تعداد بازدید: 2710

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 12 بهمن 1396-8:7

نامه سه عضو شورا به شهردار بابل

اقدام علیه نورچشمی ها

سه عضو شورای شهر بابل در نامه ای خطاب به شهردار این شهر از او خواسته اند نورچشمی ها و افراد توصیه شده را در شهردرای به کارگیری نکند. ابهام این جاست که چرا این نامه را اعضای دیگر شورای شهر بابل امضا نزده اند؟! آیا آن ها موافق استخدام های بی ضابطه و ورود نیروهای از طریق پارتی و توصیه و فامیل گرایی هستند؟


مازندنومه، سرویس سیاسی: کمتر کسی است که از استخدام های بی ضابطه و رواج پارتی بازی در به کارگیری نیروها در شهرداری ها چیزی نشنیده باشد. مردم سال هاست نظاره گر ورود نیروهایی به شهرداری به توصیه افرادی در استانداری یا به توصیه اعضای شورای شهر هستند.

ای افراد که عموماً از اقوام مسئولان و یا برخی اعضای شورا هستند، بدون شایستگی و شرکت در آزمون و تشریفات استخدامی، تنها از طریق توصیه و اهرم فشار به شهرداری، به کارگیری شده اند، به گونه ای که برخی نیروها حتی غیربومی و ساکن شهری دیگر نیز هستند!

تنها در یک نمونه که رسانه ای هم شده است، اسفندیار عشوری -عضو شورای شهر ساری- در جلسه علنی این شورا گفت: «چگونگی و علت جذب نزدیکان و بستگان مدیرعامل سازمان پسماند در زمان تصدی مدیرعاملی بر اساس چه معیار و مقررات قانونی صورت پذیرفته است؟ در ضمن علت افزایش نیرو در سازمان با توجه به کاهش بودجه سازمان چیست؟»

وی در جلسه ای دیگر با بیان اینکه در طول چهار سال تعداد پرسنل شهرداری ساری تا حدود سه برابر بالا رفت، گفت: «تعداد پرسنل از هزار و هفتصد نفر به پنج هزار نفر رسید که ماهانه تعهد مالی حدود ده میلیارد برای حقوق پرسنل ایجاد شده است و چون از عهده تعهد برنیامدند ناچار شدند که حقوق پرسنل را تا میزان یک میلیون تومان کاهش دهند.»

در شهرهای دیگر نیز اوضاع بهتر از ساری نیست. به همین دلیل روز گذشته سه عضو شورای شهر بابل در نامه ای خطاب به شهردار این شهر از او خواسته اند نورچشمی ها و افراد توصیه شده را در شهردرای به کارگیری نکند.

متن کامل نامه را  در زیر منتشر می کنیم، با این پرسش که چرا این نامه را اعضای دیگر شورای شهر بابل امضا نزده اند؟! آیا آن ها موافق استخدام های بی ضابطه و ورود نیروهای از طریق پارتی و توصیه و فامیل گرایی هستند؟

 برادر ارجمند جناب آقای مهندس محسن کبود فیروزجائی
شهردار محترم بابل
 
با سلام

با آرزوی توفیق جنابعالی در خدمت به مردم شریف و گرانقدر بابل، احتراماً همانگونه که مستحضرید بزرگترین معضلی که جوانان این شهر و بالطبع خانواده های آنان با آن مواجه هستند مشکل بیکاری است که منجر به ناهنجاری های مختلف در جامعه گردیده است که عدم موفقیت متولیان ذیربط در غلبه بر این معضل نیز باعث تشدید نارضایتی مردم شده است.
در چنین شرایطی دردناک ترین اتفاق برای جوانان جویای کار و به تنگ آمده که قطعاً شما نیز مانند ما و همکارانمان همه روزه درمراجعات مردمی با آن مواجهید، رواج پارتی بازی و فامیل بازی در تقسیم موقعیت های معدود شغلی شهرمان است.

متأسفانه به علت نبود واحدهای تولیدی و صنعتی اشتغالزا ، شرکت های وابسته به شهرداری بابل مقصدی است که همواره مورد مراجعه گسترده جوانان جویای کار شهرمان قرار دارد. اما برخوردهای تبعیض آمیز و پارتی بازی و فامیل بازی مدیران شهرداری و اعضای شورا در تقسیم موقعیت های اشتغال طی سنوات گذشته همواره موجب تکدر خاطر و اعتراض گسترده شهروندان بوده است.

واکنش مردم نسبت به مصوبه شورای چهارم درخصوص تخصیص حق معرفی چهار نیرو شرکتی به هر عضو طی دوره خدمتی چهارساله را فراموش نکردیم، امّا جا دارد امروز از همکاران دوره چهارم بخاطر نقادی های بی وقفه مان به این مصوبه طلب بخشش کنیم. آن هم نه به علت تأیید عملکردشان، بلکه برای عملکرد بسیار تا بسیار بدتر شورای پنجم.
در دوره چهارم، اعضا حداقل مسئولیت معرفی این نیروها را آشکارا قبول کردند و هزینه های سوء آن را هم پذیرفتند اما در شورای پنجم بلافاصله پس از انتخابات و شعارهای پر زرق و برق، دورخیزها برای تقسیم موقعیت های شغلی جدید آغاز شد و رقابت برای عقب نیفتادن از قافله پارتی بازی و آوردن نیروی جدید داغ تر.

جناب آقای شهردار

هر روز که به شهرداری و سازمان های تابعه می رویم چهره های جدید خودنمایی می کنند. پرس و جو می کنیم از چهره جدید. طرف خواهرزاده یا برادرزاده فلانی در می آید! و این قصه همچنان ادامه دارد...

در دوره سرپرستی اقای خداداد به عنوان نمایندگان مردم این مورد را به صورت شفاهی و مکتوب و سرگشاده تذکر دادیم ولی با عدم همراهی اکثریت شورا نه تنها این روند جذب غیرعادلانه متوقف نشد بلکه در دوره تصدی شما نیز با شتاب بیشتری ادامه دارد. مستحضرید با وجود این همه جوان تحصیل کرده و متخصص بیکار، هر موقعیت شغلی جدید، هرچند یک نگهبانی ساده، امانت مردم است که باید به شایسته ترین فرد سپرده شود، اما با کمال تأسف به نظر می رسد موقعیت های شغلی جدید وجه المصالحه ای شده برای پرداخت هزینه رأی های اخذ شده برای رسیدن به منصب.

برادر اخلاق گرا جناب اقای کبود

بار دیگر و از سر دلسوزی برای مخدوش نشدن جایگاه محترمتان متذکر می شویم ادامه روند ناصواب جذب بی قاعده و قانون نیروهای شرکتی با استفاده از پارتی بازی و فامیل بازی که از ابتدای دوره فعالیت شورای پنجم منجر به ورود حدود ۱۰۰ نیروی غیر متخصص و سفارشی شده، تا حدی که در بعضی واحدهای شهرداری میزی برای نشستن آنها وجود ندارد، اشتباهی است نابخشودنی که تا سال ها از خاطر این مردم دردمند نمی رود. بابل چندان بزرگ نیست. فقط کافی است اسامی نیروهای جدید منتشر شود تا خود مردم ارتباطات را دریابند!
خواهشمند است جهت صیانت از امانت شهروندان، تا عوارض تلخ این روند ناعادلانه و ضدمردمی دامنگیر مدیریت تان نشده، تدبیری عاجلانه اتخاذ فرمائید و در دل شهروندان آرزومند رخت بستن پارتی بازی و فامیل بازی از شهرداری بابل، نور امیدی بیافروزید.

سیف الرضا شهابی / محمدرضا شافعیان / جواد بیژنی

نمایندگان مردم شریف بابل در شورای اسلامی شهر

رونوشت:
-  جناب آقای اسلامی استاندار محترم مازندران
-  حجت الاسلام روحانی امام جمعه معزز بابل
-  جناب آقای نجفی نماینده محترم مردم بابل در مجلس شورای اسلامی
-  جناب آقای نیازآذری نماینده محترم مردم بابل در مجلس شورای اسلامی
-  جناب آقای ولیزاده فرماندار ویژه شهرستان بابل
-  ریاست محترم اداره اطلاعات شهرستان بابل

 


  • سه شنبه 17 بهمن 1396-7:51

    متاسفانه در بسیاری از شوراها... افراد بد سابقه از نظر اخلاقی و مالی با صرف هزینه های زیاد ورود پیدا می کنند که فقط به منافع شخصی خودشان فکر می کنند

    • شنبه 14 بهمن 1396-8:32

      واقعا دست این سه عضو شورا درد نکند حرف دل همه مردم بابل را زدند .


      ©2013 APG.ir