تعداد بازدید: 2254

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 7 شهريور 1397-17:34

رئیس مجمع جوانان استان مازندران مطرح کرد:

انفعال در حوزه جوانان/استانداری مانع تغییرات است

«آرزو مرادی»: بخش جوانان در اداره کل ورزش و جوانان، زیر سایه ورزش قرار گرفته است، و بخش بزرگی از اعتبارات تخصیص داده شده در حوزه جوانان در این بخش هزینه نمی شود. تقسیم بندی اعتبارات هم عادلانه نیست و به جرات می توان گفت فقط یک سوم از کل اعتبارات، به حوزه جوانان تعلق می گیرد/ ریاست ستاد ساماندهی حوزه جوانان برعهده استاندار است، در حالی که در یک جلسه شرکت نکرده اند، چرا استاندار به حوزه جوانان علاقه و توجه ندارد؟/ استانداری مانع تغییرات در حوزه جوانان اداره کل ورزش و جوانان است. این حوزه در استان منفعل مانده و هیچ گونه تغییرات و اتفاق خاصی را شاهد نیستیم.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، حلیمه خادمی: «آرزو مرادی» -رئیس مجمع جوانان استان مازندران و دبیر انجمن مردم نهاد «روزنه زندگی»- است.

او  از سال 94 به طور رسمی فعالیت خود را در حوزه اجتماعی آغاز و انجمن «روزنه زندگی» را با هدف فرهنگ سازی در زمینه آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق  و بیکاری راه اندازی کرده است.
 
این فعال مدنی در گفتگو با ما با اشاره به اینکه زنگ خطر آسیب های اجتماعی به صدا در آمده است، می گوید: فرهنگ سازی های آسیب های اجتماعی، مستلزم زمان طولانی است.

مرادی افزود: اگر برخی ارگان های دولتی اگر به شکل واقعی پای کار قرار گیرند و فقط به دنبال تهیه رزومه کاری یا تهیه گزارش نباشند و با سازمان های مردم نهاد همکاری داشته باشند، فعالیت این سازمان ها ثمر بخش خواهد بود، در غیر این صورت فعالان اجتماعی به تنهایی قادر نخواهند بود مشکلات را حل کنند.

وی با اشاره به این که دغدغه مردم را از کودکی داشته، تصریح کرد: در کودکی فقط مشکلات بچه های مدرسه مرا درگیر خود می کرد، کمی که بزرگتر شدم، دیدن سالمندان دست فروش کنار خیابان مرا آزار می داد و امروز مشکلات بخش اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و بیکاری جوانان مرا درگیر خود کرده و نوع نگاه من به جامعه و زندگی سخت مردم از من یک فعال اجتماعی ساخته است.

*نبود شفافیت در تخصیص اعتبارات

مرادی به همکاری نکردن بعضی از ارگان ها با سازمان های مردم نهاد که مجوز آن ها زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان استان است، اشاره کرد و افزود: سمن ما با استانداری، اداره فرهنگ و ارشاد و شورای هماهنگی مواد مخدر همکاری دارد، اما بسیاری از ارگان ها برای رسیدن به اهداف همکاری ندارند و طرح های تابستانه ما برای اوقات فراغت جوانان به دلیل نبود همکاری سازمان ها به سرانجام نرسید.

دبیر انجمن مردم نهاد «روزنه زندگی» بر نبود شفافیت در تخصیص بودجه و جابه جایی اعتبارات در اداره کل ورزش و جوانان استان تاکید کرد و اظهار کرد: در این اداره کل بخش جوانان زیر سایه ورزش قرار گرفته است، و بخش بزرگی از اعتبارات تخصیص داده شده در حوزه جوانان در این بخش هزینه نمی شود. تقسیم بندی اعتبارات هم عادلانه نیست و به جرات می توان گفت فقط یک سوم  از کل اعتبارات، به حوزه جوانان تعلق می گیرد. 

مرادی فعالیت اجتماعی را یک شغل درآمد زا نمی داند و می گوید: سمن ها و فعالان اجتماعی با یک کار آفرینی می توانند به درآمد زایی برسند تا حقوقی کسب کنند که در رسیدن به اهداف آنها موثر خواهد بود. نداشتن درآمد برای سمن ها آسیب برای آنها را در پی خواهد داشت. سن 15 تا 29 سالگی (که سن تعریف شده مجمع است) آغاز فعالیت های اقتصادی در زندگی است و نیازمند کسب درآمد است، در صورتی که فعالیت های مدنی برای هیچ کدام از اعضا بعد مادی ندارد.

* استاندار به حوزه جوانان علاقه و توجه ندارد

این فعال مدنی با گلایه از بی مهری استاندار در حوزه جوانان ادامه داد: استاندار یک کارگروه جوانان در اتاق فکر استان تشکیل داده که هیچ یک از اعضای مجمع جوانان استان در آن عضو نیستند و اداره ورزش و جوانان که متولی این حوزه است در این کار گروه نقشی ندارد.

وی تاکید کرد: از طریق نامه وزیر که جهت تشکیل کارگروه جوانان به استان ها ابلاغ شده، از وجود این کار گروه مطلع شده ایم و حضور اعضای سازمان های مردم نهاد در این کارگروه ضرورت دارد.

مرادی با ابراز تاسف از حضور نداشتن استاندار در جلسات ستاد ساماندهی حوزه جوانان خاطر نشان کرد: ریاست ستاد ساماندهی حوزه جوانان برعهده استاندار است، در حالی که در یک جلسه شرکت نکرده اند، چرا استاندار به حوزه جوانان علاقه و توجه ندارد؟

وی با اشاره به تنها جلسه ای که توسط استاندار در حوزه جوانان برگزار شد، به حضورنیافتن و دعوت نبودن اعضای مجمع جوانان استان و تشکل های جوانان اشاره کرد و گفت: افرادی در این کارگروه عضویت دارند که برای حوزه جوانان ناشناس هستند

* استانداری مانع تغییرات در حوزه جوانان است

مرادی تعداد جوانان استان مازندران را 764 هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: استانداری مانع تغییرات در حوزه جوانان اداره کل ورزش و جوانان است. این حوزه در استان منفعل مانده و هیچ گونه تغییرات و اتفاق خاصی را شاهد نیستیم.

 وی بر نبود برون سپاری کارها به جوانان اشاره کرد و افزود: در چهار حوزه اقتصادی، اجتماعی، محیط زیست و مذهبی برون سپاری کارها  را به جوانان استان شاهد نبوده ایم و این به اعتنایی به حوزه جوانان است.

این فعال اجتماعی در پایان بیان کرد: معاون وزیر ورزش و جوانان علاقه مند به حضور در جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان است، اما با وجود پیگیری های آقای تندگویان برای شرکت در جلسه ساماندهی استان مازندران هیچ گونه دعوت نامه ای از استان برای او ارسال نشده است و این کم توجهی به حوزه جوانان است.



    ©2013 APG.ir