تعداد بازدید: 2578

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 25 بهمن 1396-15:7

طرح شهردار پل سفید در سال 97

پروژه 6 میلیاردی شهرداری پل سفید برای گردشگران

رمضان پاریاو: شهرداری پل سفید برای سال آتی پروژه ای با برآورد ریالی بالغ بر 6 میلیارد تومان در دستور کار دارد که شامل نمایشگاه و بازارچه عرضه محصولات صنایع دستی استان مازندران در خروجی شهرستان (باند رفت به سمت تهران) با معماری و طرح سنتی و تامین نیازهای مسافر و گردشگران است.


 مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، حلیمه خادمی: رمضان پاریاو -شهردار پل سفید- با بیان این که دولت نمی تواند برای تمام افراد جویای شغل، کار دولتی ایجاد کند، گفت: باید از شرایط اقلیمی و محیطی شهرستان برای ایجاد زمینه های  شغلی بهره ببریم و فرهنگ سازی لازم در شهرستان انجام پذیرد تا جوانان ما خودشان کار آفرین باشند و از شرایط منطقه و توانمندی های خود برای ایجاد شغل و درامد استفاده کنند.

وی افزود: در استانهای همجوار مردم از اراضی فاقد آب و رطوبت، چندین محصول در فصول مختلف تولید می کنند. این عیب ماست که جوانان مان منتظر باشند تا دولت برای آنان شغل مناسب ایجاد کند، چرا که دولت می تواند صرفا حامی خوبی برای ایجاد شغل و تولید مناسب باشد.

پاریاو با بیان اینکه امروزه رویکردهای فعالیت در بخش کشاورزی متفاوت شده، تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی با ترویج و ارتقای سطح آگاهی مردم در بخش کشاورزی، سازمان دهی لازم  را برای جهت گیری مناسب کشاورزان و کاشت و تولید محصولاتی که در عرصه محدود بازده و سوددهی بالایی دارند، انجام دهد .

شهردار پل سفید با اشاره به این که شهرداری پل سفید برای سال آتی پروژه ای با برآورد ریالی بالغ بر 6 میلیارد تومان در دستور کار دارد، ادامه داد: این پروژه شامل نمایشگاه و بازارچه عرضه محصولات صنایع دستی استان مازندران در خروجی شهرستان (باند رفت به سمت تهران) با معماری و طرح سنتی و تامین نیازهای مسافر و گردشگر ایجاد می شود که با راه اندازی آن علاوه بر دارآمد پایدار زمینه ایجاد اشتغال مناسبی نیز فراهم می شود. منابع مالی پروژه نیز از محل تسهیلات و اعتبارات گردشگری و فرا استانی خواهد بود .

وی  نظارت و کنترل بر بخش های خصوصی و کارخانه هایی را که از تسهیلات دولت در شهرستان استفاده می کنند، به عنوان یک راهبرد برای جلوگیری از خروج منابع مالی و هدر رفت سرمایه از شهرستان ذکر کرد و گفت: نظارت و کنترل بر اجرایی شدن تسهیلات اعطایی به کارخانجاتی که از تسهیلات بانکی با هدف ایجاد شغل در کارگروه تسهیل و اشتغال برخودار شده اند، گامی در پیشبرد اهداف دولت و ایجاد شغل در منطقه است .

این مسئول در پایان آموزش و ترویج فرهنگ کار آفرینی را  لازمه دستور کار مدیران شهرستان برشمرد و تاکید کرد: مردم از خدمات و راهکارهای دولت در بخش اشتغال آگاهی کافی ندارند و لازم است که اطلاع رسانی دقیقی در این بخش توسط دستگاه های مربوط به این حوزه از ماموریت صورت پذیرد.

 



    ©2013 APG.ir