تعداد بازدید: 3209

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 3 خرداد 1397-17:12

دفاع احمد حسین زادگان از جابه جایی اخیر در معاونت سیاسی استانداری:

انتصاب سیاسی نداشتیم/ عنایتی تفکر اصلاح طلبی و مشی اعتدالی دارد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران در مراسم معارفه مدیرکل جدید سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران گفت: تلاش کردیم با کمک دوستان برای مشکل ایجاد شده برای آقای قمی راه حل پیدا کنیم. در نهایت اعلام کردند ایشان یا باید از عضویت در هیات علمی دانشگاه استعفا دهد یا استانداری را رها کند. علت جابجایی او سیاسی و غیر اداری نبوده است/ جعفر قمی هم در مراسم تودیع خود گفت: آقای حسین زادگان برادر عزیز من و افتخار استان و شهر ما هستند..


 مازندنومه، سرویس سیاسی: پیش از ظهر امروز مراسم معارفه و تودیع مدیران کل جدید و پیشین سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران برگزار شد.

در این مراسم احمد حسین زادگان –معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران- با بیان این که در حوزه کاری با آقای قمی ارتباط و تعامل خوبی داشتیم، افزود: علت جابجایی او سیاسی و غیر اداری نبوده است و با هم دوست هستیم و در این مدت همکاری های مناسبی داشتیم.

وی با اشاره به این که مشکل به نامه های دیوان محاسبات برمی گردد که آقای قمی هم در جریان هستند، ادامه داد: بنا به نظر دیوان محاسبات، دانشگاه آزاد موسسه ای غیر دولتی محسوب می شود و ایشان چون عضو هیات علمی دانشگاه آزاد هستند، نمی توانند در سیستم دولتی فعالیت کنند.

حسین زادگان با بیان این که تلاش کردیم با کمک دوستان برای این مشکل راه حل پیدا کنیم، تصریح کرد: در نهایت اعلام کردند ایشان یا باید از عضویت در هیات علمی دانشگاه استعفا دهد یا استانداری را رها کند.

 این مسئول با یادآوری این که تمام مراحل و راه ها را برای بهره گیری از آقای قمی و ادامه فعالیت او به کار گرفتیم، بیان کرد: دوماه است که حقوق ایشان را قطع کرده اند و برای من هم ادامه این شرایط دشوار بود. با آقای استاندار مشورت کردیم و ناگزیر این جابه جایی انجام شد.

حسین زادگان ادامه داد: کار معاونت سیاسی گسترده است و تا دیروقت و پاسی از شب مشغول پیگیری کارها هستیم.

وی افزود: مردم، جریان ها و تشکل های سیاسی از ما انتظار دارند و خروجی فعالیت های ما را می بینند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران با اشاره به این که آقای قمی در حد توان فعالیت کرد، اما امکان همکاری بیشتر وجود نداشت، تاکید کرد: خود ایشان چند بار خواستند تا تعیین وضعیت شوند، من هم صبر کردم تا همه راه ها را بیازماییم و نتیجه ای غیر از جابجایی بگیریم.

وی با بیان این که تمایل ندارم مسایل را سیاسی کنم، اظهار کرد: از روز نخست که این مسئولیت را پذیرفتم، نخواستم فضا را سیاسی کنم، بنابراین تلاش نکردم پاسخ برخی مطالب را در فضای مجازی و رسانه ها بدهم و خروجی کار برایم مهم است.

حسین زادگان با تاکید بر این که در جابه جایی اخیر هم دنبال پاسخگویی به برخی مطالب نبودم و نیستم، گفت: روزی که این مسئولیت را ترک می کنم، اگر خروجی تمام فعالیت های من این باشد که همه همدیگر را نقد کنیم و نظر منتقد و مخالف تحمل شود، من نمره قبولی گرفته ام.

وی ادامه داد: برخی مطالب که در فضای مجازی درباره این جابه جایی نوشته اند صحیح نیست و به خاطر نبود شناخت یا علائق خاص برخی افراد بوده است. این در حالی است که حق طبیعی مدیر، انتخاب افراد زیرمجموعه اش است و خودم اگر انتخاب کنم، می توانم پاسخگو باشم و از انتخابم دفاع کنم.

این مسئول افزود: آوردن آقای عنایتی منع قانونی نداشت و با آگاهی از توانمندی و قابلیت ها، وی را انتخاب کردیم.

وی تاکید کرد: عملکرد آقای عنایتی را دیده ام. او تفکر اصلاح طلبی دارد، اما مشی او همواره اعتدالی بوده است.

حسین زادگان تصریح کرد: عقب ماندگی های زیادی داریم و  هرچه کار کنیم نمی توانیم مطالبات مردم را پاسخ بدهیم و امیدواریم به تناسب ظرفیت ها و امکانات، بتوانیم با همدلی و هم فکری، بخشی از مسایل مردم را حل کنیم.



* آقای حسین زادگان برادر عزیز من هستند

جعفر قمی -مدیر کل پیشین سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران- در مراسم تودیع خود گفت: جزو اولین نفراتی هستم که از سال 1376 با آقای حسین زادگان کار کردم و ایشان افتخار استان و شهر ما نوشهرهستند.

وی ادامه داد: آقای حسین زادگان برادر عزیز من هستند و همیشه برای من قابل اعتماد بوده اند.

قمی با بیان این که وقتی مدیرکل سیاسی شدم، آقای حسین زادگان جزو نخستین فرماندارانی بودند که نزد من آمدند و از تجربیات ایشان استفاده کردم.

وی تصریح کرد: به دلیل مشکلات اداری ایجاد شده و این که دوماه بود حقوقم قطع شده بود، 6 بار از ایشان خواستم تعیین وضعیت شوم.

قمی ادامه داد: نمی توانستم خانواده ام را به ساری بیاورم و از این نظر نیز شرایط  دلخواه نداشتم. در چنین شرایطی نمی توانستم همه ظرفیتم را به کار ببندم.

 



    ©2013 APG.ir