این ثروت باید بیاید و مردم از آن استفاده کنند و وقتی این ثروت بالفعل شد برای ما مایه افتخار می شود، گفت: در اینکه زیر زمین چه داریم خیلی چیزها ممکن است زیر زمین داشته باشیم که بخشی را می شناسیم و نسبت به بخشی هم آگاهی نداریم، هنر ما به عنوان مدیران کشور، شرافتمندانه باید این باشد که ثروت ها را برای بهبود زندگی مردم استفاده کنیم، البته نه برای بهبود کوتاه مدت و مسکن، برای بهبود دراز مدت و پایدار زندگی مردم و برای جوانان و نسل فعلی و آینده درست مصرف کنیم و نگذاریم ثروت کشور هدر رود. این وظیفه ای است که یک دولت شریف و خدمتگذار و وفادار به آرمان های ملی و دینی و انقلابی بر عهده دارد.

زنگنه تصریح کرد: از مردم استان های شمالی که صبورانه، روزهای سخت زمستان را تحمل کردند تا پروژه به بهره برداری برسد ممنونیم. ما واقعا مشکل داشتیم و مردم این مشکل را احساس کرده و با ما همراهی کردند.

وی با بیان اینکه امروز در وضعیت خوبی از نظر امنیت انرژی در این استان ها هستیم و مشکلی به عنوان خوراک صنایع، در مازندران و گلستان نداریم، ادامه داد: انتظار دارم مسئولان استان تلاش کنند از این گاز به عنوان فقط سوخت استفاده نشود بلکه به عنوان خوراک صنایع استفاده شود.

وزیر نفت با اشاره به  تکنولوژی جدیدی که گاز را به پلاستیک تبدیل می کند و آن پلاستیک صدها کارخانه زیردستی می تواند داشته باشد، خاطرنشان کرد: در سایر استان ها با محدودیت کمبود آب مواجه هستیم  اما در اینجا آب ارزان داریم که رقابتی با آب کشاورزی نمی کند. آب شور دریاست که وارد سیستم شده و خنک می کند و دوباره به دریا برمی گردد. پیشنهاد می دهم در این زمینه سرمایه گذار جذب کنید که هزاران شغل در زنجیره اش ایجاد می شود. از مسئولان استان توقع داریم در این زمینه ورود کنند.

این مسئول اظهار کرد: منبع عظیمی در پارس جنوبی داشتیم که به هدر می رفت و این سرمایه از دست ما خارج می شد. هر دو فاز پارس جنوبی اگر سالی 5 میلیارد دلار کار انجام ندهیم عدم النفع دارد.



زنگنه با بیان اینکه 14 هزار روستا  از زمان هوخشتره تا شروع دولت یازدهم  گازرسانی شده بود، افزود: 9 هزار روستا در سه سال دولت گازرسانی شده و در دو سال آینده هم 5 هزار روستا روستا گازرسانی می شود. این کار یعنی رساندن جمعیت تحت پوشش گاز به 95 درصد کل جمعیت ایران.

وزیر نفت ادامه داد: در شهرها بیش از 98 درصد و روستاها بیش از 90 درصد و در مجموع 95 درصد در کشور گازرسانی شده، 5 درصد هم به دلیل سختی بیش از حد و یا دور بودن است گه نمی شود گازرسانی کرد. در طول حدود 12 سال گذشته حرف ها و سیاست هایی بوده که نتوانستیم گاز را درست تامین کنیم

وی با اشاره به اینکه بیش از صد میلیارد دلار گازوییل و مازوت در نیروگاه ها  و صنایع سوخته شد چون گاز این مراکز تامین نمی شد، گفت: این پول از جیب مردم رفت و سوخت، فشار و آثار مدیریت ضعیف، از جیب مردم رفت، در حالی که عنوان می کردند اوضاع بسیار خوب است، کجای این اوضاع خوب بود؟ فقط برای شما خوب بود. افتخار ندارد بلکه شرمندگی دارد که سرمایه مردم را سوزاندید.

زنگنه با بیان این که کل سرمایه گذاری ما در توتال 6 میلیارد دلار است، تصریح کرد: خیلی ها فکر می کنند اسلام به خطر افتاد، نه اسلام با این کارها به خطر نمی افتد بلکه تقویت می شود. وقتی ثروت کشور را به هدر دهیم و مردم بیکار باشند و به خاطر بیکاری جرایم افزایش یابد اینها اسلام را به خطر می اندازد.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: می دانستم مردم مازندران چقدر در سرما خسارت دیدند و بسیار ناراحت بودم، ضمن اینکه با ما هم خیلی همکاری کردند تا این کار مهم انجام شود.

وی گفت: آینده روشن با امنیت در تامین انرژی داریم و سرمایه گذاری شکوفا می شود و ما هم کمک می کنیم. برای توسعه فعالیت نفتی خزر باید سرمایه گذار باشد.
برای ما بسیار غنیمت است که در شمال نفت و گاز  به ویژه گاز استحصال کنیم، چون یکی از دلایل ضعف ما نداشتن گاز در شمال است و برای همین خط لوله را کشیدیم.

*بیش از 90درصد از روستاهای مازندران گازرسانی شده است

دبیر مجمع نمایندگان مازندران در این مراسم اظهار کرد: افتتاح این پروژه اقدامی مهم در راستای اقتصا مقاومتی است. باید به  زیرساخت های اصلی توجه کنیم تا کارآفرینان و فعالان اقتصادی بتوانند در این زمینه کار کنند و قطع گاز در کار این عزیزان اختلال ایجاد می کرد.



حسین نیازآذری افزود: "ما می توانیم" در اجرای این پروژه تداعی شد.  مردم هم ایستادگی کردند تا خادمان آنها بتوانند پروژه انتقال گاز را انجام دهند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: خدمتگذاران مردم در مجلس و دولت، دغدغه خدمت دارند و امروز شاهد گازرسانی به شهرها و روستاهای مازندران هستیم. بیش از 90درصد از روستاهای مازندران گازرسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه اقلیم بندی در تعرفه گازرسانی از خواسته های بخشی از مردم مازندران است، خاطرنشان کرد: توسعه سرمایه گذاری در دریای مازندران هم از دیگر درخواست های مردم این دیار است.

*شان مردم ما این نیست که ترکمنستان از کشور ما باج خواهی کند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در بخش دیگری از این مراسم اظهار کرد: سال 86 ترکمنستان در اوج سرما گاز را قطع و باج خواهی کرد. شرکت ملی گاز در این استان ها با مدیریت درست، پروژه خط لوله گاز را به بهره برداری رساندند. مردم، وزیر نفت را فردی وفادار به قول های خود پذیرفته و مراحل سخت را پشت سر گذاشتند.

اسدالله قره خانی افزود: از مردم سپاسگزاریم که صبوری کردند تا قول های دولت به سرانجام برسد. شان مردم ما این نیست که ترکمنستان از کشور ما باج خواهی کند.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در پروژه پارس جنوبی هم به وعده های خود عمل کرد و 150میلیون مترمکعب گاز به تولیدات گازی کشور افزوده شد.



وی با بیان اینکه قرارداد توتال رویداد دیگری است که در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاد و 85 میلیارد دلار برداشت سرمایه برای کشور است در حالی که فقط 12 میلیارد دلار به کنسرسیوم می پردازیم، ادامه داد: این قرارداد با شجاعت و کارشناسی زنگنه و همکاری مجلس انجام شد.

این مسئول با اشاره به اینکه نهایت قدردانی و تشکر را از همت و وفای به عهد دولت در افتتاح این پروژه گاز داریم، گفت: در الگوی قراردادهای نفتی به نفت شمال هم توجه شده و با سرمایه گذاری کارهای برداشت و حفاری نفت شمال انجام شود.

وی از زنگنه تقاضا کرد مسوولیت وزارت نفت در دولت دوازهم را بپذیرد.

*سهم نفت کشور از دریای مازندران باید استحصال شود

استاندار مازندران هم در سخنانی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید بیش از 7300 پروژه به ارزش بیش از 7100 میلیارد تومان در مازندران افتتاح کردیم.



ربیع فلاح افزود: امروز استقلال کامل گازی در کشور داریم و این موفقیت را باید جشن بگیریم.

وی با اشاره به اینکه تحریم ها از بین رفته و جمهوری اسلامی در اوج اقتدار خود قرار دارد، گفت: سهم نفت کشور از دریای مازندران باید استحصال شود.

این مسئول ادامه داد: در مازندران با مشکل بیکاری دانش آموختگان مواجه هستیم و انتظار داریم پتروشیمی در این زمینه به ما کمک کند.

فلاح گفت: مردم مازندران با وجود کمبودها، مشارکت 91درصدی در انتخابات داشته و بیش از 63 درصد این مردم به آقای روحانی رای دادند.

وی خاطرنشان کرد: کشور به وجود آقای زنگنه نیاز دارد و تقاضا داریم در کابینه دوازدهم هم فعالیت کنند.

 


  • پنجشنبه 12 مرداد 1396-12:21

    اتفاقا اون مبلغ رو ملت عزيزيارانه زدن توي رگ،و نوش جون...

    • چهارشنبه 11 مرداد 1396-22:19

      ايكاش گزارش ميدادين چقدر خورده شد و چقدر برده شد؟؟

      • جمعه 13 مرداد 1396-0:27

        اول تشکر و قدردانی از کاری بزرگ که صورت گرفت و بعد اگر سوء استفاده ای صورت گرفته آن را با سند و مدرک و یا نشانه ای لا اقل نشان میدادید . آیا این بهتر نبود ؟

        • پنجشنبه 12 مرداد 1396-9:42

          سه ساله دارند گزارش می دن چقدر خورده شده و برده شده: 700 هزار میلیارد تومان پول رو دولت بهار دزد برده و خورده! بقایی و رحیمی و رییس شون


        ©2013 APG.ir