تعداد بازدید: 3284

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 12 بهمن 1396-8:21

نقاشی‌های کودک 7 ساله در نمایشگاه «ستاره خیال»

«مانی» نقاش

نمایشگاه آثار نقاشی کودک هفت ساله مازندرانی با عنوان «ستاره خیال» در حوزه هنری مازندران برپا شد. «مانی محبی» کودک هفت ساله‌ای است که بیشتر اوقات روز خود را با کشیدن نقاشی سپری می‌کند. او کلاس اول است.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کلثوم فلاحی: «ستاره خیال» عنوان نمایشگاه نقاشی «مانی محبی» است که هفته نخست بهمن‌ماه در حوزه هنری مازندران برگزار شد

«مانی محبی» کودک هفت ساله‌ای است که بیشتر اوقات روز خود را با کشیدن نقاشی سپری می‌کند. او کلاس اول است. همکلاسی‌های مانی، زینت‌بخش مراسم افتتاح این نمایشگاه بودند.

مانی به تازگی حرف «گ» را آموخته است. پسربچه آرامی که وقتی از نقاشی‌هایش پرسیدیم به سرعت به سمت نقاشی‌ها رفت تا برای آثارش توضیحاتی ارائه کند. نقاشی‌هایش را از حفظ است و پشت سر هم و پیوسته، بدون اینکه خسته شود توضیح می‌دهد. پاستل، مدادرنگی، ماژیک، آبرنگ و گواش ابزار کار مانی است.

درباره حضور همکلاسی‌ها از مانی پرسیدیم:«همکلاسی‌هایم گفتند نقاشی‌هایت خیلی قشنگ است و من هم تشکر کردم.»

ستاره در نقاشی‌های مانی نقش برجسته‌ای دارد، اغلب آثار مانی درخشش ستارگان را با خود به همراه دارد. درباره ستاره کشیدن که سوال مطرح کردیم گفت:«‌ستاره‌ها و ماه  را دوست دارم چون همه اینها رنگ زرد دارند و برای همین ستاره می‌کشم.» علاقه مانی به ستاره‌ها آنقدر زیاد است که از مادرش خواسته بود نام خواهرهای دوقلوی تازه متولد شده‌اش را ستاره یک و ستاره دو بگذارند.

این کودک نقاش که مداوم در حال نقاشی است آثاری هم بر روی بشقاب، سنگ و برگ دارد.

مانی برای پلاسکو هم نقاشی کشیده، هم سال قبل و در زمان بروز حادثه و هم امسال که یک سال از آن حادثه گذشته است. مانی از تلویزیون، آتش گرفتن پلاسکو را دیده و تحت تاثیر این اتفاق، نقاشی کشیده است.

توجه به جزئیات و استفاده از رنگ‌های شاد از ویژگی‌ نقاشی‌های این کودک است همچنین خانواده، فضای مجازی، خواب‌ها و ترس‌ها، اسباب‌بازی‌ها، محیط اطراف و حیوانات بخشی از موضوعات نقاشی‌های مانی محبی است. اثر «سلفی خانوادگی» یکی از نقاشی‌های  قابل توجه در میان آثار مانی محبی است.

مانی اگرچه نقاشی می‌کشد، مانند اغلب پسربچه‌ها، آروزی پلیس شدن را در سر می‌پروراند.

او متولد سال 1390 بوده و این نمایشگاه، حاصل تلاش 2 ساله وی است.

کسب مقام شایسته قدردانی از سومین مسابقه نقاشی ملی بهره‌وری آب در سال جاری، کسب مقام برگزیده از مسابقه سراسری بوسه بر دستان مادر در سال 95 و اثر منتخب در مسابقه نقاشی بین‌المللی مسجد در سال جاری که هنوز اعلام نتیجه نشده، عناوینی است که مانی به دست آورده است.



    ©2013 APG.ir