تعداد بازدید: 7797

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 16 مرداد 1396-0:19

ناخوشی استاد خوشرو/ خواننده برجسته موسیقی مازندرانی جراحی شد

استاد ابوالحسن خوشرو روز شنبه در بیمارستان نیمه شعبان ساری جراحی شد و حال عمومی این استاد برجسته موسیقی مازندرانی مساعد است.


 مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، علی حسن نژاد: استاد ابوالحسن خوشرو -خواننده صاحب سبک و نوازنده لله وا- که چندی پیش در بیمارستان های قائم شهر بستری شده بود، دیروز شنبه در بیمارستان نیمه شعبان ساری جراحی پروستات و مجاری شد.

دکتر فلاحتی -پزشک استاد خوشرو-  این عمل را موفقیت آمیز دانسته و به پاس خدمات این هنرمند، دستمزدی هم دریافت نکرده است.

مرکز درمانی نیمه شعبان که سال هاست با همت و مدیریت دکتر یحیی پور جزو بیمارستان های مطرح استان شده است، هزینه ای دریافت نخواهد کرد و رایگان از استاد خوشرو پذیرایی کرده است.

این هنرمند برجسته موسیقی مازندرانی ضمن قدردانی از پزشک معالج و مدیریت بیمارستان نیمه شعبان، به مازندنومه گفت: امروز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به ملاقاتم آمد و سید هادی حسینی - معاون وزیر ارشاد- نیز تلفنی جویای احوالم شد که از این عزیزان سپاسگزارم.

خوشرو تصریح کرد:پس از عمل جراحی روحیه خوبی دارم و روزهای گذشته که در بیمارستان های رازی و ولی عصر قائم شهر بستری بودم، برای کادر پزشکی و بیماران لله وا زدم و آواز خواندم.

خاطرنشان می کنیم ابوالحسن خوشرو متولد 1325 روستای ساروکلای قائم شهر و فارغ التحصیل انستیتو امور هنری تهران است.

او از دوران کودکی و نوجوانی تحت تشویق خانواده، شیفته موسیقی فولکلوریک مازندران شد و از همان سال ها به فراگیری و نواختن سازهای بادی و کوبه ای پرداخت.

خوشرو با الهام از شیوه استادان منطقه از جمله نظام شکارچیان و صفی الدین محمدی، زمزمه های کتولی، امیری، طالبا و... را تجربه کرد و به خواندن روی آورد.

او که اکنون یکی از برجسته ترین خوانندگان و نوازندگان استان است، شاگردان زیادی را آموزش داده و در بسیاری از آلبوم ها و کنسرت های موسیقی حضور داشته است.

 


  • کیوس گورانپاسخ به این دیدگاه 7 0
    دوشنبه 16 مرداد 1396-21:58

    بر آنچه پیشتر رفت :
    چندی قبل و در همین ( نومه ) عزیز ، به خبری برخوردم که گفته شد تنی چند از ( هنرمندان) بحضور فرماندار محترم ساری بار یافتند و مستدعی تخصیص قطعه زمینی برای گورستان هنرمندان شدند - قطعه هنر مندان !
    دوست فاضلی در مراسم خاک سپاری زنده یاد سرهنگ زندی - شاعر حماسه سرای ما ، در اعتراض به کسی که مرگ را ( حق ) میدانست ، فرمود مرگ بی هیچ پس و پیش و سوخت و سوز، امری بدیهی و افتد و دانی است اما ، ( زندگی ) حق است و حقوق گسترده ای دارد که متاسفانه هیچ کس را آشنائی با آن نیست ....!
    تمام قوانین بشری برای حفظ امنیت حیات و حضور ماست ولی از آنجائیکه به مدامِ خود در ستیزِ تفهیمِ این واقعیت بودیم و توفیقی نداشتیم ، از ( حقوق زندگی ) گذشتیم و مرگ را به حق گرفتیم....!
    تا که هستیم در میان ، یادی به الحمدی کنید - اَمِه سرِّ بَخره ، بَمردِ روزِ صلوات..!

    • دوشنبه 16 مرداد 1396-20:11

      تشکر از کادر بیمارستان و رییس بیمارستان نیمه شعبان و دکتر عزیز که به هنر ارج می نهند

      • کیوس گورانپاسخ به این دیدگاه 6 0
        دوشنبه 16 مرداد 1396-18:27

        به تعبیرِ نگارنده محترم خبر ، اگر( استاد خوشرو باشی و خواننده و نوازنده برجسته موسیقی مازندران ) ، توقع گزافه و اضافه ای نیست که بخواهیم متولیان فرهنگ و هنر ما ، به تَبِ استاد تب بکنند و چنان سر در پیِ درمانِ او ، که مجالی برای آن جراّح شریف و آن بیمارستانِ همیشه پیشقدم در اینگونه امور پیش نیاید که درمانِ استاد را به عهده و به کیسه خود بگیرند.....!!!!!
        و چه روی خوشی دارد این خوشرو که حتّی بر تختِ بیمارستان هم با نیِ خوش دست اش دهن به دهن میشود و انگار طلب اش از کسی نیست و توقعی هم....!
        دارم زمزمه میکنم یادِ استاد را با ترانه معروفش که به ایام شنوایی، بارها شنیدم و به باره باره گریستم....:
        یارون بیاردنه مه سفری رِ
        گلیله بوِردِه ونِه پَلی رِ......


        ©2013 APG.ir