تعداد بازدید: 3105

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 2 مهر 1396-9:11

مجمع نمایندگان مازندران؛ سلیقه به مثابه شاخص

انتخاب روز گذشته نمایندگان نه بر اساس شاخص هایی بود که دبیرخانه مجمع گرد آورد و نه اسلوب و اصول منطقی و عقلانی داشت؛ که اگر داشت دستپخت اهالی بهارستان این قدر بدمزه نمی شد! سلیقه بود و شاید منفعت.


مازندنومه، سرویس سیاسی: خروجی جلسه صبح شنبه مجمع نمایندگان مازندران با محوریت استاندار بعدی استان مازندران از چند بعد ناامیدکننده و قابل تامل بود. پس از واگرایی مایوس کننده نمایندگان بر سر قضیه منطقه آزاد، ماجرای صبح شنبه نشان داد که نباید انتظار زیادی از این جمع پراکنده ی بازیگر داشت.

 دیروز بیشتر نمایندگانی که با لیست امید به مجلس راه یافتند نیز ناامیدکننده ظاهر شدند و تصمیمی گرفتند که اگر به بار بنشیند، عواقب خطرناک آن حتما متوجه استان خواهد شد.

البته آن روز که چند اصلاح طلب نما نام شهردار ساری را در جلسه شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان مطرح کرده و ۱۴ رای برای او جمع کردند، طبیعی است که از مجمع نامتوازن و غیرشفاف نمایندگان هم نمی توان انتظار بیشتری داشت.

دیروز در حالی شهردار ساری بیشترین رای را در مجمع نمایندگان به دست آورد که گزینه های شاخص، ممتاز، در تراز ملی، باتجربه و پاکدستی مانند دکتر کریمی مله و رحمان زاده با اقبال روبه رو نشدند.

انتخاب روز گذشته نمایندگان نه بر اساس شاخص هایی بود که دبیرخانه مجمع گرد آورد و نه اسلوب و اصول منطقی و عقلانی داشت؛ که اگر داشت دستپخت اهالی بهارستان این قدر بدمزه نمی شد! سلیقه بود و شاید منفعت.

شاخص هایی مانند تجربه ملی و استانی، پاکدستی و سلامت نفس، ایثارگری و حضور در جبهه های جنگ، خوشنامی و محبوبیت در افکار عمومی استان، تسلط بر زبان انگلیسی، داشتن تحصیلات و مدارک واقعی و روشن و بیش از ۲۰ گزاره و شاخصه دیگر را که دبیرخانه مجمع در اختیار نمایندگان قرار داد، در کجای انتخاب امروز جای گرفت؟ انتخاب نخست و حتی دوم نمایندگان -هرچند حق انتخاب با آن هاست- به هیچ وجه در قالب شاخص هایی که خود مجمع تهیه کرده، نمی گنجد.

حجت الاسلام دکتر بهاری که از معدود اصلاح طلبان حامی شهردار ساری است، ماه گذشته در حاشیه گفتگویش با مازندنومه پیش بینی ای کرد که هرچند رسانه ای نشد، امروز اما محقق شد. او با قاطعیت گفته بود: شهردار ساری در جلسه مجمع نمایندگان ۷تا۸ رای دارد. این پیش بینی دقیق اطرافیان شهردار ساری، آن هم چند هفته پیش از جلسه امروز، طبیعی به نظر نمی رسد و از معاملاتی پشت پرده حکایت می کند که فرازهایی از آن در فضای مجازی نیز پخش شده است و البته ما قادر به تایید یا تکذیب آن نیستیم.

از خطای فاحش و محاسبات اشتباه محسن نریمان مبنی بر حضور لحظات آخرش که در نهایت دودش به چشم خودش رفت و میزان آرایش از شهردار جوان ساری و آن دیگری -مناف هاشمی- که در افکار عمومی مازندران ناشناخته تر و ظاهرا لابیگری با پشتوانه چند ایکس لارج تهران نشین است، که بگذریم، حداقل انتخاب های نخست و دوم مجمع از یک طرف و ۳ رایی که به کریمی مله و رحمان زاده داده شد، از سوی دیگر وزن سیاسی نمایندگان را نشان داد که بیشتر راغب به وعده های رنگارنگ و توصیه ها هستند تا ارائه کارکردهای کارشناسی و شاخص های علمی. دستاورد چنین نمایندگانی برای استان چه خواهد بود؟! مطمئنا چیز زیادی دست ما را نخواهد گرفت.

پیش از جلسه مجمع، گروه های دیگر هم، چنین کرده و گزینه داده بودند. این گزینه تراشی ها هیچ الزامی برای دولت ندارد و اصلا بحث تفکیک قوا بنابه همین دلایل مطرح شده است. معرفی گزینه تنها برای مشاوره و پیشنهاد است و برای دولت تعهدآور نیست. اگر هم دولت بخواهد سخن گروهی را بپذیرد به نفعش است حرف حامیانش را بشنود که در انتخابات به کمکش آمدند، نه افرادی که مشخص نیست در کدام اردوگاه بازی کردند. حامیان دولت در استان از مجمع نمایندگان قطع امید کرده اند، ولی امیدواریم وزارت کشور تصمیم عاقلانه ای برای استان مازندران بگیرد.


  • دکترای روابط بین المللپاسخ به این دیدگاه
    دوشنبه 10 مهر 1396-17:43

    من چون خودم مازندرانی هستم و دلم به حال استانم میسوزه باید به نمایندگان شریف استان مازندران بگم که خیانت نکنید-بنده در حوزه تخصصی خودم حرف میزنم نه عبوری و نه هاشمی هیچکدوم صلاحیت استانداری ندارند-سکان استانداری باید دست کسی باشد که هم تجربه ی این امر خطیر را داشته باشد، هم علم چنین مسولیتی را و هم به جغرافیای این استان آشنا باشد و به نظ بنده کسی جز آقای دکتر کریمی مله صلاحیت این جایگاه رو ندارد و از نماینده محترم شهر خودم جویبار به عنوان یک متخصص می خواهم که وارد زد و بندهای مجمع نمایندگان نشوند چرا که اگر چنین بکنند امیدی به انتخابات 98 نداشته باشند.

    • سه شنبه 4 مهر 1396-15:31

      ...بوی سوختگیتون همه جا رو گرفته خودم همیشه به اصلاح طلبا رای دادم ...

      • دوشنبه 3 مهر 1396-22:41

        باید تسلیم واقعیت ها شد و به نام مردم و اصلاح طلبان خلاف گویی نکرد و اراده و خواست فردی را به نام جمعی غالب نکرد.
        دوستان مازندنومه نباید رای نمایندگان به شهردار توانمند ساری با پشتوانه عظیم مردمی را به باد انتقاد بگیرد و درایت نمایندگان را زیر سوال ببرد. این چه خود محوری تلخی است که این رسانه دچار آن شده و در زد و بندهای پشت صحنه ای که دارد حتی خدا را بنده نیست و برای تخریب یک چهره خدوم و لایق سنگ تمام می گذارد. به نظر می رسد شهردار ساری توان بالای مدیریتی خویش را می تواند به سطح استان تسری داده و با درایت خویش بتواند گره های کور پیشرفت استان را باز نماید و مازندران را به عنوان یک کلانشهر واحد به سمت وحدت سوق دهد و از منافع مازندران به خوبی دفاع کند. بیایید بی جهت با ندانم کاری های خود منافع مردم مازندران را نابود نکنیم و با تن دادن به واقعیت ها زمینه را برای رشد و توسعه مازندران عزیز فراهم کنیم.

        • دوشنبه 3 مهر 1396-12:19

          نمایندگان گزینه ای را درنظر دارند که از خودشان برتر نباشد تا بعداً بتوانند او را در اختیار بگیرند

          • يکشنبه 2 مهر 1396-21:0

            اتفاقا تنها کسي که بدرد نمايندگان نميخوره همين دکتر کريمي مله است. اهل زد و بند که نيست ، اهل بده و بستان نيست ، اهل رفييق بازي نيست ،‌معلومه که بدرد نمايندگان محترم ملت نميخوره ، خود خديث مفصل بخوان از ا ين مجمل

            • يکشنبه 2 مهر 1396-13:11

              نمایندگان نخواستند استاندار وزن و اعتبار بالاتر از خودشان داشته باشد لذا انگشت روی کسی گذاشتند که بعداً بتوانند به خواسته های خود برسند.

              • مهندس علیپاسخ به این دیدگاه 1 4
                يکشنبه 2 مهر 1396-11:59

                مازندرانی ها روستائی مسلک هستند ، بیشتر از این هم نمی توان انتظار داشت . تمام انتخاباتهائی که در این استان صورت گرفته است ، بوی زد و بند و منافع شخصی می دهد . آنوقت این مردم ساده که این افراد را انتخاب می نمایند انتظار پیشرفت استان را دارند . همانطور که تفکر گروهی و جمعی در استان مازندران کمرنگ است و همه در فکر منافع شخصی خود هستند ، از نمایندگان آنها هم نمی توان بیش از این انتظار داشت . می گویند از کوزه همان برون تراود که در اوست . .

                • چهارشنبه 5 مهر 1396-19:52

                  مسلک روستایی و شهری در مازندران دیگر آن تفاوت های سابق را ندارد و بسیاری از روستائیان مسلک شهری پیدا کرده و دغلکاران شهری سابق را به سمت خلوص و صداقت هدایت نمودند. روستائیان برکت و ارزش های مازندران محسوب می شوند و تقریباً همه شخصیت های مهم استان از دل روستا رشد و پرورش یافتند.
                  در این دعوا دو نفر مورد طرفداری یا ضدیت قرار دارند و مازندنومه به شدت و با جدیت طرفدار استاندار شدن جناب آقای دکتر کریمی مله هستند وبرای اینکه این موضوع را جا بیاندازند تیزی قلم را بر علیه نمایندگان رای دهنده به جناب دکتر عبوری نشانه رفته است. ادبیات مناسبی نیست و شکل برخوردهای تنخویانه مارکسیستی و گروهکی را یادآوری می کند. دکتر کریمی مله عزیز دل همه ماست و از نیروهای ارزشمند استان و از اصلاح طلبان خوب و مثبت نگر استان محسوب می شود ولی همه ظرفیت مدیریتی استان نیستند و نقطه قوت های زیاد به همراه نقطه ضعف های اساسی را با هم دارند که پرداختنه به آنها را به دلیل اینکه موجب سوء استفاده می شود به صلاح نمی دانم.
                  از طرف دیگر جناب دکتر عبوری که یک عملگرای امتحان پس داده هستند نقطه مقابل جریان اصولگرای سابقه دار و درون شهری ساری بودند و در سیاست های مدیریتی خود به کار و مدیریت کردن پروژه های درون شهری و جمع آوری اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه های ارزشمند و راهگشا در ساری اختصاص دادند و انصافاً بسیار موفق بودند و اعتبارات ساری را از سالی حداکثر 70 میلیارد تومان به بیش از 700 میلیارد تومان رسانیدند که جزء آرزوهای بسیاری از شهرهای استان محسوب شده و به شدت دست نیافتنی است و همین موجب حسادت شدید در بسیاری از نیروهای غیر ساروی شده تا به هر لطایف الحیلی ایشان را مورد حمله قرار دهند. به نظر می رسد درایت نمایندگان در این قصه به شدت خوب بوده و برای منافع استان حقدها و خودمحوری ها را کنار گذاشتند و امثال مازندنومه باید ایننمایندگان را مورد تشویق قرار می داد که با ظرفیت های مدیریتی مازندران به درستی برخورد کرده و تصمیم شایسته ای گرفتند.
                  پیشنهادم به جناب آقای دکتر کریمی مله این است که برای احیاء قدرت مدیریت در مازندران به تشخیص دوستانشان جناب روزبهی، بهاری، احمدی فولادی و سایر اصلاح طلبان سابقه دار و به راس دلسوزان استان جناب حاج اقا طبرسی اعتماد کنند و پای خویش را جهت باز شدن مسیر برای جناب دکتر عبوری کنار بکشند تا امثال این رسانه ها بهانه ای برای تخریب چهره های مدیر و خدوم نداشته باشند. مهم این است که آب در آسیاب امثال دکتر فلاح ریخته نشود که با لابی گری و استفاده ابزاری از یاسر هاشمی و آبروی ناطق نوری برای ماندن تلاش کند.

                  • يکشنبه 9 مهر 1396-22:29

                    همت خان، فکر نمی کنی کمی غش کردی سمت شهردارتون؟ عبوری کجا و دکتر کریمی کجا؟ مثل این که پراید رو با بنز مقایسه کنی! عبوری شاگرد شاگرد دکتر کریمی هم نیست. اون بودجه پفکی وضع کرده واسه ساری. یک هشتم بودجه اش تحقق پیدا نکرده. تمام پیمانکارها ازش طلب دارند. شهرفروش یکرده. گندش 3 سال دیگه درمیاد. وقتی درست مثل احمدی نژاد که وقتی رفت تازه ملت فهمیدند چه گندی زده. خزانه خالی و بدهی دولت تحویل روحانی شد. احتمالا ساروی متعصبی هستی. ساری رو شهردارتون فقیر کرده. ذدور نیست روزی که همین شماها تندروها بهش ناسزا بگین. بزار پرده ها کنار بره. بهت ثابت می شه.

                  • سه شنبه 4 مهر 1396-14:16

                    البته اگر جناب مهندس! منظورشان از روستایی، صافی و بی ریایی باشد که موهبتی است ناپیدا در تمام جوامع انسانی و واجب الشکر. نظر شما پر است از جملات متناقض. روستایی مسلک، ساده، زد و بند فردگرایی، کوزه، تراوش. طبق نظریه ی کوزه ی شما مردم ساده نماینده ی ساده نیز دارد نه اهل زدو بند. لطفا اگر نمیتوانید درک درستی از مردمان فرهیخته و خردورز مازندران داشته باشید، قامت آنها را به اندازه ی تفکراتتان کوتاه نگردانید.

                  • يکشنبه 2 مهر 1396-11:5

                    ...دكتر بالياقت استانداريت مبارك


                    ©2013 APG.ir