تعداد بازدید: 4954

توصیه به دیگران 1

شنبه 25 آذر 1396-8:49

سرمایه گذار پروژه مارینا پارک خزر با مشکلات روبروست/استاندار:حمایت می کنیم

موسوی، سرمایه گذار پروژه مارینا پارک خزر: از مدیریت عالی استان در دوره گذشته رضایت نداریم. او بر اساس مدارک موجود شرایط را برای کار ما پیچیده کرد. در حالی که تمام مدارک قضایی عیله فردی کلاهبردار بود  و حتی اخبار مربوط به بازداشت او از سوی ماموران آگاهی در شبکه خبر و رسانه های مختلف کشور درج شده بود، متاسفانه این فرد مورد حمایت قرار گرفت.


 مازندنومه، سرویس اقتصادی: همین چند روز قبل بود که استاندارمازندران در جلسه شورای اداری در غرب مازندران اعلام کرد که از سرمایه گذارانی حمایت خواهند کرد که اهلیت داشته و در مرحله بعد نیازی به وام بانکی نداشته باشند.

اکنون که مازندران در بحث اشتغال دوران بحرانی را پشت سر می گذارد و بیشتر از همیشه نیازمند ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی و ایجاد اشتغال از سوی آنها احساس می شود، سرمایه گذاری حاضر شده تا برای احداث یکی از کم نظیر ترین پروژه های استان مبلغی بیش از 1200 میلیارد تومان هزینه کند.

سرمایه گذاری که هدف از اجرای این پروژه را انتفاع برای کمک به بحث آموزش و تحصیل قشر معلول جامعه اعلام کرده است.

این مرد که خود نیز ار اهالی جامعه معلولان کشور است، تنها در این باره به حرف زدن اکتفا نکرده است. او مدیر عامل و مالک یکی از بزرگترین کارخانجات مواد شوینده کشور بنام شرکت فیروز است. شرکتی که با درایت او اکنون بیش از ۷۰۰ معلول را در رده های مختلف بکار گیری کرده و از این نظر در تمام دنیا نام ایران را بر سر زبان ها انداخته است.

او حالا مازندران را برای اجرای پروژه جدیدش برگزیده است. پروژه ای که سایر استان هاس ساحلی برای اجرایش حاضر به تمام همکاری ها با او هستند و حتی برایش فرش قرمز نیز پهن می کنند اما او مازندران را انتخاب کرده است.

می خواهد در این دیار که به سرزمین علویان شهره است قدم های خوبی برای رفا و آسایش معلولان و مردم بردارد. ضضضرورت دارد تا همه با هم دست یاری بسویش دراز کنیم و او را از خود نرانیم که جبران خسارت های این اتفاق متوجه یکا یک ما مازندرانی ها خواهد بود.هر چند که استاندار مازندران با قدرت اعلام کرده که در راه رفع این مشکلات حمایت از سرمایه گذار را در دستور کاری خود دارد.

موسوی مدیر عامل شرکت فیروز که سرمایه گذاری برای احداث یکی از کم نظیر ترین پروژه های تفریحی ورزشی و آموزشی را در بندر نوشهر آغاز کرده و در این راه با دست انداز های ناخواسته ای روبرو شده است، در این باره می گوید: ساحل باید آزاد و در اختیار همه مردم باشد. 95 درصد از سواحل در حال حاضر از سوی بخش های مختلف دولتی و خصوصی اشغال شده است. ما می خواهیم در بخشی از میزان باقی مانده سرمایه گذاری برای مردم انجام دهیم. ما زمین خریدیم تا شرایطی را به وجود بیاوریم که همه مردم از نعمت های بهره مندی از سواحل برخوردار باشند. نمی خواهیم ویلا بسازیم . قصد داریم تا امکانات رفاهی ایجاد کنیم تا بهترین بهره را مردم از این فضا داشته باشند.

وی ادامه داد: هدف ما از این سرمایه گذاری انتفاع برای شخص نیست. می خواهیم منافع این سرمایه گذاری برای آموزش  و تحصیل جامعه معلول کشور هزینه شود. بنا براین به دنبال ایجاد خسارت به محیط زیست نبوده و نیستیم.ما برای تعالی انسانها گام بر می داریم. هتل و اسکله ای که ما برای ساختش اقدام و سرمایه گذاری کرده ایم ، گامی بزرگ برای حفاظت از محیط زیست است. حفاظتی که آرامش و آسایش مردم هم در آن دیده شده است.

این سرمایه گذار تصریح کرد: از مدیریت عالی استان در دوره گذشته رضایت نداریم. او بر اساس مدارک موجود شرایط را برای کار ما پیچیده کرد. در حالی که تمام مدارک قضایی عیله فردی کلاهبردار بود  و حتی اخبار مربوط به بازداشت او از سوی ماموران آگاهی در شبکه خبر و رسانه های مختلف کشور درج شده بود، متاسفانه این فرد مورد حمایت قرار گرفت و پرونده ای در دستگاه قضایی مازندران تشکیل شد که روند اجرایی این پروژه را تا کنون به تاخیر انداخت. استاندار قبلی مازندران در حالی با دستور خود موجبات حمایت از این فرد را فراهم کرد که اصلا استعلامات لازم در باره او صورت نگرفته بود. هنوز هم برای ما این نکته مجهول است که چرا این فرد علی رغم داشتن پرونده های متعدد در سراسر کشور بازهم مورد حمایت برخی قرار می گرفت.

موسوی گفت: ما برای تمام گفته ها و ادعاهای مان مدارک کامل داریم و برای روشن شدن اذهان مدیران به خیلی از دستگاهها نامه زدیم، اما در کمال تعجب تنها یک اداره کل بود که در این زمینه با قدرت وارد شد و اعلام کرد که این فرد باعث ایجاد چالش در روند سرمایه گذاری در استان و ایجاد خسارت به بیت المال و منابع طبیعی شده است. البته در این راه باید از زحمات بی دریغ  دادستان سابق  مرکز استان مازندران و دادستان شهرستان نوشهر نیز قدردان باشیم که تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ضایع شدن حق انجام دادند.

این کارآفرین افزود: اکنون با تمام تلاش های صورت گرفته پرونده پروژي سرمایه گذاری مارینا پارک خزر که مجموعه ای بی نظیر در شهرستان نوشهر و در کل برای کل استان خواهد بود، به مراحل خوبی رسیده است و امیدواریم با قول هایی که از سوی استاندار کنونی مازندران دریافت کرده ایم به زودی شاهد رفع کامل این دست اندازها و به سرانجام رسیدن این پروژه بیش از 1200 میلیارد توامانی در استان مازندران باشیم. پروژه ای که با اتمامش می تواند دریچه جدیدی از اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای مازنی ها باشد.

موسوی تاکید کرد: اکنون در روند کنونی پرونده خوشبختانه با اعلام نظرات کارشناسان موافقت اصولی را دردریافت کردیم و قرار شد تا اجرای طرح از 40 هزار متر به 125 هزار متر افزایش یابد. قانون باید در باره هر سرمایه گذاری اهلیت سنجی کند. مرا از نقطه نظر توان مالی و اعتباری اهلیت سنجی کردند و موافقت اصولی شرکت تمدید شد. اما ابتدا باید از هفت خوان دستگاه قضایی و پرونده سازی های فرد متهم عبور کنیم. منتظریم تا پروانه جهت اجرا صادر شود.

وی در پایان گفت: اکنون ما از همه نظر اعلام آمادگی  می کنیم. ما آماده هستیم تا کار را شروع کنیم. مسئولیت هر گونه تاخیر در این روند برعهده افراد مسئول خواهد بود که تا کنون با سنگ اندازی ها باعث توقف در این راه شده اند.

 


  • شنبه 25 آذر 1396-15:39

    مازند نومه دمت گرم که پته رانت خوارانی مثل ... و پسرش را رو کردی. راستی مهندس اسلامی بجنب. سرمایه گذارانی از ایت دست را نباید از دست داد

    • نوشهری هاپاسخ به این دیدگاه 2 0
      شنبه 25 آذر 1396-15:37

      امیدواریم استاندار وارد عمل شده و کاری برای حل مشکل این سرمایه گذار انجام دهد

      • شنبه 25 آذر 1396-15:36

        واقعا خدا را باید شکر کرد که ربِع فلاح رفت ...البته برخی رسانه چی ها هم او را همراهی می کردند.


        ©2013 APG.ir