تعداد بازدید: 2543

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 21 مرداد 1397-1:35

نماینده شرق مازندران:

ماه عسل استاندار تمام شد/ کار بزرگی از اسلامی ندیدم

علی محمد شاعری: علت نابسامانی‌ها را نه شورش‌های خیابانی سال گذشته می‌دانم و نه تحریم اقتصادی، علت اصلی نابسامانی ها در ضعف و سوءمدیریت داخلی است/ اگر یک منطقه آزاد قرار است به مازندران دهند حتما منطقه بهشهر است. مانع ایجاد منطقه آزاد در مازندران باید از سوی رسانه‌ها به مردم معرفی شود/ اگر اقوامم تسهیلات گرفتند به من بگویید یا بی‌خبرم یا برخورد می‌کنم/ تعامل سازنده با دولت دارم و سوال از رئیس جمهوری را پس نمی‌‌گیرم اما اگر قانع شوم پس می‌گیرم/ امیدوارم مردم دستاورد جدی از استاندار ببینند، مستقیم در عزل و نصب دخالت نمی‌کنم اما جلوی ادامه کار مدیر ناکارآمد را می‌گیرم. ماه عسل استاندار تمام شد تاکنون کار بزرگ ندیدیم. استاندار چون بومی نبود نیاز به زمان برای بررسی وضعیت داشت، بررسی تمام شد و منتظر هستیم تصمیم عملی گرفته شود. استاندار نباید توپ منطقه آزاد را به زمین نمایندگان بیندازد.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: علی محمد شاعری در نشستی با تجلیل از خبرنگاران شرق مازندران، به بیان مسالی درباره وضعیت اقتصادی اخیر، خروج آمریکا از برجام، برخی پروژه‌های شرق مازندران، عملکرد استاندار مازندران، سوال از رئیس جمهور و دیگر مسائل پرداخت. فرازهای مهم اظهارات نماینده بهشهر و نکا و گلوگاه در ادامه آمده است.


-مردم از پایه‌های اساسی توسعه هر کشور هستند و آگاهی مردم مسیر توسعه را هموار کرده و هزینه را کاهش می‌دهد.

-انسان‌هایی می‌توانند پایه و اساس توسعه پایدار یک کشور باشند که قدرت تجزیه و تحلیل مسائل پیرامون را داشته باشند.

- خبرنگاران در فرآیند توسعه نقش اساسی دارند و تجلیل از خبرنگاران نباید محدود به یک روز باشد و در تمامی شرایط باید ارزش و جایگاه خبرنگاران را ارج نهیم. مردم دولت، مجلس و قوه قضائیه باید به خبرنگاران ارزش و جایگاه ویژه دهند.

-17 مرداد اگرچه روز سمبلیک برای یادمان شهید خبرنگار است اما فرصتی است تا صدای خبرنگار را در این روز بشنویم و حالشان را بپرسیم و،ظیفه خودم می‌دانم جایگاه خبرنگاران را قدر بدانم.

- مهمترین مساله ای که مواجه هستیم اوضاع اقتصادی کشور است که بعد از خروج آمریکا از برجام پیش آمد، دولت آمریکا خودسرانه و با روش استکباری و یکجانبه و خارج از عرف بین المللی از یک معاهده بین‌المللی خارج شد و ملت ایران را تهدید کرد تا با تحریم‌های جدید و فشار و زور، ما را تسلیم کند اگرچه که ملت ما دیر زمانی است که با روش‌های آمریکا آشناست.

- خروج از برجام، دیوار بی‌اعتمادی بین ما و آمریکا را بلندتر کرد آمریکا بنا دارد در دور جدید تحریم‌ها فشار بر ملت ایران را بیشتر کند تا حمایت از دولت اسرائیل را بیشتر کرده و کار نهضت مقاومت را یکسره کند .

- در تنظیم بودجه تا 2 میلیون و 500  هزار بشکه فروش نفت در روز پیش بینی کرده و درآمد دولت به نفت را در لایحه بودجه کاهش دادیم، قیمت ارز را هم  ۳۸۰۰ پیش بینی کرده بودیم، ارز در بازار آزاد ۱۰ هزار تومان معامله می‌شود و فروش نفت هم ۲میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه است روند مالیات و درآمد هم کاهش نداشتیم پس علت این نابسامانی چه بود.

- علت نابسامانی‌های اخیر، نتیجه بی‌تدبیری تیم اقتصادی دولت بود بی‌برنامگی و آماده نبودن دولت در مواجه با شرایط جدید و جنگ روانی، این وضعیت را رقم زد.

- دولت توان مقابله با جنگ روانی را نداشت؛ تعادل بین عرضه و تقاضا در کشور وجود نداشت و تورم کاذب به وجود آمد امیدواریم دولت و تیم اقتصادی‌اش زودتر بر اوضاع اقتصادی کشور مسلط شوند.

- علت نابسامانی‌ها را نه شورش‌های خیابانی سال گذشته می‌دانم و نه تحریم اقتصادی، علت اصلی نابسامانی ها در ضعف و سوءمدیریت داخلی است. پیرو این شرایط مجلس وارد عمل شد و دیدگاه خود را به دولت اعلام و مکلف کرد در مسیر درست حرکت کند.

- اثرات بسته جدید ارزی را در جامعه می‌بینیم و اگر به خوبی اجرایی شود می‌توانیم از این شرایط عبور کنیم.

- در زمینه کنترل نقدینگی بسته جدید ارائه می‌شود، بیش از ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور است و اگر مهار نشود آثار زیانبار بر اقتصاد کشور دارد، متعادل کردن نرخ سود بانک‌ها می‌توان این چالش‌ها را رفع کرد، از نظر ما تیم اقتصادی دولت ضعیف است.

- سوال از وزرای اقتصادی دولت در دستور کار قرار دارد، هدف از نظارت بر دولت را بهبود رفتار دولت می‌دانیم و هرجا اصلاح شود سعی می‌کنیم به استیضاح متوسل نشویم در غیر این صورت استیضاح می‌شوند.

- ۸۰ نماینده از رئیس جمهور سوال کردند و به زودی با حضور در مجلس به ۵ سوال نمایندگان پاسخ می‌دهد.



-  چشم‌انداز روشنی از توسعه شرق مازندران را تعریف کردیم و به تمام مسئولان اجرایی استان گفتم هدف اصلی ام رساندن این شاخص‌ها به میانگین استان است، اگر یک منطقه آزاد قرار است به مازندران دهند حتما منطقه بهشهر است، برای کار خودم چشم‌انداز ۱۰ ساله تا ۱۴۰۴ ترسیم کردم.

- فاز دوم پروژه فاضلاب شرق مازندران ۱۷ میلیارد تومان اعتبار گرفتیم که در مرحله ابلاغ اعتبار است.

- تامین آب از سد گلورد برای شرق مازندران از اولویت‌های مهم است، ۳۰ میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی اعتبار شد و به دلیل برخی ملاحظات ممکن است پول به خزانه برگردد، عده‌ای مانع از اجرای این پروژه شدند.

- برخی مانع از اجرای پروژه شهرک صنعتی هستند، یک سال و نیم برای منطقه آزاد زحمت کشیدیم الان می‌گویند دوباره باید بررسی شود.

 -نماینده حق ندارد دخالت کند تصفیه‌خانه سد گلورد کجا باشد نیازمند مطالعه کارشناسی است.

- مانع ایجاد منطقه آزاد در مازندران باید از سوی رسانه‌ها به مردم معرفی شود. دولت و رئیس‌جمهور را ترساندند که اگر اینجا انتخاب شود رای دولت کم می‌شود.

- در نشست‌های تصمیم‌گیری درباره پروژه‌های کشاورزی حضور می‌یابم و برای گشایش این مسائل در کنار دولت هستم و به دستگاه‌های اجرایی کمک می‌کنم.

- من را کمتر در مجلس ختم و درگیری‌های سیاسی می‌بینید، بیشتر در کمیسیون‌ها و جلسات مهم و تصمیم‌گیری هستم.

- بزرگترین پروژه ما گازرسانی هزار جریب است ۱۵۲ روستا خط تغذیه ۱۶ اینچ را ۶۰ درصد انجام دادیم و سال آینده تمام می‌شود.

- اگر اقوامم تسهیلات گرفتند به من بگویید یا بی‌خبرم یا برخورد می‌کنم.

-تعامل سازنده با دولت دارم و سوال از رئیس جمهوری را پس نمی‌‌گیرم اما اگر قانع شوم پس می‌گیرم.

-باید مهربان باشیم و ادب سیاسی را رعایت کنیم

-دولت دلسوز است اما دلسوزی کافی نیست دولت دوازدهم نسبت به دولت یازدهم پیرتر و بی‌انگیزه‌تر است.

- امیدوارم مردم دستاورد جدی از استاندار ببینند، مستقیم در عزل و نصب دخالت نمی‌کنم اما جلوی ادامه کار مدیر ناکارآمد را می‌گیرم. ماه عسل استاندار تمام شد تاکنون کار بزرگ ندیدیم. استاندار چون بومی نبود نیاز به زمان برای بررسی وضعیت داشت، بررسی تمام شد و منتظر هستیم تصمیم عملی گرفته شود. استاندار نباید توپ منطقه آزاد را به زمین نمایندگان بیندازد.

- اگر می‌خواهیم مجلس در صدر امور باشد باید افراد شایسته انتخاب کنیم.

 


  • دوشنبه 22 مرداد 1397-3:12

    اقای شاعری در مدت نمایندگی اش در مجلس، چند بار با موکلانش جلسه گذاشته است؟ حضور ایشان و دیدار با شهروندان و گروه های مختلف اجتماعی، فرهنگی در شهرستان بهشهر که مرکز ثقل نمایندگی اش هست، اصلا دیده نمی شود. باتوجه به مدیریت قبلی ایشان و تخصصی که در زمینه محیط زیست دارند، حال میانکاله روز به روز تاسف بارتر شده است. نمایندگی مردم تنها در مجلس و کمیسیون نشستن نیست، بلکه ایشان باید با حضور در مجموعه های مختلف شهری، نیازهای مختلف حوزه خود را نمایندگی کنند.

    • يکشنبه 21 مرداد 1397-12:28

      اقاي شاعري اعتبارات فاضلاب ساري رو بردي بهشهر و نكا و نمايندگان ساري هم دم نزدن...دمت گرم،الانم شما بخاطر خوش خدمتي مديرعامل اب شهري استان و رضيان هم بخاطر جابجايي نيرو و خصوصا برادر خانمش از شركت حمايت ميكنيد


      ©2013 APG.ir