تعداد بازدید: 2494

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 9 مرداد 1397-8:26

شهردار پل سفید:

میل به ماندگاری جمعیت ضعیف است

 رمضان پاریاو گفت: میل به ماندگاری جمعیت در شهرستان ضعیف و با وجود تلاش های انجام گرفته هنوز فرصت های اشتغال زایی در شهرستان سوادکوه فراهم نشده است.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، حلیمه خادمی: نشست سعید یزدانی -سرپرست فرمانداری شهرستان سوادکوه- با رمضان پاریاو -شهردار مرکز شهرستان- در شهرداری پل سفید برگزار و در این نشست مشکلات شهری بررسی شد.

 شهردار پل سفید میل به ماندگاری جمعیت را در شهرستان ضعیف دانست و تاکید کرد: با وجود تلاش های انجام گرفته هنوز فرصت های اشتغال زایی در شهرستان سوادکوه فراهم نشده است.

پاریاو با بیان اینکه ایجاد فرصت اشتغال ناممکن شده است، اذعان کرد: جوانان جویای برندهای مناسب کشور در حوزه خدمات اجتماعی، رفاهی و درمان هستند، در حالی که این  فرصت برای شهروندان شهرستان فراهم نیست و تامین آن از نظر حوزه اختیارات و منابع مالی از عهده شورا و شهرداری خارج است. بر همین اساس جوانان ما برای بدست آوردن فرصت شغلی و زندگی مناسب و رفاه اجتماعی به شهرهایی چون سمنان، فیروزکوه، قائمشهر و سایر شهرها رهسپار شوند.

وی املاک دارای اختلاف مالکیت در بافت های فرسوده شهر خصوصا خیابان امام را یکی از معضلات اصلی بازآفرینی بافت های فرسوده شهر دانست و تاکید کرد: ارائه طرح های تشویقی برای نوسازی بافت های فرسوده شهر یکی از راهکارهای مناسب شهرداری برای ایجاد تغییر در معماری و شهرسازی بافتهای قدیمی و فرسوده شهری است.

شهردار پل سفید تصریح کرد: شهروندان و بازاریان باید ساخت و ساز در حاشیه محور اصلی را در اولویت کار قرار دهند و دستگاهای اجرایی که در این مسیر قرار دارند نیز در ایجاد واحد های تجاری اقدام کنند تا با ایجاد فرصتهای شغلی جدید و بهره گیری از ظرفیتهای مسافر و توریست وضعیت اقتصادی شهر تغییر یابد.

  این مسئول احداث بازارچه عرضه صنایع دستی و احداث پارک بزرگ شهر در اراضی زیر دست کشتارگاه قدیم را از طرح های حوزه گردشگری شهرداری برای  توقف و اسکان توریست و مسافران در شهر عنوان کرد و ادامه داد: ثبت نام طرح بازارچه در سامانه «کارا» انجام شده است، پلان ها توسط گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه تهیه شده و به تصویب رسیده و در مرحله تهیه نقشه های معماری و تاسیسات قرار دارد تا پس از آن صدور پروانه صورت پذیرد. ارزش سرمایه گذاری این طرح 7 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی اذعان کرد: 15 هزار متر زمین برای احداث پارک بزرگ شهر در عرصه زیر دست کشتارگاه تامین شده که 80% درصد تملک زمین ها انجام گرفته است و استعلام های ادارات راه، گاز، نفت و راه آهن هم انجام شده و در جلسات مختلف اجرای طرح مورد بررسی قرار گرفته است. اعتبار طرح هم از محل اعتبارات شهرستان، استان و باز آفرینی شهری تخصیص داده خواهد شد.

پاریاو از کلنگ زنی پارک جنگلی آزادمهر با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، افتتاح پمپ بنزین شهرداری با سه فرآورده بنزین معمولی، بنزین سوپر و گازوئیل و افتتاح پارک محله در منطقه مسکونی آزادمهر در هفته دولت خبر داد و پارک جنگلی آزادمهر را یک فرصت استثنایی در جهت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال دانست و افزود: سرمایه گذار بومی برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده است که در حال بررسی و تمهید مقدمات برای عقد قرارداد هستیم .

شهردار پل سفید ادامه داد:  با نقدینگی و سرمایه های شهرداری پل سفید و مشارکت بخش خصوصی می توان در پروژه احداث تله کابین سرمایه گذاری کرد.


در این جلسه سرپرست فرمانداری سوادکوه با ارائه توضیحاتی اعلام کرد که از فعالیت ها و برنامه های شهرداری حمایت خواهد کرد.



    ©2013 APG.ir