تعداد بازدید: 3429

توصیه به دیگران 0

شنبه 4 شهريور 1396-11:3

اعضای شورای شهر ایزدشهر بخوانند

یکی ازمهمترین خواسته های مردم از شهردار وشورای منتخب این است که جلوی حاتم بخشی های چاپلوسانه از کیسه مردم گرفته شود/جایگاه مهر شورا که متعلق به تک تک شهروندان است، در خود شوراست،نه درجیب اعضای شورا یا مغازه فلان فرد!


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، قوام الدین بینایی، مدرس دانشگاه: درآستانه دوازدهمین سال تاسیس شهرداری ایزدشهرهستیم؛ شهری که متاسفانه سنگ بنایش به دلایلی کج نهاده شد!

  به عنوان یک شهروند و پیشکسوت فرهنگی، باسابقه نیم قرن تدریس در دانشگاه ها، مراکز تربیت معلم، آموزش و پرورش و... مواردی چند را از باب تذکر به اعضای شورای پنجم و شهردار جدید متذکر می شوم:

1-شهرداری ایزدشهر از بدو تاسیس تاکنون به دلیل ضعف، انفعال و ناکارآمدی شورا و شهرداران، جهت ماندن و تداوم نشستن بر کرسی قدرت و شطرنج سیاست بسان بنگاه خیریه مورد توجه صاحبان قدرت فراشهری بوده است.

میلیاردها ریال به فلان رییس و نهاد و سازمان پرداخت شد، درحالی که هنوز درمانگاه، کتابخانه، مسجد و دهها طرح عمرانی دیگر نیمه کاره برزمین مانده است. چراغی که به خانه رواست برفلان سازمان و رییس و نهاد غیرایزدشهری حرام است؛ لذا یکی ازمهمترین خواسته های مردم از شهردار وشورای منتخب این است که جلوی این حاتم بخشی های چاپلوسانه از کیسه مردم گرفته شود.

2 -تغییر در بسیاری از پستهای  شهرداری که بارانت و سفارش بوده و بعضا سالهاست که جاخوش کرده اند، ضروری است. انتظار می رود ازنخستین گامهای امیدوارکننده اعضای جدید شورا و شهردار این جابه حایی ها باشد.

3-نظارت بر دخل و خرج ها و فاکتورها، جلوگیری ازهزینه های زاید و تشریفاتی و ارائه گزارش سالیانه به مردم در مناسبت های ملی یا مذهبی نیز باید مد نظر قرار گیرد.


4-.توقف جذب نیروهای سفارشی و رانتی و مانند این ها و گزینش نیرو براساس روند قانونی با ترجیح نیروهای بومی

5-سامان دهی و نظارت بر بنرهای داربستی مربوط به شهروندان

6-سهم مساوی وعادلانه مصوبات هزینه های مراسم و اعیاد ملی و مذهبی برای ایزدشهر. متاسفانه گاهی این هزینه ها چندین برابر شهرهای همجوار برای ایزدشهر مشخص می شود  .

7-تشکیل کارگروههای تخصصی و مشورت با آنان به هنگام عقد قراردادها

8- اعضای شورا بدانند منتخب مردم برای شورا هستند نه شهردار شدن، لذا تصور اینکه یکی از اعضا شهردارشود طبعا مخالفت ها و واکنشهایی را درپی خواهد داشت و به منزله پایان عمرسیاسی و اعتمادعمومی مردم به آن فرد تلقی می شود. تجربه تلخ شهر نورمی تواند آموزنده برای همگان باشد.

9-جایگاه مهر شورا که متعلق به تک تک شهروندان است، در خود شوراست که بعد از توافق اکثریت اعضا بر سر موضوعی با آن تایید و رسمیت پیدا می کند، نه درجیب اعضای شورا یا مغازه فلان فرد و....

خلاصه کلام اینکه باید منافع شهری را بر منافع فردی طایفه ای ترجیح داد. چهارسال به سرعت برق و باد خواهد گذشت اما حدیث نیک و بد ما ثبت و ماندگارخواهدشد و آیندگان آن را دربوته نقد وقضاوت قرارخواهند داد. بکوشیم که برای خود و دومان مان نیکنامی به یادگار بگذاریم که به قول شیخ اجل سعدی :

نام نیکو گربماند زآدمی
به کزو ماند سرای زرنگار

 


  • احمدی کمرپشتیپاسخ به این دیدگاه
    پنجشنبه 9 ارديبهشت 1400-14:55

    سلام.چرا شوراهای روستا تحقیق وگزینش نمی شوند هرکس بستگانش را جمع ورای میآورد وبلای جان مردم شدند...


    ©2013 APG.ir