تعداد بازدید: 2698

توصیه به دیگران 3

شنبه 4 آذر 1396-22:43

استاندار مازندران در نشست با مدیران مسئول رسانه های استان:

مدیران ضعیف تغییر می کنند/ به ثناگو نیاز نداریم

محمد اسلامی: بهترین فرد و استعداد را باید برای توسعه استان به کار گرفت/ بابت کاستی ها نمی خواهیم کسی را محاکمه کنیم/ با نخبگان و ظرفیت های استان و توسط دانشگاه مازندران اتاق فکر استان تشکیل می دهیم/ دستگاه ها هم باید نقد رسانه را بپذیرند و با دستگاه هایی که با رسانه رابطه درستی نداشته باشند برخورد می کنم/ به ثناگو نیاز نداریم/ منجی مازندران نیستم. اما در انجام وظیفه ام کوتاه نمی آیم/ به فرمانداری ها دستور داده ام صبح تا ظهر حق برگزاری جلسه ندارند/ برخی از مدیران ضعیف را شناسایی کردیم. بخش هایی که به نفع استان کار نمی کنند، تغییر خواهند کرد+حاشیه ها


مازندنومه، سرویس سیاسی: نشست استاندار مازندران با مدیران مسئول و سرپرستان رسانه های مازندران عصر شنبه در سالن استانداری مازندران برگزار شد.

به گزارش مازندنومه، در این نشست که اداره آن را مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بر عهده داشت، ابتدا اهالی رسانه به طرح دیدگاه های خود پرداختند و سپس استاندار مازندران سخنرانی کرد.

محمد اسلامی گفت: کارآمدسازی نظام مدیریتی کشور باید اصل باشد و نوسانات و کاستی هایی وجود دارد که باید حل و فصل شود.

وی با بیان این که شهرگرایی و محل گرایی در مازندران وجود دارد و حقیقت ساده ای است که همه به آن اشاره کردند، افزود: با توجه به ظرفیت های محیطی و آمایش سرزمینی باید برنامه ای برای استان تنظیم کرد.

استاندار مازندران با اشاره به این که تاکنون جلسات تشریفاتی نداشتم و روی مسایل کلیدی و اولویت دار استان تمرکز کردم، تصریح کرد: باید برنامه محور حرکت کرد و مدیریت محلی ضربه پذیر است.

وی با بیان این که مدیر بومی و غیربومی مهم نیست، تاکید کرد: بهترین فرد و استعداد را باید برای توسعه استان به کار گرفت.

اسلامی با یادآوری این که به آرامش سیاسی و امنیت اجتماعی نیاز داریم تا بتوان سرمایه گذار جذب کرد، گفت: در سال های گذشته حرف درباره پسماند بسیار زده شده و سفرهای خارجی هم انجام شده، اما مشکل حل نشده است.

وی با اشاره به این که بابت کاستی ها نمی خواهیم کسی را محاکمه کنیم، ادامه داد: وقت زیادی نداریم و باید به سمت ساختن و عملیاتی کردن برنامه ها حرکت کرد که طی این مسیر با تفرقه و تشتت امکان پذیر نیست.

اسلامی با بیان این که من باید با سه معاونم کار کنم و اینکه آن ها از کدام جناح باشند چه اهمیتی دارد، تصریح کرد: باید در استان از بی عدالتی، توسعه نامتوازن و بی توجهی به بعد خاصی از توسعه دغدغه زدایی کرد.

مدیر ارشد مازندران با اشاره به این که با نخبگان و ظرفیت های استان و توسط دانشگاه مازندران اتاق فکر استان تشکیل می دهیم تا الگوی توسعه را ترسیم کنند، استدلال کرد: باید بنیاد توسعه مازندان را پایه گذاری کنیم که منفعت ملی برای استان باشد و ویژه خواری نباشد.

وی با بیان این که حلقه مفقوده کسب و کار در استان زیاد است، تاکید کرد: برخی با کفایت و ظرفیت مناسب کار می کنند، اما بنگاه های سنتی هم داریم که اقلام شان دست سودجوها می رسد و تولیدکننده کمتر بهره مند می شود.

اسلامی با تاکید بر این که باید برندسازی داشته باشیم که نیاز فوری استان است، تصریح کرد: صنایع تبدیلی ظرفیت دیگر مازندران است.

وی با اشاره به این که توسعه تبادلات در عرصه بین الملل مهم است، افزود: از دوشنبه اولین سری هیات های خارجی به استان خواهند آمد.

استاندار مازندران یادآور شد: فعالان اقتصادی باید وارد عرصه شوند و موانع کسب و کار مانند منابع طبیعی و محیط زیست و... باید رفع شود.

وی ادامه داد: در استان باید واگرایی حذف و همگرایی جایگزین شود و ناراضی کردن مردم از سوی دستگاه ها پدیرفته نیست و برخورد می کنم.

اسلامی با بیان این که مدیریت افکار عمومی مهم است و رسانه باید درد مردم داشته باشد اما سیاه نمایی نکند، افزود: خبر باید درست منتقل شود و دستگاه ها هم باید نقد رسانه را بپذیرند و با دستگاه هایی که با رسانه رابطه درستی نداشته باشند برخورد می کنم.

وی ادامه داد: ما به ثناگو نیاز نداریم و به عیون و چشم بیدار نیاز داریم.

استاندار مازندران با بیان این که جایگاه شما رفیع است و برای خودتان ارزش قایل شوید، تصریح کرد: اعتماد مردم به شما باعث اعتماد مردم به نظام می شود. مردم باید به رسانه های خودمان اعتماد کنند.

وی با اشاره به این که باید برخی چیزها را آن قدر بگوییم تا فرهنگ سازی شود، استدلال کرد: منجی مازندران نیستم. اما در انجام وظیفه ام کوتاه نمی آیم.

اسلامی با یادآوری این که هر دستوری را یکبار بیشتر نمی دهم، افزود: وقت زیادی نداریم و به فرمانداری ها دستور داده ام صبح تا ظهر حق برگزاری جلسه ندارند.

وی ادامه داد: ملاقات های عمومی تشریفاتی نباشد و برای حل مشکل مردم باشد. مردم بعضا پیشنهادهایی هم دارند.

استاندار مازندران تاکید کرد: در ملاقات های عمومی برای تقاضاهای مربوط به استخدام چیزی نمی نویسم، اما اگر کار مردم گیر باشد، دستور صادر می کنم.

وی تصریح کرد: مردم از پارتی بازی و انجام نشدن کارشان ناراضی هستند.

اسلامی با بیان این که همیشه پول نبوده، اما برنامه ها باید اجرا شود، ادامه داد: ما گفتیم زباله تفکیک شود و فرماندارها مکلف شدند محیط را پاک سازی کنند. از بس زباله وجود دارد، رویت آن عادی شده و اقدامات انجام شده در این زمینه جوابگوی نیازها نیست.

وی با اشاره به این که باید به سلامت اداری توجه کنیم، گفت: با شهرداران و بخشداران و فرمانداران جلسه گذاشتم و سیاست های مان را ابلاغ کردیم.

اسلامی با اشاره به این که ما از شهرداران میثاق نامه سه صفحه ای می گیریم و بعد حکم شان را می دهیم، افزود: وقتی برای شهرداری حکم می آورند، من نظر مخالفان او را در شورا می خواهم و برایم مهم است که چرا برخی با او مخالفت کردند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: اولین استانداری بودم که در شورای معاونان وزارت مسکن شرکت کردم و درباره وضعیت مازندران نظر دادم.

استاندار مازندران ادامه داد: مازندران را باید کلان و یکپارچه دید و باید از ظرفیتهای ریلی و هوایی هم برای توسعه استان استفاده کرد و به دنبال ایجاد هاب هوایی هستم.

وی با اشاره به این که رسانه می تواند دیده بان و پایشگر مسئولان باشد، تصریح کرد:همه نظر بدهند که اتاق فکر استان خوب کار کند. به زودی هم حکم مسوول این اتاق فکر را صادر می کنم.

اسلامی با اشاره به این که اگر دستگاهی غیرحق از رسانه ای شکایت کرده باشد من جانب رسانه را خواهم گرفت، تصریح کرد: نظام ارزیابی برقرار و برخی از مدیران ضعیف را شناسایی کردیم . بخش هایی که به نفع استان کار نمی کنند، تغییر خواهند کرد.

وی با بیان این که مسوولیت، شرکت سهامی نیست، گفت: مسایل اصلی را باید پیگیر شد و مسایل فرعی را رها کرد.

اسلامی با تاکید بر این که رسانه باید برای کیفی سازی خود و تیمش زحمت بکشد، بیان کرد: جلسات ما کاری است و تشریفاتی نیست.

وی با بیان این که اقتصاد ما از وضعیت دولتی خارج شده و در دوره انتقالی به سر می بریم، افزود: هرچه هست واگذار شده یا در حال واگذاری است. بنابراین ظرفیتهای صنعتی را باید به اهلش سپرد

استاندار مازندران با اشاره به این که برای تعیین الگوی توسعه نباید از دست دیگران نگاه کرد، گفت: پالایشگاه و مانند آن توسعه نمی آورد. گردشگری باید اقتصاد ما را متحول کند. ما به تورگردانی نیاز داریم. سواحل هم باید آزاد و وضعیت مدیریت سواحل باید حل شود.

*حاشیه ها:

-◀️یکی از نکاتی که برخی حاضران در نشست با استاندار به آن اشاره کردند، انتقادشان از مدیر روابط عمومی استانداری است. انتقادها آن‌قدری بود که استاندار با شوخی خطاب به «احمد مظفری» گفت: «آقای مظفری، پاشو برو خونه!»

-◀️اداره جلسه با مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران بود. در کنار اسلامی هم معاون و مدیرکل سیاسی استانداری حضور داشتند.

◀️قاب عکس مرحوم «فرامرز درخشنده» -روزنامه نگار پیشکسوت- روی یک صندلی قرار داده شد. یاد او بارها از سوی حاضران گرامی داشته شد. فرزند مرحوم درخشنده هم در سالن حضور داشت و در پایان صحبت کرد.

◀️چند نفر از حاضران با اشاره به رانت‌های استانداری برای برخی رسانه‌ها، درباره وجود رانت و فساد در دستگاه‌های اجرایی استان، به ویژه استانداری مازندران صحبت کردند و از استاندار خواستند منفذهای فساد را ابتدا در استانداری و سپس در دستگاه‌های دیگر ببندد.

◀️برخی هم اعلام کردند 4 سال است به جلسات استانداری دعوت نشده‌اند و پس از 4 سال برای نخستین بار آن هم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد به استانداری آمدند.

◀️گزینشی وقت دادن به افراد، مورد اعتراض برخی رسانه‌ها قرار گرفت. البته با توجه به فرصت محدود به بیشتر حاضران فرصت صحبت و اظهار نظر داده شد.

◀️مدیر مسئول یکی از رسانه‌های شرق مازندران از این‌که در جلسه امروز هیچ وقتی به رسانه‌های شرق استان اختصاص داده نشد انتقاد کرد، در همین حین صاحب رسانه‌ای از غرب مازندران گفت من به نشانه اعتراض جلسه را ترک می‌کنم، چون به رسانه‌های غرب استان وقت داده نشد! این در حالی است که روند مدیریت جلسه مطلوب بود و بیشتر اهالی رسانه حتی از غرب استان هم صحبت کردند.

◀️با اعتراض تعدادی از صاحبان رسانه، با توجه به پایان رسیدن وقت جلسه، به جمعی دیگر از حاضران وقت صحبت داده شد و استاندار جلسه تنظیم شده بعدی خود را برای شنیدن صحبت رسانه ها لغو کرد.


  • خانواده پرسنل سازمان همیاری شهرداریها پاسخ به این دیدگاه
    دوشنبه 13 آذر 1396-9:19

    جناب آقای استاندار شعار دادند آسان است همه مدیران ابتدا ورود ادبیاتشان همین بود جناب آقای فلاح که آمدند تیم تشکیل دادند و به قول خودشان از افراد توانمند و پاک دست استان مصاحبه کردند و لیستی را تیمشان تدوین نمود که خروجش این شد که پرسنل سازمان همیاری شهرداریها یک سال حقوق نمی گیرند و کسی نیست بفرمایید هزینه اجاره مسکن -هزینه تحصیل درمان و خورد و خوراک این پرسنل چگونه تامین می شود. الان از حضور حضرتعالی 1 مماه یا بیشتر می گذرد و هنوز شرایط تغییر نکرده است. شعار می دهید آمار طلاق زیاد شده اعتیاد زیاد شده غیر از این است به علت کج کارکردی مدیران ارشد استان است که نتوانستند بسترهای سرمایه گذاری و اشتغال و رفاه شهروندان را فراهم آورند .روزمرگی مدیران استان را فلج کرده است .پیشنهاد می دهم هر چند وقت یکبار آمار آسیبها و جرایم استان را رصد فرمایید.

    • کارمند سازمان همیاری شهرداریهای استانپاسخ به این دیدگاه 6 0
      يکشنبه 5 آذر 1396-11:52

      آقای استاندار ،به فساد اداری و مالی در سازمان همیاری پایان دهید


      ©2013 APG.ir