تعداد بازدید: 2809

توصیه به دیگران 0

شنبه 30 دی 1396-8:38

رییس شورای شهر تهران در نشست شورای شهر بابل:

هر چه پیش می‌رویم خزانه کشور وضعیت بدتری پیدا می کند/ پول به ارز تبدیل و از کشور خارج می‌شود

محسن هاشمی: هر چه پیش  می‌رویم خزانه کشور وضعیت بدتری پیدا می کند و در عین حال واگذاری کار مردم به مردم و بسته بودن دست شورا و خزانه خالی شهرداری ها مشکلات فراوانی را به وجود آورده است/ بخش خصوصی در ایران امکانات وسیعی دارد، اما ما نمی‌توانیم از این امکانات مالی وسیع استفاده کنیم و متاسفانه پول به ارز تبدیل و از کشور خارج می‌شود.


مازندنومه، سرویس سیاسی: مراسم نخستین سالگرد ارتحال آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی -رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام- با حضور امام جمعه بابل، فرماندار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر بابل، شهردار و مسئولان و مدیران شهرستانی و مردم  بابل در مسجد خاتم الاوصیا(ص) بی سر تکیه برگزار شد.

   در این مراسم محسن هاشمی -رییس شورای اسلامی شهر تهران- ضمن قدردانی از مردم و مسئولان بابل، در سخنانی به تشریح شخصیت و مشی آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخت .

  گفتنی است میزبان این مراسم دکتر سیف الرضا شهابی -عضو شورای اسلامی شهر بابل- بود.



هم اندیشی اعضای شورای شهر بابل با محسن هاشمی

 جلسه هم اندیشی شورای شهر بابل با محسن هاشمی -رییس شورای شهر تهران-  در سالن جلسات شورای اسلامی شهر بابل برگزار شد.

 در ابتدای جلسه سیف الرضا شهابی -عضو شورای شهر بابل- بیان داشت: آقای هاشمی رفسنجانی با وجود مشکلات فراوانی که در تهران وجود داشت، دعوت ما را پذیرفت.

در ادامه رجب ملایی -رییس شورای شهر بابل- ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی گفت: مردم بابل و اعضای شورای شهر ارادت قلبی به مرحوم هاشمی رفسنجانی دارند و زحمات دیرینه ایشان را در دوره خدمت شان فراموش نخواهند کرد.

این مسئول از خدمات بی نظیر آیت الله هاشمی رفسنجانی یاد و تصریح کرد: در سال‌های آتی مردم بزرگ ایران با زوایای مختلف شخصیت آیت‌الله رفسنجانی و نقش مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر ایشان در دوران قبل از انقلاب و بعد از انقلاب و سالهای سازندگی و دوره های مختلف خدمت ایشان آشنا خواهند شد .

 ملایی تصریح کرد: امیدواریم اندیشه بزرگ ایشان راه بلند اعتلای نظام و عمران و آبادی مردم ما باشد و کشور ما روز به روز با توجه با رهنمود از اندیشه های آیت الله هاشمی آباد و انقلاب اسلامی مستحکم تر شود.

 وی در ادامه به معرفی شهر بابل پرداخت و بیان داشت: بابل با جمعیت ۵۳۲ هزار نفر و۱۵۳۷ هزار کیلومتر مربع، بزرگترین شهرستان استان مازندران از حیث جمعیتی است و این شهر دارای ۲۵۰ هزار نفر جمعیت و با شهرداری درجه 10 با دو منطقه و 9 عضو شورای شهر در دوره پنجم در حال فعالیت است.

رییس شورای شهر تهران نیز با تشکر از دکتر شهابی و ستاد برگزاری اولین سالگرد ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، از مردم بابل و مسئولانی که در مراسم آیت الله هاشمی شرکت کردند، هم قدردانی کرد.

 وی با اشاره به وضعیت رکود اقتصادی جامعه بیان داشت: متاسفانه هر چه پیش  می‌رویم خزانه کشور وضعیت بدتری پیدا می کند و در عین حال واگذاری کار مردم به مردم و بسته بودن دست شورا و خزانه خالی شهرداری ها مشکلات فراوانی را به وجود آورده است.

  هاشمی تصریح کرد: ازدیاد پرسنل، نبود درامد پایدار، ترافیک  و جذب نشدن سرمایه گذار در شهرداری ها، از مشکلات مشابه ای ست که بیشتر شهرداری‌ها و شوراهای کشور با آن درگیر می باشند.

 رییس شورای شهر تهران مشکل زباله را از مشکلات چندین ساله شهرهای کشور دانست و تصریح کرد: مشکل زباله مازندران و به خصوص بابل یک مشکل 20 ساله است که طی این مدت با نبود مدیریت صحیح و نبود بودجه مناسب، تاکنون  حل نشده است و باید با هم اندیشی جلوی بحرانی که مردم را نسبت به مسئولان بی اعتماد می‌کند، بگیریم.

 هاشمی اذعان داشت: در خصوص جذب سرمایه گذار، ابتدا باید اطلاعات را در اختیار عموم قرار داد و سپس زمینه اعتماد سازی را جهت سرمایه گذاری تسریع بخشید. بخش خصوصی در ایران امکانات وسیعی دارد، اما ما نمی‌توانیم از این امکانات مالی وسیع استفاده کنیم و متاسفانه پول تبدیل به ارز شده و از کشور خارج می‌شود.

وی آسیب های اجتماعی را در شهرستان ها نسبت به تهران کمتر دانست و افزود: شهرستان ها می توانند با محوریت سمن های واقعی به صورت دلسوزانه و استفاده از تجربیات کسب شده در تهران، به صورت تخصصی به دنبال رفع آسیب‌های اجتماعی باشند و از رشد آن در شهرهای کوچک جلوگیری کنند.

 رئیس شورای شهر تهران هوشمند سازی به صورت مشترک را از مهمترین کارهای شهرداری ها دانست و گفت: جهت چابک سازی و کوچک سازی شهرها می‌توان هوشمند سازی را به صورت مشترک توسط دولت و شورای عالی استان ها در شهرداری ها انجام داد


  • چهارشنبه 4 بهمن 1396-9:52

    در قائمشهر و شیرگاه و ساری حضور داشتم واقغا در بابل خیلی منظم و با شکوه و سنگین برگزار شد و قابل مقایسه با سایر شهرها نبود.در قائمشهر امام جمعه و نمایندگان نبودند و در ساری هم امام جمعه و یکی از نماینده ها نبود و اگر استاندار به خاطر مرکز استان نمی آمد خیلی بد می شد

    • دوشنبه 2 بهمن 1396-21:48

      از دکتر شهابی تشکر داریم که این مراسم را بر گزار کرد .جمعیت زیادی امده بودند و از هر دو جناح حضور داشتند.

      • دوشنبه 2 بهمن 1396-11:44

        مراسم با شکوهی در بعد از ظهر روز پنجشنبه در مسجد بیسرتکیه بابل توسط اقای دکتر شهابی هم بند آیت الله هاشمی رفسنجانی در زندان برگزار شد و جمعیت زیادی شرکت داشتند.امام جمعه - فرماندار - شهردار - نمایندگان مجلس - اعضای شورای شهر - اصلاح طلبان و اصولگرایان و اقشار مختلف مردم شرکت داشتند


        ©2013 APG.ir