تعداد بازدید: 2564

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 23 شهريور 1396-19:36

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در نشست خبری:

حرفه ای مدیریت کردم/ نمی دانم چرا باشگاه فرهنگیان را به اصلاح طلبان ندادند!

علی قاسمی: تلاش کردیم در چهار سال گذشته آموزش و پرورش را به شکل حرفه ای اداره کنیم و تنها مدیری بودم که این شعار را سر دادم/ می توانیم ادعا کنیم به قانون ملتزم بودیم و تا جایی که قدرت داشتیم به روابط توجه نکردیم/حدود دوهزار نفر از همکاران ما در معرض بازنشستگی قرار دارند/باشگاه فرهنگیان مدیر دارد و من در زمینه ندادن سالن به شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان چیزی نمی دانم، چون هیچ نقشی نداشتم. صلاح نمی دانم امکانات آموزش و پرورش وارد این حوزه ها شود.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: سید علی قاسمی در نشست خبری اظهار کرد: برخلاف مدیران سابق با این شعار وارد شدم که در مسیر یاد می گیرم و هیچ باند و محفلی را قبل و بعد از مدیریت راه اندازی نکردم.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم در چهار سال گذشته آموزش و پرورش را به شکل حرفه ای اداره کنیم و تنها مدیری بودم که این شعار را سر دادم، افزود: می توانیم ادعا کنیم به قانون ملتزم بودیم و تا جایی که قدرت داشتیم به روابط توجه نکردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در امواج خروشان سیاسی و اجتماعی سعی کردیم کشتی آموزش و پرورش را به ساحل آرام برسانیم و درگیر این مسایل نشدیم.

این مسئول تصریح کرد: در بسیاری شاخص ها رتبه های قابل قبول داریم و در اکثر رشته ها جزو چهار استان برتر هستیم. آموزش و پرورش مازندران در میدان های ملی جایگاه ویژه دارد، این در حالی است که چهار سال قبل در حوزه پرورشی جایگاه مناسبی نداشتیم.

قاسمی با بیان اینکه سال تحصیلی جدید را با شعار محوری "مدیر رهبر برنامه درسی" و پنج رویکرد شروع می کنیم، ادامه داد: از جدی ترین سیاست های ما عدالت آموزشی برای همه افراد است تا دانش آموزی از تحصیل باز نماند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مسایل را تفویض اختیار می کنیم و از مدیران شهرستان ها انتظار داریم این اختیارات را به کارشناسان و سایر مدیران، تفویض کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه فرزندانی در استان داریم که به لحاظ معلولیت جسمی و حرکتی قادر به تحصیل نیستند و با بهزیستی تفاهم نامه ای امضا کردیم که آموزش از راه دور برای این افراد اجرا شود، اظهار داشت: سال گذشته 20معلول جسمی حرکتی در این طرح آموزش دیدند.

این مسئول افزود: برای نقل و انتقال همکاران مشکلی نداریم مگر اینکه در خارج از فرصت زمانی درخواست داده شود.

قاسمی با بیان اینکه حدود دوهزار نفر از همکاران ما در معرض بازنشستگی قرار دارند، به لحاظ نیازی که داریم هر کدام از همکاران تقاضای استمرار همکاری داشته باشند ما همکاری را ادامه می دهیم، گفت: مازندران به طور طبیعی نیروهای مازاد دارد. در مقطع متوسطه آموزش و پرورش ناحیه دو ساری، سه هزار ساعت مازاد داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد:  امسال بیش از 700دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش شدند و بخشی هم از طریق ماده 28جذب می شوند.

وی با اشاره به اینکه وضع موجود آموزش و پرورش، نیازمند تحول است و وضععیت فعلی برای رسیدن به مقصد، کافی نیست، تصریح کرد: مدیران کل و جزء آموزش و پرورش به این نتیجه رسیده اند اما فضای بیرونی و خدمت گیرندگان ما هنوز به این نتیجه نرسیدند.  

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: تعریف جامعه نسبت به آموزش و مدرسه و کلاس درس باید تغییر کند و اگر این تغییر رخ ندهد در هدایت تحصیلی با چالش مواجه می شویم.

*چیزی نمی دانم!

این مسئول در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در ماه جاری اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مازندران برای برگزاری نشست، با درهای بسته باشگاه فرهنگیان مواجه شدند و آیا استاندار مازندران از شما خواسته بود که فضا را در اختیار این افراد قرار ندهید، گفت: باشگاه مدیر دارد و من در این زمینه چیزی نمی دانم، چون هیچ نقشی نداشتم. صلاح نمی دانم امکانات آموزش و پرورش وارد این حوزه ها شود.

قاسمی در حالی عنوان کرد صلاح نمی دانم امکانات آموزش و پرورش وارد این حوزه ها شود که شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مازندران، جلسات خود را به شکل مستمر در باشگاه فرهنگیان برگزار می کرد.

 


  • مهندس علیپاسخ به این دیدگاه 2 0
    شنبه 25 شهريور 1396-16:26

    آقایان مدام می گویند حرفه ای عمل کرده اند ، شما اراضی چند میلیاردی بر خیابان های فرهنگ یا امیر مازندرانی را تبدیل به باشگاه برای کارمندان خودتان کرده اید تا در آنجا به آنان غذای ارزان قیمت سرو کنید یا جلساتتان را در آنجا بر گذار کنید ، آنوقت دم از دفاع فقر و نداری مردم بدبخت که به نان شبشان محتاج هستند می زنید . همه شما مدیران کل آموزش و پرورش این استان از قدیم سیاستمداران ناقصی بودید که به قصد تصاحب صندلی مجلس هر چیزی به هم بافتید و به خورد این مردم دادید .


    ©2013 APG.ir