تعداد بازدید: 4824

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 15 شهريور 1396-22:28

گزینه های جدی استانداری مازندران؛ دو اصلاح طلب، یک اصولگرا/ دکتر کریمی مله پیشتاز است

گزینه های اصلاح طلبان برای تصدی پست استانداری مازندران، به ویژه دکتر علی کریمی مله از بیماری ها و آفت های سیاسی به دورند  وشان آن ها اجل از دست زدن به هرکاری برای رسیدن به قدرتی است که تشنه آن نیستند. این جا نقش تصمیم گیرنده و بالادستی ها پررنگ است؛ چه آن ها باید به جای هرهری مسلکان پوپولیست و بی تجربگان خام تشنه ی قدرت، خادمان پاکدست و مدبر و باتجربه و صادق را برگزینند.


مازندنومه، سرویس سیاسی: ستاره ی اقبال ربیع فلاح جلودار رو به افول است و به احتمال تا مدتی دیگر، چهره ای دیگر در طبقه چهارم ساختمان استانداری مازندران، جایگزین استاندار بیست  ویکم مازندران خواهد شد. او کیست؟

از بین گزینه های مطرح استانداری مازندران، نام نفراتی چند، بیش از دیگران بر سر زبان هاست. جعفر رحمانزاده – معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران و استاندار زنجان در دوره اصلاحات و دولت هشتم- یکی از گزینه های اصلی است. این اصلاح طلب معتدل، شناسنامه دار و شاخص آملی که زمانی مسئول ستاد انتخاباتی سید محمد خاتمی در مازندران هم بود، هرچند بازنشسته شده و سال هاست به تهران کوچیده، اما در کنش های مهم سیاسی استان و کشور حضوری فعال دارد و یادداشت های گاه و بی گاهش را در روزنامه های کشوری و برخی رسانه های استانی منتشر می کند.

 مهدی عبوری شهردار جوان ساری نیز مدت هاست مدعی دستیابی به این کرسی است.

در این بین مدتی است نام نفر سومی نیز مطرح که با اتخاذ استراتژی هوشمندانه،آرام آرام محتمل ترین گزینه استانداری مازندران شده و در بیشتر نظرسنجی ها گوی سبقت را از نفرات دیگر ربوده است. او پروفسور علی کریمی مله است.

مدتی پیش مسئولان ستادهای سابق دکتر روحانی در شهرستان های مازندران جلسه ای تشکیل دادند و نام سه تن از جمله دکتر کریمی مله را به عنوان گزینه نهایی رسانه ای کردند.

 عصر چهارشنبه نیز جلسه شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مازندران با حضور حداکثر اعضا برگزار شد و با وجود برخی حرکت ها و جنب و جوش های پیش از جلسه، 17 اصلاح طلب به دکتر کریمی مله رای دادند تا او به عنوان نفر نخست این تشکیلات معرفی شود. شهردار ساری 14  رای به دست آورد و رحمان زاده 11 رای.

این انتخاب حداقل حاوی سه نکته است:

الف- دکتر کریمی مله با اصرار جمعی از اصلاح طلبان اصیل مازندران و برخی بزرگان کابینه به عرصه پانهاده و در این مسیر قبایی برای خود یا نزدیکانش ندوخته است. او آمده تا با دانش و فضیلت دانشگاهی و اجرایی، پاکدستی، نفوذ و موقعیتی که در دولت حسن روحانی دارد، اوضاع مازندران را بسامان تر کند.

ب- دکتر کریمی مرد سیاست اخلاقی است و اهل اخلاق سیاسی نیست. او برای مناصبی مانند استانداری لابی و ورد و تردستی و اقدام های پشت پرده نمی کند. 17 رای امشب او از محبوبیت و البته سلامت نفس اش حکایت دارد.
 
ج- این که چرا نام یک اصولگرای جوان که پیشینه سیاسی و اجرایی درخوری هم ندارد، در جلسه اصلاح طلبان مطرح شد، بحثی جداگانه است که فرصتی مجزا می طلبد و به بعد وامی گذاریم. اما آن ها که نام دکتر علی کریمی مله (و اصلاح طلب دیگر آقای رحمان زاده) را روی کاغذ نوشتند، تصور نکنند کار تمام شده است. آن ها وظیفه دارند به هرطریق پایتخت و مجمع نمایندگان مازندران را مجاب کنند، یکی از گزینه های اصلح و شایسته اصلاح طلب یعنی دکتر کریمی مله و یا جعفر رحمان زاده را برگزینند.

د- دکتر کریمی مله بدون پروپاگاندا و شلوغ کاری های مرسوم، بدون دروغ و وعده های آن چنانی، بدون هزینه و ریخت و پاش؛ تنها بر اساس سابقه علمی و اجرایی و سیاسی اش گزینه نخست شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان شد. او اگر استاندار حکمی هم نشود، استاندار قلب هاست و همه دوست اش دارند و همین موضوع عده ای را آزار می دهد.

گزینه ای در طراز ملی

علی کریمی مله متولد یکم فروردین ماه 1344 است. او که اهل قائم شهر وسال هاست ساکن ساری شده، از خانواده ای کشاورز و روستایی برآمده و خود در تابستان های کودکی اش، چوپانی و کشاورزی می کرد و اکنون نیز هر گاه فرصت کند در باغ و زمین کشاورزی می توان او را دید.

کریمی مله جای گفته: «تابستان هر سال باید مخارج تحصیل سال آینده را تهیه می کردم. علاوه بر خانه اجاره ای که در شهر داشتم باید هزینه تحصیل را هم خودم تهیه می کردم. به واسطه یکی از دوستان به استاد گچ کار گرمساری معرفی شدم که مرد بسیار متدین و درستکاری بود و روابط من و این استاد گچ کار همچنان باقی مانده است. دو سال تابستان ها با این استاد گچ کار، کار کردم.....»

او تواما" درس خواند و کار کرد و بزرگ شد. سیزده ساله بود که انقلاب به پيروزي رسيد. در همان دوران جواني پايش به جبهه باز شد.

شرکت در عملیات والفجر 8 عملیات آزادسازی فاو بهمن 1364 از لشگر 10 سیدالشهدا تهران، شرکت در عملیات کربلای 4 و 5 - غواص لشگر 21 امام رضا(ع)، عضو گردان اخلاص- واحد اطلاعات و عملیات لشگر 21 امام رضا(ع) و خدمت به عنوان نیروی داوطلب بسیجی و جراحت در عملیات کربلای 5 و احراز افتخار جانبازی از سوابق ایثارگری کریمی مله است.

 پس از جنگ ادامه تحصيل را پي گرفت. تا سال 76 كه دكتراي علوم سياسي را از دانشگاه تربيت مدرس تهران دريافت كرد. «عقل‌گرايي در اصولي گري شيعه و توسعه سياسي در جمهوري اسلامي ايران» عنوان پايان‌نامه‌ي دكتراي اوست كه بااستاد راهنمایی دکتر محمودسریع القلم و استاد مشاور ابوالفضل شکوری نگاشته شد.

ظهور جدی کنش سياسي دكتر كريمي مله در مازندران به انتخابات ششمين دوره‌ي مجلس 1378 برمي‌گردد، همان سالي كه او نامزد حوزه‌ي انتخابيه قائم‌شهر، سوادكوه و جويبار شد و در همان زمستان 1378 به بازار انواع همايش‌ها در قائم‌شهر رونق داد: همايش‌هاي «گفت‌وگوي تمدن‌ها» «دين و دموكراسي» و مانند این ها. چند ماه بعد وی فرمان معاونت سياسي و امنيتي استانداري مازندران را در دست گرفت؛ در حالي كه همواره خود را يك معلم مي‌پنداشت و مي‌پندارد.

اختلاف استاندار وقت مازندران با این معاون سياسي سالم و پاکدست و باج نده و شیطنت ها و دخالت های نابجای برخی مقربان و اطرافیان غلامرضا انصاری که سلامت نفس کریمی مله را بر نمی تافتند،  سبب شد او آبان ماه 82 استعفا دهد. البته صدارت انصاري نيز دولت مستعجل بود و پس از دكتر کریمی، آذرماه همان سال عزل شد.

او البته حدود 15 مسئولیت اجرایی دیگر نیز در رزومه دارد؛ مسئول حراست دانشگاه پیام نور کشور از سال 1374-1375، مدير گروه علوم سياسي از سال 1378  تا 1381معاون دانشجويي و فرهنگي دانشگاه مازندران از 1378 تا  1380،معاون آموزشي دانشگاه مازندران از 11/4/1383 تا 14/6/1384،عضو شورای فرهنگی دانشگاه مازندران1379-1381، عضو هیأت ممیزه دانشگاه مازندران، 1383-138، نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در هیأت سه نفره نظارت بر فعالیت های سیاسی تشکل های دانشگاهیان از سال 1380 تا 1384، مشاور استاندار مازندران از سال 1379-1380، معاون سیاسی-امنیتی استانداری مازندران، 1380- 138، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مازندران 1380-1382، رییس ستاد انتخابات استان مازندران در انتخابات شورای اسلامی دوم 1381، عضو هیأت امنای کتابخانه های عمومی استان مازندران، 1383-1385، عضو هیأت ممیزه دانشگاه مازندران از سال 1393 تاکنون و مدیر مطالعات سیاست داخلی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری از سال 1393 تا کنون.

این عضو هیات علمی دانشگاه مازندران و مدرس و تحلیلگر برجسته ملی که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری همگام با حسام الدین آشنا و محمد فاضلی به حسن روحانی یاری رساند، در بیش از 20 مسئولیت اجرایی-پژوهشی بوده و تا کنون نزدیک به 80  مقاله پژوهشی منتشر کرده است.

دکتر علی کریمی مله شش کتاب نوشته و انتشار داده و کتاب هفتم او نیز با نام « جامعه شناسی سیاسی رفتار رأی دهی» مراحل پایانی نگارش را سپری می کند.

این استاد مبرز علوم سیاسی و سخنور و تحلیلگر طراز اول کشور که در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در بیشتر شهرهای مازندران به نفع حسن روحانی سخنرانی کرده و به اصرار و پیشنهاد برخی بزرگان در دولت تدبیر و امید و نیز طیف وسیعی از حامیان اصلاح طلب و اعتدالی دولت، اکنون گزینه ای جدی برای تصدی سمت استانداری مازندران شده است.

نظرسنجی های مختلف فضای مجازی نیز از محبوبیت او نزد افکار عمومی حکایت دارند:



سخن پایانی

رسیدن به سمت هایی مثل استانداری در کشوری مانند ایران بر مبنای تصمیم گیری های محفلی و باندی و لابی گری است و گاه حتی پای تطمیع  وتوصیه و شانس هم به میان می آید. این جا شایسته گزینی در حد اصطلاحی خوشمزه و سرگرم کننده تعریف و روابط خاص و وعده و دروغ، برجسته تر می شود.

گزینه های اصلاح طلبان برای تصدی پست استانداری مازندران، به ویژه دکتر علی کریمی مله از بیماری ها و آفت های سیاسی به دورند  وشان آن ها اجل از دست زدن به هرکاری برای رسیدن به قدرتی است که تشنه آن نیستند. این جا نقش تصمیم گیرنده و بالادستی ها پررنگ است؛ چه آن ها باید به جای هرهری مسلکان پوپولیست و بی تجربگان خام تشنه ی قدرت، خادمان پاکدست و مدبر و باتجربه و صادق را برگزینند.


  • جمعه 17 شهريور 1396-10:33

    باز مازندنومه داره جو سازی میکنه
    گزینه مناسب استانداری ... میباشند

  • جمعه 17 شهريور 1396-8:33

    بد نبود در کنار این حرف ها کمی هم از دیدگاه های مدیریتی شان برای مسائل حد استان می نوشتید .

    • پنجشنبه 16 شهريور 1396-20:21

      ظاهرا مازندنومه به رویه ی مجیزگویی حتی بعد از انتخابات هم مبتلا شده. هر بار به بهانه ای.

      • کیاکلایی. دانشجوپاسخ به این دیدگاه 2 1
        يکشنبه 19 شهريور 1396-8:43

        این جویباری از قبل از انتخابات اینجا کامنت می گذاشت. طرفدار رییسی هم هست. هی می گفت روحانی بای بای. خدا شفات بده دوست من!

      • مهندس علیپاسخ به این دیدگاه 2 5
        پنجشنبه 16 شهريور 1396-11:34

        باید گفت هیچکدام از پیشنهادهای ارائه شده به اصطلاح شورای ناهماهنگی اصلاح طلبان گزینه مناسبی برای تصدی پست استانداری مازندران نیستند .بیخود نیست دولتمردان تصمیم گیرنده حرف آنها را گوش نمی کنند و اینها هر چه زجه می نند راه به جائی نمی برند . کدامیک از این آقایون سابقه اجرائی دارد ؟، کدامیک توانسته دو تا آجر روی هم قرار دهد ؟ کدامیک توانسته برای 4 نفر اشتغال ایجاد کند ؟ کدامیک توانسته یک مشکل سیاسی استان را حل کند ؟
        به نظر من که با پیشنهادات ارائه شده فاتحه استان مازندران خوانده است ، چون فلانی بچه کشاورز است یا فلانی برادر 3 شهید و غیره و فلانی ال است و بل است کار به جائی نخواهید برد .
        هر وقت بهتر از آقایان نریمان یا کشاورزیان پیدا کردید ، آنوقت می توانید امیدوار باشید.

        • پنجشنبه 16 شهريور 1396-11:29

          استانداری مازندران برازنده آقایان : کریمی و رحمان زاده است.
          لطفا دوستان اصلاح طلب در تله کاسبان و کوتله های سیاسی قرار نگیرند.

          • استاد دانشگاهپاسخ به این دیدگاه 1 3
            پنجشنبه 16 شهريور 1396-10:56

            با سلام و احترام به همه دوستان
            چند نکته باید اعلام شود تا دوستان به کارهای خودشان توجه کنن
            پروفسور کریمی مله انسانی اخلاقی و علمی می باشد و انتخاب ایشان توسط اصلاح طلبان نشان از درایت انهاست و اینکه چرا برخی اصلاح طلبان خود را فروختند بماند.
            ولی باید پذیرفت که مازندران بهتر از آقای پروفسور ندارد و اگر نمایندگان استان از این بزرگوار حمایت نکنن و سکان را بدست یک جوان بی تجربه بدهند واقعا باید به رای خودمان به این نمایندگان شک کنیم.
            امیدوارم که پروفسور کریمی مله استاندار شود تا استان دستخوش تغییر مفید گردداز تمام اصلاح طلبانی که با فکر این مرد را برگزیدند باید سپاسگذاری کرد

            • سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 9 1
              پنجشنبه 16 شهريور 1396-1:22

              با این که سوادکوهی هستم ولی دلم می خواد یکی استاندار بشه که باعث پیشرفت استان بشه،دیگه هر چی عقب افتادیم کافیه.اگه همشهریم صلاحیت داره,استاندار بشه اگه نه هر کی که لایقه.

              • پنجشنبه 16 شهريور 1396-0:11

                صادقي جان... عبوري استانداره و روسياهي براي زغال مونه ...خخخخخخ

                • پنجشنبه 16 شهريور 1396-1:44

                  خعیلی خاب! به همین خیال خوش باشین چند روزی


                ©2013 APG.ir