تعداد بازدید: 2754

توصیه به دیگران 3

شنبه 16 دی 1396-22:12

استاندار مازندران در نشست مشترک نمایندگان کارگران، بازنشستگان و کارآفرینان:

شما را به همه مقدسات عالم قسم می‌دهم همگرا شوید!

محمد اسلامی: به زودی سامانه استانداری را به سیستمی وصل کنیم که مردم بتوانند با موبایل خود، با دستگاه ها ارتباط برقرار کنند/ یک نفر و یک میز باید پاسخ مراجعه‌کننده را بدهد/ ملاک ایجاد اشتغال برای ما گزارش تامین اجتماعی است/ به جای اینکه با ورشکسته‌ها جلسه برگزار کنیم به سراغ کسانی برویم که هنوز مشغول به کار هستند اما مشکلاتی هم دارند/ با وجود نشست‌های متعددی که برگزار می‌کنم اما هر روز با یک انجمن و تشکل جدید مواجه می‌شوم، شما را به همه مقدسات عالم قسم می‌دهم همگرا شوید. آن قدر کانون و ستاد انتخابات وجود دارد که حد ندارد، من هر روز با اینها جلسه دارم اما تمام نمی‌شود!


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، کلثوم فلاحی: نشست مشترک نمایندگان کارگران، بازنشستگان و کارآفرینان با استاندار مازندران عصر شنبه در سالن اجتماعات تامین اجتماعی ساری برگزار شد.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در این نشست اظهار کرد: سیاست دولت در سال جاری تلاش  برای ایجاد اشتغال و تولید است.

 کامران اصغری با اشاره به تاکید دولت بر اشتغال روستایی، افزود: رفاه بازنشستگان هم از مسائل مورد توجه دولت است.

 وی با بیان اینکه در انجام امور، نمی‌توان معجزه کرد اما با تعاملی که وجود دارد می‌توانیم از بروز مشکلات در واحدهای تولیدی جلوگیری کنیم، گفت: نقص و سکوت قوانین برای تولید و اشتغال مانع ایجاد می‌کند و با همدلی می‌توانیم این تعادل را در محیط‌های کارگری حفظ کنیم.

 این مسئول با اشاره به اینکه مشکلات مربوط به موارد تولید به ویژه در حوزه کسب و کار کوچک را به ما اعلام کنید، تصریح کرد: شاید پنجره واحد به کارایی لازم نرسیده اما می‌توان در استان با دستورالعمل‌های بومی که داریم کارهای مثبت برای حوزه کسب و کار انجام دهیم.

وضعیت صنعت در استان نگران کننده است *

رئیس کانون انجمن‌های کارگری مازندران در این نشست اظهار کرد: اشتغال غیرمولد در استان باعث رکود در واحدهای تولیدی است.

 میرعلی شیرافکن با بیان اینکه وضعیت صنعت در استان نگران کننده است، افزود: با توزیع نامتوازن شهرک‌های صنعتی در استان مواجه هستیم. زمین‌ها و سیلوهای این شهرک‌ها که در گرو بانک‌ها هستند اگر واگذار شود می‌توان به شکوفایی صنعت رسید. حفظ اشتغال مهمتر از ایجاد اشت۵ال است.

 وی با اشاره به وجود قوانین دست و پاگیر بر سر راه صادرات، نبود زیرساخت‌ها، ضعف خدمات تشویقی بعد از سرمایه‌گذاری، ضعف استفاده از تکنولوژی مناسب در کارگاه‌ها از مشکلات است، گفت:  نیازمند بازنگری در پرداخت تسهیلات هستیم. دانشگاه‌ها باید در صنعت مشارکت داشته و مراکز تحقیق و توسعه در مراکز صنعتی را گسترش دهند. مسئولان باید در پی توسعه صنایع استان و ایجاد صنایع تبدیلی با تکنولوژی جدید باشند.

* هزار نیروی بازنشسته در استان داریم

همچنین دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در سخنانی اظهار کرد: کسانی که ندای حق طلبانه سر داده و در فریاد زدن رنج کارگران، سنگ زیرین هسیاب هستند خود امنیت شغلی ندارند.

نصرالله دریابیگی با اشاره به اینکه کارگر و کارفرما مکمل همدیگر هستند که با همکاری اینها اشتغال حفظ می‌شود، افزود: ۱۲۰ هزار نیروی بازنشسته در استان داریم که برای معیشت خود در سختی هستند.

 وی گفت: تقاضا داریم از طریق همه بانک‌ها در استان، تسهیلات دو سه میلیون تومانی کم‌بهره در اختیار بازنشستگان قرار گیرد.

 دریابیگی با بیان اینکه حق بازنشستگان نیست اینگوه زندگی کنند، تصریح کرد: بازنشستگان با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند.

 وی با اشاره به اینکه با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، عدالت اجتماعی را سر سفره بازنشسستگان بیاورید، گفت: از رئیس جمهور تقاضا داریم  ماده۴۱ قانون کار را اجرا کند.



 * کارگران ساختمانی غرامت دستمرد در زمان حادثه ندارند

در ادامه این نشست مسئول انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران اظهار کرد: بخشی از مشکلات ما مربوط به استان بوده و برخی از سرانه کشوری به ما منتقل می‌شود.

 ساداتی افزود:  با توجه به اینکه در استانی با آب و هوای معتدل هستیم و در چند استان همسایه به دلیل شدت سرما، کارهای ساختمانی تعطیل می‌شود و کارگران از استان‌های دیگر فشار کاری را به ما تحمیل می‌کنند و اینها به عنوان ساکنان بومی اینجا هستند.

 وی گفت: اگرچه اینها را می‌پذیریم اما بدون اینکه ساماندهی شود مشکلات بر ما مضاعف می‌شود.

ساداتی با اشاره به اینکه راه حل بیکار نبودن کارگران ساختمانی، اجرای طرح ساماندهی میادین است که با متولی‌گری انجمن‌های صنفی می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات را رفع کند، تصریح کرد: طرح ما آماده است، در گذشته به ما نوید می‌دادند این طرح انجام می‌شود اما نشد.

وی با بیان اینکه میزان جمعیت مازندران مشخص است و بخشی از سهمیه کارگران ساختمانی ما برای نیروهای دیگر استان‌ها که به مازندران آمدند مصرف شد، ادامه داد: حداقل ۲۰هزار سهمیه در مازندران به کارگران ساختمانی 2 استان مجاور اختصاص یافت، سهمیه مازندران به تناسب جمعیت و کارگری، سهمیه قابل قبولی در مرکز نبود.

 مسئول انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران خاطرنشان کرد: کارگران ساختمانی غرامت دستمرد در زمان حادثه ندارند و از دولت تقاضا داریم این موضوع را لحاظ کند.

وی با اشاره  به اینکه از شروع طرح بیمه کارگران ساختمانی از سال 87 تا 92 سهمیه مازندران 15 هزار نفر بود، اظهار کرد: از سال ۹۲ تاکنون ۴۸هزار سهمیه به مازندران اختصاص یافته و نیازمند ۲۲هزار سهمیه جدید هستیم.

ساداتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حقوق رانندگان  در بندر امیرآباد پایمال شده  است، افزود: در بندر امیرآباد بر خلاف سایر بنادر کشور، طرحی به عنوان سالن اعلام بار نداریم و این مشکلاتی را برای رانندگان سایر شهرها ایجاد کرده است.

* از زنان کارآفرین حمایت کنید

مسئول اتحادیه بانوان خانه کارگر مازندران هم در این نشست با اشاره به اینکه برخی کارفرمایان تبعیض جنسیتی اعمال می‌کنند، اظهار کرد: از زنان کارآفرین حمایت کنید و این قشر زحمتکش را نادیده نگیرید. با نادیده گرفتن این قشر، زنان نخستین قربانی تعدیل نیرو هستند.

 صادقی گفت: انتظار ما از مسئولان، نهادهای کارگری و دولتی، استیفای حقوق بانوان و استفاده از تجربه آنهاست.



 *جلسات را کاربردی کنیم

در ادامه مسئول انجمن کارفرمایان مازندران اظهار کرد: در طول چهار سال گذشته نقش استانداری در رفع مسائل مربوط به حوزه کارگری و کارفرمایی بسیار کم رنگ بود.

حمزه درواری افزود: نیاز امروز مازندران اراده قوی در حوزه اجرا است. ضعف بزرگ استان، جزیره‌ای بودن بسیاری از دستگاه‌ها در حوزه اشتغال است، وی با بیان اینکه 2دستگاه تنومند  در حوزه اشتغال فریاد می‌زنند اما بقیه دستگاه‌ها همیاری نمی‌کنند.

وی گفت: ۲ ماه است در انتظار گرفتن وقت از دفتر استاندار مازندران هستم و هنوز وقت ندادند.

 درواری با بیان اینکه بخش خصوصی نتوانست در ازای دریافت خدمات، به شکل مناسب کار کند، تصریح کرد: این انتقاد به ما وارد است.

 وی با اشاره به اینکه سه سال است که کانون کارفرمایان در مصاحبه‌ای اعلام کرده نرخ بیکاری ۴۰ درصد است، ادامه داد: نرخ ۲ ساعت کار کردن را هم به آمار اشتغال اضافه می‌کنند. از فردای این مصاحبه، از همه جلسات محروم شدیم وقتی گفتیم صادق باشید.

 درواری با بیان اینکه  ‌مشکلات بانک‌ها و اقدامات نادرست برخی دستگا‌ها از عمده موانع فعالیت کارفرمایان است، خاطرنشان کرد: با کتمان کردن بخشنامه بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، رقم‌های بسیاری را به جامعه کارفرمایی تحمیل کردند.

 مسئول انجمن کارفرمایان مازندران با اشاره به اینکه از کلی‌گویی در جلسات این چنینی پرهیز کرده و جلسات را کاربردی کنیم، اظهار کرد: تفکیک نداشتن درست از نادرست بخش کارفرمایی را آزار می‌دهد، کارفرما نماها در میدان هستند و هنوز نتوانستیم یک پالایش در این زمینه داشته باشیم. اگر اعتباری و امکانی می‌آید که باید به کارفرمای واقعی برسد، بین کارفرمایان واقعی و کارفرما نمایا مخلوط می‌شود.

درواری خاطرنشان کرد: بنگاه‌های اقتصادی داریم که استاندار باید به عنوان بنگاه ملی برای آنها وقت بگذارد اما این ضوابط بندی مشخص نیست‌.

 وی با بیان اینکه چاره درمان این است که فضاهای گفت و گو را افزایش دهیم، گفت: نه اینکه  اعتراضات به خیابان کشیده شود و منفعت طلبان از این فضا سوءاستفاده کنند.

درواری در پایان یادآور شد: در بدنه کارفرمایی اوضاع بهتر از بدنه کارگری نیست.



 *در مازندران واگرایی زیاد است

استاندار مازندران در این نشست اظهار کرد: این جلسات را ادامه می‌دهیم اما نه برای سخنرانی، بلکه برای ارزیابی کارهایی که باید انجام می‌دادیم.

 محمد اسلامی با بیان اینکه شرایط کنونی کشور، دوران گذار است و دولت به تنهایی نمی‌تواند مسایل این دوران گذار را حل کند، افزود: اصلاح ساختار اقتصادی کشور که متاثر از تفکرات متضادی است که اقتصاد غیردولتی ما ناخواسته به اقتصاد دولتی تبدیل شد.

 وی با اشاره به اینکه طبق اصل ۴۴ باید آنچه دولت از تصدیگری و دارایی در اختیار داشت واگذار می شد، گفت: این فرآیند به دلایل گوناگون عملکرد خوبی نداشته است.

این مسئول با بیان اینکه امروز دولت تمام این دارایی‌ها را واگذار کرده، تصریح کرد: مهمترین کسانی که این دارایی‌ها را گرفتند حدود ۲۳ صندوق بود. نوع دومی که اتفاق افتاد کسانی بودند که بهعنوان سرمایه گذار، برخی دارایی‌ها را خریداری کردند و این ضربه سنگین به اشتغال کشور زد. عقب ماندگی تکنولوژی و کیفیت پایین مدیریت هم از دیگر مسائلی بود که اشتغال را با آسیب مواجه کرد.

 اسلامی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم ما وارث این وضع شدیم، ادامه داد: روحانی قوانینی را وضع کرد که روند مداخله دولت در کسب و کار را کاهش داده و قدرت نظارتی را افزایش دهد. دولت الکترونیک گامی بود که دولت در این زمینه برداشت. به زودی سامانه استانداری را به سیستمی وصل کنیم که مردم بتوانند با موبایل خود، با دستگاه ها ارتباط برقرار کنند.

 وی با بیان اینکه پنجره واحد تاکید دارد هر کسی برای دریافت مجوز، فقط به یک دستگاه مراجعه کند، خاطرنشان کرد: یک نفر و یک میز باید پاسخ مراجعه‌کننده را بدهد.

 این مسئول با اشاره به اینکه در مازندران ظرفیت‌های نفیسی مثل نساجی داشتیم که از مدار خارج شدند، اظهار داشت: کسی را به عنوان مالک این کارخانه‌ها باید وارد عرصه کنیم، سازمان گسترش و نوسازی در نساجی اعمال قانون کند تا مالکیت اینها را تغییر دهد و با بهسازی، محصولی که می‌تواند به بازار ارایه دهد را به مدار بیاوری.

 اسلامی با بیان اینکه ملاک ایجاد اشتغال برای ما گزارش تامین اجتماعی است و آمار دیگری را در این زمینه قبول نمی‌کنم، افزود:  فرمول کسب و کار برای ثبت اشتغال را در این زمینه نمی‌پذیرم.



 وی گفت: از سال قبل تا الان ۳هزار بیمه اجباری جدید به استان اضافه شد.

 استاندار مازندران ادامه داد: به جای اینکه با ورشکسته‌ها جلسه برگزار کنیم به سراغ کسانی برویم که  هنوز مشغول به کار هستند اما مشکلاتی هم دارند. بانک‌ها تسهیلات را پرداخت می‌کنند اما تسهیلات  به جایی رفته که نباید پرداخته می‌شد.

 وی با بیان اینکه باید اندیشه دیگری می‌کردیم و فعالان اصلی را می‌آوردیم، تصریح کرد:  موانع کار اینها را بشناسیم و اشتغال موجود حفظ شود و ببنیم  برای توسعه و افزایش اشتغال در این مراکز چه کنیم.

 اسلامی با اشاره به اینکه ۲۶۰۰ موافقت اصولی در حوزه صنعت، صادر شده که حدود ۱۵۰۰ واحد فعالیت می کنند و باقی در حال احداث است، خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از ۱۵۰۰ فعال است. بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی را بررسی کردیم.  سهم صنعت از اقتصاد استان 12.5 درصد و این رقم در کشور ۲۵ درصد است.

 وی با بیان اینکه ۲۲۰ کارخانه توسط بانک‌ها مصادره شدند، افزود: این در حالی است که  رئیس جمهور دستور داده بانک‌ها، کارخانه‌ها را مصادره نکنند بلکه راهی برای فعالیت کارخانه‌ها پیدا شود. باید شرایطی ایجاد کنیم تولید در مازندران پایدار بماند. برخی واحدها دعوای حقوقی بین شرکا دارند و دولت نمی‌تواند در این زمینه کاری کند.

 این مسئول با اشاره به اینکه دستگاه‌ها برای فعالان اقتصادی مزاحمت ایجاد نکنند، ادامه داد: با وام بانکی نمی‌توان اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد، تسهیلات باعث گران شدن تولید می‌شود.

 وی در پایان این نشست با بیان اینکه در مازندران واگرایی زیاد است، گفت: با وجود نشست‌های متعددی که برگزار می‌کنم اما هر روز با یک انجمن و تشکل جدید مواجه می‌شوم، شما را به همه مقدسات عالم قسم می‌دهم همگرا شوید. آن قدر کانون و ستاد انتخابات وجود دارد که حد ندارد، من هر روز با اینها جلسه دارم اما تمام نمی‌شود.


  • چهارشنبه 27 دی 1396-20:38

    نمی خواهم. از کسی تعریف کنم ولی یک خاطره از اقای ابزاهیمی دارم وقتی معاون سیاسی بود و اون اینکه یک شب برای خرید پیتزا رفته بودم دیدم خانواده ای دوره میز نشسته د در حال خوردن پیتزا هستند چهره اقای ابراهیمی برایم اشنا بود وقتی بیرون امدند تا سوار ماشین شوند دیدم خودش است خ خیلی دلم میخواستم نزدیک بروم و از ایشان برای این حرکتشان تشکر کنم به همسر گفتم افرین به این مسول که این جرات را دارد به اتفاق خانم و بچه ها امد در بین مردم و مشغول شام است. حرکتی که در کمتر مسول دیده می شود . باز هم افرین بر این بینش و نگاه

    • محمودابادیپاسخ به این دیدگاه
      چهارشنبه 27 دی 1396-20:30

      افرین بر اقای درواری مرد راه سختی ها و تنش های حوزه اشتغال

      • خانواده پرسنل سازمان همیاری شهرداریهای استان مازندران پاسخ به این دیدگاه
        سه شنبه 26 دی 1396-16:30

        آقای استاندار به همه مقدساتی که باور دارید قسم می خورم امروز پول خرید نان شب را ندارم .تا کی صبوری .......

        • سه شنبه 26 دی 1396-8:54

          عکس استاندار محترم بازگو کننده حالت فردی است که با خوش می اندیشد در عجب مخمصه ای افتادم مرا چه به کار مدیریتی و اجرایی از جنس استانداری

          • سه شنبه 26 دی 1396-8:52

            این قدر کانون و ستاد انتخابات وجود دارد که حد ندارد، من هر روز با اینها جلسه دارم اما تمام نمی‌شود.ستاد انتخابات غیر از این است باید مطالبات مردم را پیگیر باشند .جناب استاندار هر ستاد انتخاباتی که برای مطالبه گرفتن پست وارد ساختمان استانداری می شود محکم است و باید از ساختمان اخراجشانان نمود. پیگیری مطالبات مردمی که حماسه انتخابات را افریدن کانالش از طریق رسانه هاست نه ملاقات با استاندار و مجموعه استانداری . مگر اینکه استاندار محترم و مجموعه استانداری خودشان مطالبات شخصی این بزرگواران را از حیث ماندگاری سیاسی خود محتاج باشند که این امر موضوع شخصی است و قابل طرح در مجامع و جلسات مردمی نمی باشد. آقای استاندار یا علی بگویید و برای مردم وقت بگذارید .مردم برای افرادی که د ر ستادهای انتخاباتی به قول خودشان نقش آفرینی نمودند به روحانی رای ندادند بلله برای تغییر شرایط ،شفاف سازی،تخصصی نمودن امور و شایسته سالاری در انتصابات رای دادند. هر ضربه ای جامعه خورد از حیث نداشتن مدیران و تصمیم گیران توانمند و آگاه به حوزه تحت مدیریتش می باشد . ما که عمرمان به قبل انقلاب قد نمی دهد ولی از خردمندان آن دوره شنیدیم فرد برای بخشداری منصوب نمی شد مگر اینکه کارمند باسابقه بخشداری باشد. فرماندار نمی شد مگر اینکه سابقه اداره بخشداری را داشته باشد و غیره ... چه شد اکنون طرف فارغ التحیل بیکار است و در ستاد انتخاباتی فعالیت می کند و یک شب می شود بخشدار و یل رییس اداره و یا مدیر کل و یا دامپزشک است می شود مدیر کل امور اجتماعی و... اینها صرفا مثال بود. مردم آگاه هستند نسبت ها را می سنجند اینطور نیست فردی را منصوب نمایید بابت نسبت فامیلی ،سیاسی و یا مقروض بودن انتخاباتی و سهم خواهی و امید به بهبود شرایط داشته باشید . وقتی نساجی قائمشهر ورشکست شد و مجیور به اخراج نیرو مدیریت وقت سیاسی کشور و استان این فاجعه را رقم زنند نه مردم به علت نابجا گماری ها بد گماری ها .تمام مشاغل در کشور و استان بهم مرتیط هستند اینطور نیست تصمیمی در ساختمان استانداری بگیرید و اثرش در جامعه کارگری و کارفرمایی بعنوان بخش خصوصی بی اثر باشد. به جای قسم به همگرایی به خدایتان عهد ببندید درب اتاقتان را بر روی هیچ جریانی که دنبال مطالبات شخصی خودشان هستند نگشایید حتی به قیمت پایان عمر مدیریتیان در استانداری مازنداران آنگاه است بعد 4 سال بعنوان استاندار ماندگار در قلب مازنی ها استان را بدرود می گویید .رضایت خدا بالاتر از هر رضایتی است ا

            • دوشنبه 25 دی 1396-15:3

              آقای هادی ابراهیمی معاون سابق سیاسی امنیتی استانداری :
              خود شما زمانی که معاون سیاسی و امنیتی استانداری بودید با مافیا چه کردید ؟؟؟؟!!!!!!!! با مفسدان چندهزار میلیاردی چه کردید ؟؟؟؟؟؟!!!!! همه این ایرادها چند برابر در زمان ریاست شما وجود داشت اما شما دولت را مهرورز و کریمه و آسمانی ستایش می کردید ؟؟؟؟؟!!!! حالا ژست انقلابی دلسوز مردم نگیرید و به کارنامه خودتان و دولت مافوق خودتان در زمان ریاست نگاه کنید ؟؟؟؟؟!!!! با همین نگاه شما و همفکران شما در صدا و سیما مردم را برای مطالبات برحق وگرانی به خیابانها فراخواندید ؟؟؟؟؟؟!!!! مگر دز زمان شما تورم 45 درصدی نبود و دلار 5 هزار تومان و سکه 2 میلیون و پراید 20میلیون و ...... ؟؟؟؟؟!!!!! فراموش کردید ؟؟؟؟؟!!!!! آقای هادی ابراهیمی نیت اصلی شما چیست ؟؟؟؟!!!!


              ©2013 APG.ir