تعداد بازدید: 2558

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 6 خرداد 1397-7:47

در جلسه شورای شهر ساری مطرح شد:

عشوری: شیوه انتخاب شرکت «آوانگر» غیرقانونی است/ زلیکانی: حرف عشوری درست است

اسفندیار عشوری: از مهرماه مشخص بود یک شرکت خاص انتخاب می‌شود و این شیوه انتخاب، غیرقانونی است. آوانگر شرکتی است که شهرداری پیشنهاد داده نه شورا/ علی اکبر زلیکانی: حرف عشوری درست است و این موضوع در نخستین دستور کار جلسه بعدی قرار گیرد.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر ساری عصر شنبه برگزار شد. در این جلسه اسفندیارعشوری با طرح این پرسش که دستورالعمل انتخاب حسابرس یا حسابدار چیست، اظهار کرد: شورا باید برای انتخاب حسابرس تصمیم بگیرد، نه هیات رئیسه.

وی با بیان اینکه از بین واجدین شرایط، افراد انتخاب شوند، افزود: از مهرماه مشخص بود یک شرکت خاص انتخاب می‌شود و این شیوه انتخاب، غیرقانونی است.

عضو شورا شهر ساری با اشاره به اینکه آوانگر شرکتی است که شهرداری پیشنهاد داده نه شورا، گفت:روابط پشت پرده هم مشخص است .

عشوری با بیان اینکه شرکت‌ها رتبه بندی می‌شوند، تصریح کرد: این فرهنگ باید رعایت شود و گریدبندی مورد توجه قرار گیرد .

 *میراث دار تصمیمات اشتباه دولت گذشته هستیم،

رئیس شورای شهر ساری در این نشست اظهار کرد: امروز نامه‌ای از شورای عالی استان‌ها رسیده و ما طبق دستوالعمل، اقدام می‌کنیم .

 مسعود مدینه با بیان اینکه طرح مسیر دوچرخه سواری آماده است، افزود: به جای کانکس‌های مطبوعاتی که هر کاری می‌کنند جز عرضه مطبوعات، می‌توان از این کانکس‌ها  به عنوان ایستگاه‌های دوچرخه استفاده کرد.

وی درباره وضعیت زباله با اشاره به اینکه ما میراث دار تصمیمات اشتباه دولت گذشته هستیم، گفت: سیاستگذاری اشتباه در مورد زباله انجام شد.

رئیس شورای شهر ساری با بیان اینکه تفکیک پسماند به معنای کار فرهنگی است، تصریح کرد: سازمان پسماند در ۱۱ ماهی که شروع به کار کردند هر روز  آمار تفکیک زباله افزایش یافت.

مدینه با اشاره به اینکه مجموعه پسماند سیاستگذاری خوبی در این زمینه دارد، ادامه داد: تخفیف عوارض از تشویق‌های تفکیک پسماند است.

 وی با اشاره به اینکه بارها اعلام کردیم یک واحد اتوبوس‌ ناوگان حمل و نقل شهری برای بالا بردن ویلچیر معلولان به جک مجهز شود، گفت: این ضعف سازمان است که نسبت به این مساله بی‌توجهی می‌کند، صدور کارت تردد به محل‌های پر ترافیک ساری برای معلولان اتفاق افتاد که اقدام مثبتی در این مسیر است.



* حرف عشوری درست است

نائب رئیس شورای شهر ساری هم در سخنانی با تاکید بر اهمیت موضوع انتخاب حسابرس شهرداری، اظهار کرد: این موضوع ابزار مهم نظارتی است که در اختیار داریم.

علی‌اکبر زلیکانی با بیان اینکه حرف عشوری درست است، افزود: این موضوع در نخستین دستور کار جلسه بعدی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: حسابرسی را نباید خیلی به شکل مناقصه ای برگزار کرد، آنچه حق است دریافت کنند و کار درست انجام دهند، شرکت قوی انتخاب شود نه آن شرکتی که مبلغ پایین‌تری پیشنهاد می‌دهد.

زلیکانی ادامه داد: اگر شرکتی قیمت کمتری برای حسابرسی دریافت کند پس تکلیف کیفیت چه می‌شود؟

نائب رئیس شورای شهر ساری گفت: شرکت‌ها توسط اعضا به هیات رئیسه معرفی شود تا تصمیم‌گیری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بر اساس قانون ۴۲ درصد مبالغ جریمه تخلفات رانندگی به شهرداری ها عودت داده می شود، خاطرنشان کرد: این پول باید در اختیار سازمان حمل و نقل باید گیرد تا در این زمینه تشویق به کار بیشتر شود.

 زلیکانی با بیان اینکه شبکه معابر برای پارک ماشین نیست، ادامه داد: در خیابان‌هایی که پارکینگ عمومی نداریم مجبور به این کار هستیم.

وی افزود: از کارهای اولویت‌دار در شهرداری توجه به پیاده‌روها و پیاده‌راه‌ها است.

وی ضمن تشکر از استاندار مازندران و رئیس کل دادگستری مازندران، یادآور شد: باید بگویم مردم ساری حمایت‌های آنها از پروژه‌هایی که منجر به رونق کسب و کار می‌شود فراموش نمی‌کنند. ای کاش بعضی از همشهری‌های ما که نام ساروی بودن یدک می‌کشند ذره‌ای احساس مسئولیت کنند.

* انتخاب حسابرس در 2 مرحله انجام می‌شود

دیگر عضو شورای شهر ساری درباره انتخاب حسابرس اظهار کرد: انتخاب حسابرس در 2 مرحله انجام می‌شود، مرحله اول ارزیابی کیفی است و مرحله دوم انتخاب.

سعید نجاریان ادامه داد: در سال‌های گذشته این طور نبود اگر شرکتی رقم پایین تر پیشنهاد دهد انتخاب شود تجربه شرکت‌ها مورد توجه است.

 وی با بیان اینکه رتبه مورد نظر بر اساس دستورالعمل وزارت کشورد نظر است، تصریح کرد: تجربه شرکت و اینکه شرکت در مازندران مستقر باشد هم مورد توجه بود.

 نجاریان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: کمیسیون پیشنهاد داده قیمت ورودی پارکینگ‌ها از هزار به ۱۵۰۰ و هزینه پارکبان از ۵۰۰ به هزار تومان افزایش یابد.

 همچنین افزایش نرخ کرایه تاکسی در شورا تصویب شد و پس از تصویب در کمیته انطباق اجرایی می‌شود.



    ©2013 APG.ir