تعداد بازدید: 2581

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 16 مرداد 1396-17:54

فرمانده انتظامی مازندران در مراسم تجلیل از خبرنگاران:

پلیس در ویترین شیشه ای قرار دارد/ مردم بر عملکرد ما نظارت می کنند

سردار سید محمود میرفیضی: نیروی انتظامی معتقد است انتشار خبرهای حوزه پلیس برای جلوگیری از سو استفاده و ناامیدی در جامعه صورت گیرد/ نیروی انتظامی در ویترین شیشه ای قرار دارد و از دلایل پیشرفت آن نسبت به سنوات گذشته این است که در همه موارد توسط مردم تحت نظارت قرار دارد.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، فاطمه نوری: سرهنگ علیرضا باقری -معاون اجتماعی نیروی انتظامی مازندران- در نشست روز خبرنگار و مراسم تجلیل از خبرنگاران در جمع اصحاب رسانه مرکز استان مازندران گفت: گسترش روز افزون کاربرد فناوری اطلاعات، استفاده بهینه از این ابزار را برای تولید اخبار مورد استفاده قرار می دهد.

وی با بیان این که آگاهی بخشی و انتشار اخبار درست در عرصه اطلاعات، دو وظیفه مهم اصحاب رسانه است، افزود: با توجه به گستردگی تولید اطلاعات  در فضای مجازی، امروز دیگر فضای حقیقی جایگاه خود را از دست داده است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی مازندران تصریح کرد: امروزه همگان با توجه به شرایطی که در فضای مجازی مهیا است به تولید و توزیع اطلاعات می پردازند، بنابراین فرصت استثنایی است که از آن به بهترین وجه استفاده شود.

وی با بیان این که یکی از مشکلات و موضوعاتی که خبرنگار باید توجه کند افزایش دانش اجتماعی جامعه است، استدلال کرد: دشمنان نظام در عرصه گسترش تهدیدات نرم، علیه جوانان جمهوری اسلامی ایران نقشه های زیادی کشیده اند.

باقری با اشاره به این که تولید محتوا و کسب دانش در جهت مبارزه با تهاجم نرم دشمن از رسالت مهم و سنگین رسانه ها است، تاکید کرد: آسیب های اجتماعی حیات فرهنگی جمهوری اسلامی را در معرض خطر جدی قرار داده است و باید برای ارتقا گسترش سلامت اجتماعی جامعه تلاش بیشتری صورت گیرد. این امر زمانی محقق می شود که مدارای اجتماعی هم افزایش یابد.

وی افزود: با افزایش سلامت اجتماعی آسیب های اجتماعی هم کاهش خواهد یافت و احساس امنیت در جامعه برقرار می شود.

*نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت نیازمند همکاری رسانه ها است

احد جاودانی -مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران- در این نشست گفت: معتقدم ارتباط محکمی بین رسانه و نیروی انتظامی وجود دارد.

وی با بیان این که نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت نیازمند همکاری رسانه ها است، افزود: رسانه ها کمک کرده اند تا دنیا به صورت خانواده ای خود را نشان دهد، زیرا کوچکترین رخداد آن در دید همگان قرار می گیرد.

این مسئول با اشاره به این که امنیت و نظم دو عنصر و مولفه مهم برای دوام و قوام جامعه هستند، تصریح کرد: سلامت و امنیت در جامعه دو نعمت بزرگی هستند که باید قدر آنها را بدانیم.

جاودانی ادامه داد: پیوند بین ابزار رسانه با متولیان ایجاد امنیت در کشور به ثبات جامعه کمک می کند.



وی استدلال کرد: باید سعی شود با نگاه مثبت به نیروی انتظامی، محتوای درست و نشاط آور تولید شود و در فضای مجازی گسترش یابد تا به رسالت نیروی انتظامی برای حفظ جامعه ای پرنشاط کمک شود.

*نیروی انتظامی در ویترین شیشه ای قرار دارد

سردار سید محمود میرفیضی -فرمانده انتظامی مازندران- نیز گفت: رسانه ها باید از ظرفیت های مختلف در حوزه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی استفاده بهینه را داشته باشند.

وی با بیان این که طبق فرمایش مقام معظم رهبری از رسانه ها افزایش معلومات جامعه، روحیه امید، نشاط و اعتماد مردم را انتظار داریم، افزود: در رسانه ها این چهار موضوع باید گنجانده شود.

میرفیضی با اشاره به این که مطالبه گری توسط رسانه ها در قالب مدعی العموم در حوزه اطلاع رسانی مورد توجه قرار می گیرد، تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته از رسانه به قوه چهارم  یاد می شود زیرا اثر بخشی زیادی در حوزه های مختلف دارد.

این مسئول با بیان این که نیروی انتظامی سعی کرده با توجه به ظرفیت موجود، ارتباط تعریف شده و استفاده از سرمایه اجتماعی اعتماد لازم را در حوزه های مختلف به وجود آورد، ادامه داد: نیروی انتظامی معتقد است خبرنگاران افسران صحنه های عملیات و تکمیل کننده عملیات پلیس و با همکاری نیروی انتظامی به دنبال یک هدف هستند.

وی تاکید کرد: پلیس در جمهوری اسلامی یک نهاد اجتماعی است که محوریت فعالیتش بر حوزه اجتماعی قرار دارد تا جایی که موضوعات امنیتی با راهکار اجتماعی حل و فصل می شود.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان این که رسانه ها یکی از ستون های ایجاد امنیت پایدار در جامعه هستند، افزود: نیروی انتظامی معتقد است انتشار خبرهای حوزه پلیس برای جلوگیری از سو استفاده و ناامیدی در جامعه توسط خودشان صورت گیرد.

وی استدلال کرد: نیروی انتظامی در ویترین شیشه ای حضور دارد و از دلایل پیشرفت آن نسبت به سنوات گذشته این است که در همه موارد توسط مردم تحت نظارت قرار دارد.


  • پنجشنبه 19 مرداد 1396-17:42

    اما کم کاری راهنمایی و رانندگی در شهرهای مازندران و به ویژه مرکز استان بسیار محسوسه. مشکل ترافیک فقط با دوربین و قبض جریمه حل نمیشه . در ساعات پیک ترافیک حتی سر یکی از تقاطع های و بخش های پرترافیک حضور ندارند. اگر می خواهید می توانم مستند و با عکس این موضوع را ثابت کنم.


    ©2013 APG.ir