تعداد بازدید: 2610

توصیه به دیگران 0

شنبه 30 تير 1397-7:53

شهردار پل سفید خبر داد:

جابه جایی دوشنبه بازار و راه اندازی سامانه شهروندیار؛ به زودی

رمضان پاریاو: به زودی سامانه شهروندیار شهرداری پل سفید راه اندازی می شود/ پمپ بنزین و پارک محله آزادمهر درهفته دولت افتتاح می شود/ سرمایه اندوخته شهرداری پل سفید بالغ بر 20 میلیارد تومان است/ دوشنبه بازار پل سفید جابه جا می شود/ بودجه سال جاری شهردرای پل سفید هفت و نیم میلیارد تومان تنظیم و تصویب شد/جمع آوری سد معابر کاری سخت است و کارکنان شهرداری ضابط قضایی نیستند


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، حلیمه خادمی: رمضان پاریاو -شهردار شهر پل سفید- در چهارمین جلسه محله ای در حسینیه ارشاد منطقه کالدشت (معدن) از راه اندازی سامانه شهروندیار طی ماه های آینده خبر داد و گفت: پل سفید اولین شهرداری درحوزه آی تی در استان است که بروزترین سامانه آی تی را برای پیگیری امور شهروندان ازجمله درخواست صدورپروانه و ارسال قبوض الکترونیک به کار خواهد گرفت.

وی بیان مشکلات منطقه از طرف شهروندان را به حق دانست و افزود: تمام مشکلات و معضلات در یک بازه زمانی کوتاه، با توجه به اعتبارات اندک قابل حل نیست.

پاریاو با بیان اینکه بعضی از مشکلات کوچک و با تدبیر قابل حل است، تصریح کرد:علت حضور کارمندان و سرپرست هر بخش در نشست های محله ای این است که مشکلات بخش خود راپیگیری کنند.

وی ادامه داد: انتقادی که در جهت رشد و توسعه صورت گیرد موجب پیشرفت خواهد بود اماانتقادی که با هدف تخریب و سناریوی ازپیش تعیین شده باشد، انگیزه کار کردن را سلب می کند.

این مسئول از افتتاح پروژه پمپ بنزین و پارک محله آزادمهر درهفته دولت خبر داد و گفت: پروژه پمپ بنزین با اعتباری بالغ بر2 میلیارد تومان به اتمام رسیده که ارزش پروژه بیش از 10 میلیارد تومان است.

پاریاو سرمایه اندوخته شهرداری را بالغ بر 20 میلیاردتومان اعلام کرد و گفت: بدهی سال گذشته دو و نیم میلیاردتومان بوده که از این مبلغ یک میلیارد آن وام است. کارخانه سنگ شکن وآسفالت ماهانه مبلغ 40 میلیون تومان برای شهرداری درآمدپایدار ایجاد کرده است و دو جایگاه سی ان جی، کارخانه بتن و پمپ بنزین نیز درآمد پایدار ایجاد کرده اند.

وی از شهروندان خواست با پرداخت به موقع عوارض، شهرداری را در ارائه خدمات شایسته و در شأن مردم پل سفید یاری رسانند.

  ان مسئول تاکید کرد: اعتبار تخصیص یافته از طرف دولت  طبق آمار و سرانه جمعیت شهرهاست. با توجه به اینکه در زمان سرشماری بیشتر شهروندان در روستا آمار سرشماری می دهند سرانه اعتبار شهر کاهش می یابد، اما خدماتی  که شهرداری ارائه می دهد برای تمام افراد است و این امر مشکلات را افزایش و میزان اعتبار موجود را کاهش می دهد.

پاریاو از تصویب نامه بازآفرینی شهری در خرداد 97 خبرداد و اذعان کرد: در این طرح به خانه های فرسوده که در بافت فرسوده قرار دارند تسهیلات و 50% درصد بخشودگی عوارض تعلق می گیرد و به کسانی که برای  تخلیه منازل فرسوده جهت ساخت و ساز نیاز به پول جهت اجاره منزل داشته باشند نیز ودیعه تعلق می گیرد.

وی از جابه جایی مکان دوشنبه بازار در آینده خبر داد و گفت: با توجه به اینکه دوشنبه بازار فعلی در جایی قرار دارد که بار ترافیکی زیادی ایجاد می کند و ادارات و منازل مسکونی در آن منطقه قرار دارد، با مشورت های انجام شده در آینده به مکانی دیگر که بستر های لازم جهت امنیت و رفاه حال شهروندان فراهم باشد، انتقال می یابد.

شهردار پل سفید به ساخت و ساز ضعیف در پل سفید اشاره و خاطرنشان کرد: 80% درصد درآمد شهرداری های کشور از محل عوارض ساخت و سازها تامین می شود، در حالی که در شهر ما، برای ورود سرمایه پروژه خاصی تعریف نشده که ساخت وساز رونق بگیرد. بودجه سال جاری هم هفت و نیم میلیارد تومان تنظیم و تصویب شد.

وی با بیان اینکه شهروندان از سد معابر شهری گلایه مند هستند و سد معبر مشکلاتی را برای عموم مردم ایجاده کرده، گفت: جمع آوری سد معابر کاری سخت است و کارکنان شهرداری ضابط قضایی نیستند و این مشکل با همکاری بنیاد تعاون ناجا حل خواهد شد.

پاریاو با بیان اینکه طبق  قانون دیوان محاسبات کشور اگر در کار پیمانکار نقصی به وجود آید و یا از مصالح نامرغوب استفاده کند، به پیمانکار پول تعلق نمی گیرد، افزود: در پروژه های شهرداری از جمله پخش آسفالت اگر نقصی وجود داشت به پیمانکار مربوطه پولی پرداخت نشد و بر اساس قانون در صورت ضرورت نداشتن، آسفالت مربوط را تخریب نخواهیم کرد.

وی در پایان گفت: در هر سال دو پارک محله احداث می شود، در مناطقی که شهرداری زمینی جهت احداث پارک ندارد، شهروندان آن منطقه زمینی در اختیار شهرداری قرار دهند تا پارک احداث شود.



    ©2013 APG.ir